Skip to main content
Beantwoord

Terugkijken stopt en gaat over naar het volgende programma

  • 27 februari 2022
  • 15 reacties
  • 891 keer bekeken

Ik wil een programma terugkijken maar het programma stopt ineens en gaat over naar het volgende programma. En dat blijft hij doen na iedere keer het programma opnieuw starten.

Beste antwoord door Noordzee

Noordzee schreef:

@JannieM66

De specialisten hebben ernaar gekeken. Er zat een fout in de gidsinformatie die ze ontvangen hebben. Er wordt nog gekeken of het hersteld kan worden, maar ze zijn er bang voor dat dat niet lukt. In de nieuwe gids voor de nieuwe week moet het sowieso weer opgelost zijn, verwacht men.

 

Probeer anders toch nog eens een reset van jouw ontvanger. 

 

edit 1 maart :  

Inmiddels is het vanaf 18 uur gisteren (28 februari) hersteld. Programma's van vóór 18 uur kunnen helaas niet meer hersteld worden. Excuses voor het ongemak!

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

PeterG
Superuser
  • 61294 reacties
  • 27 februari 2022

Hoi, welkom op het forum, @JannieM66 .

Op zich hoort dat zo te werken. Als het eind van de opname is bereikt springt ie naar de volgende. Maar dan zit je al in het VOLGENDE programma dan welke je had uitgekozen. I.v.m. de opname uitloop van 15 minuten.

Op NPO 1 Extra is momenteel de EPG verstoord, waardoor Terugkijken (en opnemen) niet goed werkt.

Bij welke zender ervaar jij hetgeen je beschrijft?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 27 februari 2022

Bij net 5. Na een tiental minuten stopt het programma en springt dan over naar het volgende programma dat dan ook al een kwartier verder is.


PeterG
Superuser
  • 61294 reacties
  • 27 februari 2022

Okee. Heb hier nu ff testje lopen met House rules Australia (van deze morgen).


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 27 februari 2022

Heb net op bbc first geprobeerd en daar doet hij hetzelfde.


PeterG
Superuser
  • 61294 reacties
  • 27 februari 2022

Hier loopt het op zich goed. Een '’band'’ begint op 5 minuten zoals het hoort. Valt me wel op dat bij Net5 (vandaag?) de programma's te laat gestart worden. Ik krijg niet het meldingsscherm (met het boogpijltje) dat de volgende '’opname'’ gestart wordt.

Heb net op bbc first geprobeerd en daar doet hij hetzelfde.

Mogelijk communiceert je decoder momenteel niet helemaal goed met de server. Een Frisse start verhelpt veel.

( instellingen - systeem )


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 27 februari 2022

Heb de frisse start gedaan. Probleem nog niet opgelost helaas.


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36797 reacties
  • 27 februari 2022

  • Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 27 februari 2022

Dank voor je reactie. Kijk regelmatig programma’s terug maar is de eerste keer met deze problemen helaas. Hoop dat het opgelost kan worden. 
Dacht eerst dat het aan mijn vrij oude tv ontvanger lag maar blijkbaar dus niet.


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36797 reacties
  • 27 februari 2022

Klopt, de problemen spelen nu een dag of drie. Er komen dus best veel meldingen over binnen. Vermoedelijk worden ergens in de komende week de problemen gefixt. 


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36797 reacties
  • 28 februari 2022

@JannieM66 

De specialisten hebben ernaar gekeken. Er zat een fout in de gidsinformatie die ze ontvangen hebben. Er wordt nog gekeken of het hersteld kan worden, maar ze zijn er bang voor dat dat niet lukt. In de nieuwe gids voor de nieuwe week moet het sowieso weer opgelost zijn, verwacht men.

 

Probeer anders toch nog eens een reset van jouw ontvanger. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 28 februari 2022

Dank u wel. Ik wacht rustig af en zal de reset ook even proberen.


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36797 reacties
  • Antwoord
  • 1 maart 2022
Noordzee schreef:

@JannieM66

De specialisten hebben ernaar gekeken. Er zat een fout in de gidsinformatie die ze ontvangen hebben. Er wordt nog gekeken of het hersteld kan worden, maar ze zijn er bang voor dat dat niet lukt. In de nieuwe gids voor de nieuwe week moet het sowieso weer opgelost zijn, verwacht men.

 

Probeer anders toch nog eens een reset van jouw ontvanger. 

 

edit 1 maart :  

Inmiddels is het vanaf 18 uur gisteren (28 februari) hersteld. Programma's van vóór 18 uur kunnen helaas niet meer hersteld worden. Excuses voor het ongemak!


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 1 maart 2022

Hartelijk bedankt voor de goede en snelle hulp. 


  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 13 maart 2022

Ik heb al eerder aangegeven dat de functie “programma terugkijken” het niet meer doet. Op geen enkele zender. Of het programma stopt er in een keer mee na pak hem beet 10 minuten of hij springt naar het volgende programma. Resetten, frisse start, stekkers erin en eruit, niets helpt, het is elke avond hetzelfde verhaal. We hebben al tig programma's moeten missen. Er is in huis niets veranderd en we zijn nergens aan geweest.

En het lukt niemand om dit probleem op te lossen. Er ligt dus voor alle moderators, superusers en andere specialisten een gigantische uitdaging.

Vanavond willen wij Beat the champions zien en daarna Boer zoekt vrouw. Ik vrees het ergste…………

 

 


PeterG
Superuser
  • 61294 reacties
  • 13 maart 2022

Tja, @GerardNiew . In dat andere topic is er al vrij snel een KPN moderator je te hulp gekomen, maar als je dan niet meer reageert…. gebeurt er ook niks meer. Ik adviseer je in je oorspronkelijke topic te reageren, dan zal betr. KPN Moderator ook weer online komen daar. Ik zal daar ook nog even reageren. Op twee plaatsen dezelfde vraag/dezelfde persoon is ongewenst en onoverzichtelijk.