Skip to main content
Beantwoord

Slechte beeldkwaliteit via KPN TV App

  • 14 januari 2025
  • 8 reacties
  • 165 keer bekeken

Hallo,

Na +/- 30 jaar kabel tv (Essent/Ziggo) overgestapt naar KPN TV

Tegenwoordig ontzettend slechte beeldkwaliteit via KPN TV App, nog slechter dan Analoog beeld vroeger.

(situatie is 2 TV’s, 1 met KPN TV box de ander via KPN TV App)

TV is bekabeld aangesloten

KPN App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, kwaliteit blijft slecht

Weet iemand een oplossing??

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Tv-Spot. Welkom op de KPN Community! 

Lastig om gelijk een oplossing aan te dragen, want het kan zoveel zijn wat dit veroorzaakt. Gaat dit bijvoorbeeld om de nieuwe KPN TV+ Smart tv app of heb je een Samsung of LG tv? Die komen later dit jaar aan de beurt wat betreft de nieuwe app. 

Verder klopt het wat ​@Joep1965 aangeeft en ben je met een KPN tv-ontvanger echt gegarandeerd van de beste beeldkwaliteit. De Smart tv app past de bitrate aan naar gelang de beschikbare bandbreedte. Kun je misschien wat meer vertellen over je netwerk? Gebruik je nog Wifi apparatuur wat je ooit van Ziggo hebt gekregen? Of zit de tv via een switch bekabeld aangesloten? En heb je ook vaak op specifieke momenten last van deze slechte beeldkwaliteit? 

Wat je nog kunt proberen is om je Experia Box een hard reset te geven. Mogelijk helpt dat. 

 

Bekijk origineel

8 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22094 reacties
  • 14 januari 2025

Als je echt de beste kijkervaring wil dan moet je de tv ontvanger gebruiken. Zeker met een groter formaat tv. Ik vind de app geen vervanging van de tv ontvanger maar meer iets voor de tv op de slaapkamer om voor het slapen gaan nog even iets te kijken. Maar desalniettemin moet de kwaliteit wel redelijk zijn. 


Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1192 reacties
  • Antwoord
  • 17 januari 2025

Hoi ​@Tv-Spot. Welkom op de KPN Community! 

Lastig om gelijk een oplossing aan te dragen, want het kan zoveel zijn wat dit veroorzaakt. Gaat dit bijvoorbeeld om de nieuwe KPN TV+ Smart tv app of heb je een Samsung of LG tv? Die komen later dit jaar aan de beurt wat betreft de nieuwe app. 

Verder klopt het wat ​@Joep1965 aangeeft en ben je met een KPN tv-ontvanger echt gegarandeerd van de beste beeldkwaliteit. De Smart tv app past de bitrate aan naar gelang de beschikbare bandbreedte. Kun je misschien wat meer vertellen over je netwerk? Gebruik je nog Wifi apparatuur wat je ooit van Ziggo hebt gekregen? Of zit de tv via een switch bekabeld aangesloten? En heb je ook vaak op specifieke momenten last van deze slechte beeldkwaliteit? 

Wat je nog kunt proberen is om je Experia Box een hard reset te geven. Mogelijk helpt dat. 

 


wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 17 januari 2025

Arjan van KPN schreef:

De Smart tv app past de bitrate aan naar gelang de beschikbare bandbreedte.

De kans dat het eigen thuisnetwerk een bottleneck vormt voor de KPN TV apps is nagenoeg nihil, dan moet je wel een heel beroerde wifi verbinding hebben.

Dat aanpassen van de bitrate heeft waarschijnlijk meer te maken met de beschikbare capaciteit op het TV platform van KPN of een bottleneck ergens in het netwerk tussen het KPN TV platform en de eigen Internetaansluiting.

 


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 24 januari 2025

Hallo,

Het betreft een LG tv, die rechtstreeks op KPN Box 12 bekabeld is aangesloten. Hierop de KPN app geïnstalleerd en in gebruik genomen. 
Inderdaad een tweede TV aangesloten via Wifi op KPN kastje, omdat hier geen KPN app op geïnstalleerd kan worden. Hiermee geen enkel probleem. 


PeterG
Superuser
  • 61450 reacties
  • 24 januari 2025

Op LG (en Samsung) draait nog de oude app. Daarop kan het beeld ietsje minder zijn maar het is wel HD! Ook kan op die merken het beeld nog wel eens even helemaal wegzakken tot minder dan SD inderdaad.

Ik verwacht dat de nieuwe app er over enkele maanden ook is voor het systeem van LG.

Op dit moment is ie er al voor Android-TV / Google-TV. Maar nog wel bèta. In ontwikkelfase dus. Met nog niet alle functies als in de oude app.


wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 24 januari 2025
PeterG schreef:

Op LG (en Samsung) draait nog de oude app. Daarop kan het beeld ietsje minder zijn maar het is wel HD! 

Er zit naar mijn weten geen enkel verschil tussen de TV streams van de oude smart TV apps en die van nieuwe smart-TV+ app(s).


Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1192 reacties
  • 27 januari 2025
Tv-Spot schreef:

Hallo,

Het betreft een LG tv, die rechtstreeks op KPN Box 12 bekabeld is aangesloten. Hierop de KPN app geïnstalleerd en in gebruik genomen. 
Inderdaad een tweede TV aangesloten via Wifi op KPN kastje, omdat hier geen KPN app op geïnstalleerd kan worden. Hiermee geen enkel probleem. 

Er is niets aan te merken op je aansluitsituatie, zoals je het hier beschrijft. Ik ben bang dat er niets anders op zit dan te wachten op de nieuwe app, want in de oude app wordt niet heel veel energie meer in gestoken. Om toch al eerder gebruik te kunnen maken van de nieuwe app kun je je nog aanmelden als tester. Dat kan via dit topic en dan via de ‘Meld je nu aan’-knop. Ergens in de komende periode zal de beta app voor de LG tv beschikbaar komen voor testers.


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 31 januari 2025

Dank je wel voor de reacties 😉


Reageer