Skip to main content
Beantwoord

Geluid valt regelmatig weg op blue soundbar

  • 9 januari 2023
  • 10 reacties
  • 624 keer bekeken

Het geluid van de TV valt regelmatig weg op de soundbar.

Deze is gekoppeld met een HDMI arc kabel op een Samsung TV van 1 jaar oud.

Wie heeft een advies omhet op te lossen.

Mvg

Andre

 

Beste antwoord door Bram van KPN

@Andre54 het beste is als alles op dezelfde instelling staat. Hierbij hangt het er dus vanaf wat de instelling is van je tv-ontvanger en je soundbar tegelijkertijd. Het kan verder geen kwaad hiermee te experimenteren. 

Ga via het menu naar “Instellingen” en dan naar “geluid”. Hier kan je dit aanpassen. In het ergste geval heb je even geen geluid. Dan zet je de instelling weer terug en is het weer opgelost. 🙂

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

  • 13289 reacties
  • 9 januari 2023

Dit is een vraag die met enige regelmaat voorbij komt. Ik heb er zelf ook al lang last van ondanks - in de loop van de tijd - verhuizing, vervanging van modem, ontvanger, tv en soundbar. Er schijnt geen oplossing voor te zijn want kpn reageert zelfs niet meer op dit soort vragen. 


  • 13289 reacties
  • 10 januari 2023

Er staat inmiddels een aantal topics o er dit probleem open, maar verder dan verwisselen van kabels en ontvangers gaan de adviezen niet. En zoals gezegd, dat heb ik de afgelopen jaren al een aantal keren gedaan, zonder resultaat. Het is ook wel enigszinds ongrijpbaar want het treedt niet altijd op: soms een hele tijd niet en dan weer een paar keer binnen een uur. Ik ben er al aardig aan gewend geraakt, moet ook wel want opgelost gaat dit niet worden. 


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22094 reacties
  • 10 januari 2023

Zomaar even uit belangstelling.....valt het geluid ook uit als de soundbar niet wordt gebruikt dus alleen de speakers van de tv?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 10 januari 2023

Het geluid is nog nooit weggevallen voordat ik de soundbar heb aangesloten.

Hen nu de TV HDMI aangepast naar auto bij de expertinsrellingen. Even afwachten dus.


Bram van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud Moderator
  • 7879 reacties
  • 15 januari 2023

Hi @Andre54! Hoe gaat het nu dat je de HDMI instellingen hebt aangepast? ​​​​​​En wil je nog aangeven of het geluid ook wegvalt als je iets afspeelt vanaf een ander apparaat of de tv zelf? Bijvoorbeeld als je Netflix gebruikt als het gaat om een smart-tv, of een DVD-speler aansluit?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 15 januari 2023

Op advies heb ik een nieuw KPN kastje gekregen, dus even afwachten.


Bram van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud Moderator
  • 7879 reacties
  • 22 januari 2023

Hi @Andre54! We zijn ondertussen even verder. Hoe is het gegaan met de nieuwe ontvanger? Werkt alles nu naar behoren?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 23 januari 2023

De nieuwe ontvanger geeft wel verbetering, het geluid valt niet meer weg tijdens TV kijken. Wel hebben we af en toe dat het geluid zeer traag en laag is bij het inschakelen van de TV. Even overschakelen naar Netflix en dan is het weer goed. Is natuurlijk niet goed. Wat is de beste instelling van het geluid op het KPN kastje??

 


Bram van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud Moderator
  • 7879 reacties
  • Antwoord
  • 27 januari 2023

@Andre54 het beste is als alles op dezelfde instelling staat. Hierbij hangt het er dus vanaf wat de instelling is van je tv-ontvanger en je soundbar tegelijkertijd. Het kan verder geen kwaad hiermee te experimenteren. 

Ga via het menu naar “Instellingen” en dan naar “geluid”. Hier kan je dit aanpassen. In het ergste geval heb je even geen geluid. Dan zet je de instelling weer terug en is het weer opgelost. 🙂


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 5 februari 2023

Met een nieuw ontvanger zijn de problemen opgelost.