We trokken daar een voorzichtige conclusie dat KPN webcare hier op het forum mogelijk gedateerde informatie heeft vanuit KPN. Zoals in het andere topic ook te lezen is meten diverse klanten op zowel de TV+ kanaal 1-10 14,5Mbit/s echter de Hussel klanten op 661-670 meten ook deze 14,5Mbit/s.
Vandaar dat ik de vraag nogmaals stel in de hoop dat jij intern bij de TV afdeling navraag kunt doen. WJB merkte terecht op dat het waarschijnlijk een h.264 stream is, omdat de bandbreedte bij een h.265 stream fors zou zakken. Wat nog een raadsel is voor ons/mij: of dit dan het ongecodeerde/uncompressed videoformaat vanuit Hilversum is? Waar KPN over sprak eerder dit jaar in de TV+ t topics? Daar werd de 14Mbit/s bij vernoemd namelijk.
Goedemorgen Bart, ik zie dat de HD+ zenders (14Mbit/s) actief zijn in de laatste firmware release van TV+, fijn! Ook neem ik waar dat de glas-HD zenders voorzien zijn van een hogere bandbreedte op de Arris5202 van 14Mbit/s.
Beide zijn nu dezelfde bandbreedte en dat roept wat vragen bij mij op n.a.v. jouw bovenstaande post.
Nu vraag ik mij het volgende af:
- Zijn dit nu al de ongecodeerde streams, ofwel het 1:1 materiaal waar KPN over schreef in dit topic? (krijg ik helaas niet meer gevonden door de matige search functie?)
- Is dit nu een h.264 of een h.265 stream?
- Gelden al jouw vragen/antwoorden voor zowel de Arris5202 en TV+?