Lastig om gelijk een oplossing aan te dragen, want het kan zoveel zijn wat dit veroorzaakt. Gaat dit bijvoorbeeld om de nieuwe KPN TV+ Smart tv app of heb je een Samsung of LG tv? Die komen later dit jaar aan de beurt wat betreft de nieuwe app.
Verder klopt het wat @Joep1965 aangeeft en ben je met een KPN tv-ontvanger echt gegarandeerd van de beste beeldkwaliteit. De Smart tv app past de bitrate aan naar gelang de beschikbare bandbreedte. Kun je misschien wat meer vertellen over je netwerk? Gebruik je nog Wifi apparatuur wat je ooit van Ziggo hebt gekregen? Of zit de tv via een switch bekabeld aangesloten? En heb je ook vaak op specifieke momenten last van deze slechte beeldkwaliteit?
Wat je nog kunt proberen is om je Experia Box een hard reset te geven. Mogelijk helpt dat.
Als je echt de beste kijkervaring wil dan moet je de tv ontvanger gebruiken. Zeker met een groter formaat tv. Ik vind de app geen vervanging van de tv ontvanger maar meer iets voor de tv op de slaapkamer om voor het slapen gaan nog even iets te kijken. Maar desalniettemin moet de kwaliteit wel redelijk zijn.
Lastig om gelijk een oplossing aan te dragen, want het kan zoveel zijn wat dit veroorzaakt. Gaat dit bijvoorbeeld om de nieuwe KPN TV+ Smart tv app of heb je een Samsung of LG tv? Die komen later dit jaar aan de beurt wat betreft de nieuwe app.
Verder klopt het wat @Joep1965 aangeeft en ben je met een KPN tv-ontvanger echt gegarandeerd van de beste beeldkwaliteit. De Smart tv app past de bitrate aan naar gelang de beschikbare bandbreedte. Kun je misschien wat meer vertellen over je netwerk? Gebruik je nog Wifi apparatuur wat je ooit van Ziggo hebt gekregen? Of zit de tv via een switch bekabeld aangesloten? En heb je ook vaak op specifieke momenten last van deze slechte beeldkwaliteit?
Wat je nog kunt proberen is om je Experia Box een hard reset te geven. Mogelijk helpt dat.
De Smart tv app past de bitrate aan naar gelang de beschikbare bandbreedte.
De kans dat het eigen thuisnetwerk een bottleneck vormt voor de KPN TV apps is nagenoeg nihil, dan moet je wel een heel beroerde wifi verbinding hebben.
Dat aanpassen van de bitrate heeft waarschijnlijk meer te maken met de beschikbare capaciteit op het TV platform van KPN of een bottleneck ergens in het netwerk tussen het KPN TV platform en de eigen Internetaansluiting.
Het betreft een LG tv, die rechtstreeks op KPN Box 12 bekabeld is aangesloten. Hierop de KPN app geïnstalleerd en in gebruik genomen. Inderdaad een tweede TV aangesloten via Wifi op KPN kastje, omdat hier geen KPN app op geïnstalleerd kan worden. Hiermee geen enkel probleem.
Op LG (en Samsung) draait nog de oude app. Daarop kan het beeld ietsje minder zijn maar het is wel HD! Ook kan op die merken het beeld nog wel eens even helemaal wegzakken tot minder dan SD inderdaad.
Ik verwacht dat de nieuwe app er over enkele maanden ook is voor het systeem van LG.
Op dit moment is ie er al voor Android-TV / Google-TV. Maar nog wel bèta. In ontwikkelfase dus. Met nog niet alle functies als in de oude app.
Het betreft een LG tv, die rechtstreeks op KPN Box 12 bekabeld is aangesloten. Hierop de KPN app geïnstalleerd en in gebruik genomen. Inderdaad een tweede TV aangesloten via Wifi op KPN kastje, omdat hier geen KPN app op geïnstalleerd kan worden. Hiermee geen enkel probleem.
Er is niets aan te merken op je aansluitsituatie, zoals je het hier beschrijft. Ik ben bang dat er niets anders op zit dan te wachten op de nieuwe app, want in de oude app wordt niet heel veel energie meer in gestoken. Om toch al eerder gebruik te kunnen maken van de nieuwe app kun je je nog aanmelden als tester. Dat kan via dit topic en dan via de ‘Meld je nu aan’-knop. Ergens in de komende periode zal de beta app voor de LG tv beschikbaar komen voor testers.
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.