Skip to main content
Beantwoord

KPN TV via Edge heeft moeite met 1080p

• 12 januari 2025
  • 1 reactie
  • 28 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 3 reacties

Ben sinds kort bij KPN en streamde voorheen Ziggo Go TV in mijn slaapkamer via een pc op mijn tv, dit d.m.v. de Edge browser, dit verliep altijd zonder issues op 1080p.

Zowel via de Edge browser en de app die je via de browser kan installeren streamt het aardig tot goed op 720p,. Op 1080p loopt het na enkele minuten vast, beeld staat vast geluid gaat verder, dit met “live” uitzendingen, bedoel wat zenders op dat moment uitzenden.

Vreemde is dus dat programma’s terugkijken of films en series kijken via pluspakket het wel zonder enige problemen streamt op 1080p.

Vroeg mij af hoe anderen dat ervaren op een Windows 11 pc in Edge of Chrome, cq oplossingen weten, 720p is verder prima echter 1080p is natuurlijk beter.

Is KPN reeds zover om stabiel op 1080p een “live” stream door te geven via een browser?, btw ook reeds Chrome geprobeerd.

Gezocht naar topics hierover waar geen duidelijk antwoord uitkwam, ook bij mij geldt kabels, pc etc zijn van bovengemiddelde kwaliteit, enige afwijkende is dat mijn Experia box v10 het signaal doorgeeft via DMZ naar mijn router, waar voorheen mijn Ziggo modem in “bridge” stond.

Het lijkt er namelijk op dat in 1080p het “live” beeldsignaal het spoor bijster raakt, maar waarom dat niet met terugkijken of met films en series uit pluspakket ook gebeurt is mij duister.

Beste antwoord door SanJM

Update, lijkt dat de DMZ omgeving (eigen router achter Experia modem) wat verstoring geeft.

Mijn computer direct op Experia modem aangesloten en streamen is nu stabiel zonder vastlopers van het beeld, enige nadeel is dat ik andere computers/ Nas niet meer zie op mijn eigen router netwerk.

Topic is voor mij opgelost

Bekijk origineel

1 reactie

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • Antwoord
  • 13 januari 2025

Update, lijkt dat de DMZ omgeving (eigen router achter Experia modem) wat verstoring geeft.

Mijn computer direct op Experia modem aangesloten en streamen is nu stabiel zonder vastlopers van het beeld, enige nadeel is dat ik andere computers/ Nas niet meer zie op mijn eigen router netwerk.

Topic is voor mij opgelost

Reageer