Mijn zoon heeft een Samsung TV, Ziggo, een Smartcard en dus 1 afstandsbediening.
Als het bij Ziggo kan verwacht ik ook dat KPN het kan leveren. En dat we niet tot een app worden gedwongen of het aanschaffen van een universele AB van een ander merk.
NB Als ik wel tot een universele AB besluit heeft iemand dan een tip welke het beste is? Zou de B&O AB erop passen?
Hiervoor had ik dus B&O en ging het prima over 1 AB (weliswaar XS 4 all, maar dat zou niet mogen uitmaken denk ik). De B&O moest worden vervangen, dacht met de nieuwste van LG geen problemen te krijgen. Dus niet….
Tot slot. Eerlijk is eerlijk, dat gedoe met al die instellingen is voor mij best ingewikkeld. Daarom dacht ik met het betalen van een installateur er simpel uit te komen. Maar hij kwam er niet uit en en de vriendelijke man van de klantenservice XS 4 all/KPN begreep het ook niet (zei wel dat het voor KPN niet te doen is mee te gaan met alle nieuwtjes van de diverse Televisie-aanbieders).
Vandaar dat ik overweeg over te stappen naar Ziggo , wellicht de meest simpele oplossing?
@wjb, Die Android oplossing, hoe werkt die, gebruikt de smartphone infrarood ook heb je een hub?
Die loopt via een Harmony Hub waarbij de aansturing van de hub via het netwerk loopt. De hub stuurt de TV ontvanger via IR aan. De Sony televisie en Sony home cinema set worden door de hub via het netwerk aangestuurd.
Voor ons gebruik (radio luisteren) een prima oplossing. De gebruiksvriendelijkheid van de app laat echter wel te wensen over. Er zijn betere apps beschikbaar.
Wel hoop ik dat kpn ooit de bediening van de TV ontvanger via het netwerk mogelijk gaat maken o.b.v. de daarvoor beschikbare internationale standaarden zodat een Harmony Hub niet meer nodig is en integratie met domotica toepassingen mogelijk wordt.
A
Anonymous
18 april 2022
Oke, dus hetzelfde wat ik heb, heb er alleen voor vrouwlief ook een AB bij.
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.