Mijn moeder heeft nu ook digitale tv. Ze kreeg een TV+ box in het pakket met haar modem.
Ik heb dat ding uitgetest, ik heb zelf HMB2260 v2, en die is perfect voor haar.
Wat mis ik allemaal tov de HMB2260 v2.
- Kliksnelheid op afstandsbediening niet instelbaar, oude mensen klikken traag, dus die komen daardoor niet op zenders met dubbele cijfers.
- Gids is alleen horizontaal, niet in te stellen als verticaal. Heel onoverzichtelijk dus, want korte programma’s worden gewoon als een leeg blokje weergegeven.
- Als je een programma in de tv gids selecteert dat nog niet is begonnen, kun je alleen “opnemen” klikken, geen optie om een herinnering aan te zetten.
- Geen optie om zenders die je nooit kijkt te verbergen.
- Alleen instelling om scherm uit te schakelen, niet om apparaat uit te schakelen na X aantal uur. (alleen ecostand, maar ga geen 40 seconden wachten voor opstarten elke keer).
- Als je apparaat aanzet, gaat het niet automatisch naar het laatst bekeken programma, maar naar het hoofdmenu. (die kan je ook met de knop bereiken, dus geef mogelijkheid om dat aan te passen.
- Google assistant knop zit in de weg. Zit boven de P+, waardoor je hem regelmatig onbedoeld indrukt en dan kan je tijdelijk niets doen.
- Standaard staat het apparaat op Multicast. Werkt ongelooflijk traag met zenders schakelen en bij pauzeren of vanaf begin kijken, werkt dan ook het snel vooruit of terugspoelen niet. (dus maar op Unicast gezet, dan is het wel een stuk sneller en werkt het snel vooruit en terugspoelen wel).
- Nog 1 vrij belanrijk punt. Er zit geen Audio jack uitgang op. Deze heb ik nodig voor een externe speaker aan te sluiten. Er zit alleen nog maar een Optical out op.
Kan ik ALSJEBLIEFT deze KPN TV+ box inruilen voor een HMB2260 v2?