Skip to main content
Beantwoord

KPN TV+: Krijg foutcode KBX-SOTA-E101


Alwin 1980
Topper
Forum|alt.badge.img

 

Beste antwoord door Noordzee

Hallo @Alwin 1980 , @Bverweij84@Vuurtje2503 ,

 

Inmiddels is er een workaround beschikbaar: 

Heb je een KPN TV+ ontvanger (DIW7022) en krijg je de foutcode KBX-SOTA-E101?

Check dan of jouw netwerkverbinding goed is: verbind de tv-ontvanger met een ethernetkabel rechtstreeks op het modem (geen switch oid ertussen) en probeer de volgende stappen:

  1. Maak de TV+ box spanningsloos
    Start de TV+ Box opnieuw op
     
  2. Maak de Experiabox spanningsloos
    Start de Experiabox opnieuw op
    Maak de TV+ Box spanningsloos
    Start de TV+ Box opnieuw

Nog steeds last van deze foutcode? 
Neem dan telefonisch contact op met de klantenservice en houdt het serienummer van de tv-ontvanger bij de hand. Het serienummer staat op de onderkant van de tv-ontvanger.

De klantenservice is telefonisch bereikbaar op het gratis nummer 0800 0402.
ma-vr:  08:00 - 18:00
za:        08:00 - 17:00
24/7 bij storing/diefstal

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Alwin 1980
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • 19 reacties
  • 28 juni 2023

Wil niet installeren bedoel ik. Heb nu de foutmelding daarbij te vaak heb geprobeerd in 24 uur.


  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 29 juni 2023

Goedenavond , hier idem dito met de twee van KPN gekregen ontvangers , dus vanavond geen tv kijken , goede start voor het nieuw abbonement !!! 🙁


  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 29 juni 2023

Ik lees mee. Nu ook drie dagen last van, verschillende dingen geprobeerd, geen effect 


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36533 reacties
  • 29 juni 2023

Hallo @Alwin 1980 en anderen, 

De reden is een fout certificaat. De huidige kastjes moeten worden omgeruild bij een KPN winkel volgens de helpdesk. Ga naar de KPN winkel om ze om te ruilen. 
 

bron: 

 


Alwin 1980
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • 19 reacties
  • 29 juni 2023
Noordzee schreef:

Hallo @Alwin 1980 en anderen, 

De reden is een fout certificaat. De huidige kastjes moeten worden omgeruild bij een KPN winkel volgens de helpdesk. Ga naar de KPN winkel om ze om te ruilen. 
 

bron: 

 

Thnxs voor het doorgeven. Ga morgen gelijk langs de kpn winkel 


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36533 reacties
  • Antwoord
  • 30 juni 2023

Hallo @Alwin 1980 , @Bverweij84@Vuurtje2503 ,

 

Inmiddels is er een workaround beschikbaar: 

Heb je een KPN TV+ ontvanger (DIW7022) en krijg je de foutcode KBX-SOTA-E101?

Check dan of jouw netwerkverbinding goed is: verbind de tv-ontvanger met een ethernetkabel rechtstreeks op het modem (geen switch oid ertussen) en probeer de volgende stappen:

  1. Maak de TV+ box spanningsloos
    Start de TV+ Box opnieuw op
     
  2. Maak de Experiabox spanningsloos
    Start de Experiabox opnieuw op
    Maak de TV+ Box spanningsloos
    Start de TV+ Box opnieuw

Nog steeds last van deze foutcode? 
Neem dan telefonisch contact op met de klantenservice en houdt het serienummer van de tv-ontvanger bij de hand. Het serienummer staat op de onderkant van de tv-ontvanger.

De klantenservice is telefonisch bereikbaar op het gratis nummer 0800 0402.
ma-vr:  08:00 - 18:00
za:        08:00 - 17:00
24/7 bij storing/diefstal


Alwin 1980
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • 19 reacties
  • 30 juni 2023

Maar ik heb niet zo’n lange HDMI kabel om naar de tv te komen. Heb namelijk de modem in de meterkast


Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hallo @Alwin 1980, de HDMI-kabel zit tussen de tv-ontvanger en de televisie. Tussen de modem van KPN en de tv-ontvanger gebruik je een ethernetkabel. 


  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 30 juni 2023

Hoi Jeroen,

En als de 2e TV ontvanger voor de overkapping bestemd is die 10 meter verderop staat ? Met een DVS ging dit perfect en mij was verteld door je KPN collega dat dit nog beter gaat zonder DVS en met mijn 3 WiFi punten en deze nieuwe ontvanger ??

Gr Leon


Alwin 1980
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • 19 reacties
  • 30 juni 2023

Dat snap ik maar om te testen of hij het doet moet ik wel beeld hebben


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36533 reacties
  • 30 juni 2023

@Alwin 1980 

Lukt het niet met de test, dan bellen naar 0800-0402. (Zie mijn eerdere reactie.) 


  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 30 juni 2023

Nieuwe TV ontvanger vanmiddag ontvangen. Werkt perfect ! 
 

gr Leon


Alwin 1980
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • 19 reacties
  • 30 juni 2023

Inmiddels heb ik teveel pogingen gedaan in 24u. Moet nu wachten. Wordt morgen wéér teruggebeld 


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36533 reacties
  • 30 juni 2023

Of ga langs bij een KPN-winkel om jouw ontvanger om te ruilen. 


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30

Wacht het telefoontje van mijn collega morgen even af, @Alwin 1980. Het advies van Noordzee om naar de winkel te gaan, werkt niet. Mijn collega's mogen tv-ontvangers alleen omruilen als de collega's van de telefonische klantenservice een melding in het systeem hebben gemaakt dat zij de klant naar de winkel hebben verwezen. 


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36533 reacties
  • 30 juni 2023

Aha duidelijk @Marcia_ ….


@Marcia_ Ik heb hetzelfde probleem en de in het forum beschreven oplossing heeft niet gewerkt. Eerder heb ik een half uur aan de telefoon gehangen en werd ik terwijl ik in de wacht stond opgehangen. Kan ik dit probleem ook digitaal oplossen. Ik heb geen zin om in de wacht te staan.


  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 8 juli 2023

Ik heb ook dit probleem, de medewerkers aan de telefoon komen niet verder dan steeds proberen de stekker er uit te halen en na 2 minuten er weer in te doen. Ik heb niet het idee dat het werkt, en kan elke keer weer 24 uur wachten. 


Alwin 1980
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • 19 reacties
  • 8 juli 2023

Heb al meerdere keren gebeld met de klantenservice. Ook meerdere keren het advies gehad om opnieuw te starten. Maar dit werkt niet. Na meerderen telefoontjes ( onderhand een week verder ) zouden ze toch een nieuwe opsturen. Fijn dacht ik. Paar dagen later de post. Een afstandsbediening ipv een ontvanger. Ik gelijk weer aan de bel. Was vast een foutje ziende medewerker we sturen nogmaals een nieuwe ontvanger op. Dag later weer de post. En wat denk je. Juist weer een afstandsbediening 😡. Gister wederom weer aan de bel. Zegt die medewerker maar ontvangers sturen wij helemaal niet op dat gaat via een winkel of een afhaalpunt. Ik zeg nou de kapotte heb ik ook gewoon via de post gehad. Nou dat kon niet zei ze. Maar ze zou contact opnemen met de ict afdeling en die zouden dan contact met mij opnemen voor een nieuw kastje.

nou ik wacht nog steeds op een telefoontje. Begint nu wel irritant te worden

 

 


  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 8 juli 2023

Heel irritant en KPN heeft dit proces slecht ingericht.

Ik heb via de klantenservice een nieuwe ontvanger gekregen en die doet t perfect!

 

Gr Leon


Alwin 1980
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • 19 reacties
  • 8 juli 2023

Maar opgestuurd of zelf afgehaald


  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 8 juli 2023

Opgestuurd rechtstreeks naar mij