Skip to main content
Beantwoord

Ondertiteling verandert steeds van kleur

• 6 januari 2025
  • 7 reacties
  • 161 keer bekeken

Ondertiteling veranderd steeds van kleur,geel dan groen of zwart zeer vervelend,is er een oplossing voor,van alles geprobeerd bij instellingen niets lukt,kpnbox+

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Lammyboy , dat hoort zo, dat is om de personen te kunnen onderscheiden die praten, iedere persoon heeft dan zijn eigen kleur en de voice over is standaard wit 

Gemakkelijk voor slechthorenden.

Bekijk origineel

7 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8283 reacties
  • Antwoord
  • 6 januari 2025

Beste ​@Lammyboy , dat hoort zo, dat is om de personen te kunnen onderscheiden die praten, iedere persoon heeft dan zijn eigen kleur en de voice over is standaard wit 

Gemakkelijk voor slechthorenden.

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 1115 reacties
  • 6 januari 2025
JanD schreef:

dat is om de personen te kunnen onderscheiden die praten

Dat klopt. En bij de TV+ Box werken die kleuren zoals bedoeld als je in het zogenaamde “multicast” kijkt. Dat wordt meestal gebruikt bij live kijken.

Helaas werkt het bij de TV+ Box niet goed in “unicast”. Dat wordt in ieder geval gebruikt bij terugkijken/pauzeren/opnames. Op de TV+ Box is er voor een uitzending die de goede kleuren gebruikt in multicast (dus zoals meegestuurd door de omroep die het programma uitzendt), toch maar steeds één kleur tegelijk in beeld in unicast. Dat is vaak een kleur die in multicast niet eens gebruikt wordt, en bovendien een tel later verandert. Als je dat bedoelt, ​@Lammyboy: dat is een bug.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 6 januari 2025

Bedankt Jan d

Ik kijk vaak naar bbc 1 eastenders met Engelse ondertiteling,ben deze week naar kpn gegaan, hiervoor had ik budgethuis,ook door kpn doorgegeven, daar had ik de ondertiteling in 1kleur dus gewoon zwart met wit,maar nu met kpn box ondertiteling is kleur wisseling is bijzonder irritant is daar een oplossing voor om weer voor mij gewoon in rustige omgeving ondertiteling te krijgen

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8283 reacties
  • 6 januari 2025

Beste ​@Lammyboy , als je de tv+box hebt kun je de ondertiteling aanpassen naar je eigen voorkeur binnen het menu, maar wordt weer overruled door wat de zender aanbiedt 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 6 januari 2025

Beste Jan d

Een vriend van mij welke nog steeds de provider heeft van budget huis heeft gewoon bij de ondertiteling een zwart wit ondertitel 

En deze werkt met kpn netwerk blijf het vreemd vinden dat bij kpn + dit niet werkt

Alles geprobeerd bij ondertiteling echt alle toeters en bellen,maar werkt niet 

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 1115 reacties
  • 6 januari 2025

JanD heeft al uitgelegd dat je de kleur niet kunt veranderen. KPN gebruikt gewoon de tekstkleur die de zender wil (nou ja, behalve dan in unicast). En dat is echt fijn voor mensen die niet zonder die kleuren kunnen.

KPN heeft ook aangeven dat ze geen mogelijkheid gaan toevoegen om zelf de kleuren te kiezen (of om één kleur te kiezen).

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 969 reacties
  • 9 januari 2025

Hoi ​@Lammyboy. Welkom op de KPN Community! 

@JanD en ​@Arjan van B hebben je vraag al kunnen beantwoorden zie ik. De uitkomst is misschien niet helemaal zoals gewenst begrijp ik, maar hopelijk kun je toch genieten van al het aanbod wat de tv te bieden heeft. Eventueel met of zonder ondertiteling.

Mochten we je toch nog ergens anders mee kunnen helpen, laat het dan vooral weten!

Reageer