Skip to main content

De KPN TV app werkt niet op mijn LG in Frankrijk

• January 18, 2025
  • 14 reacties
  • 69 keer bekeken

Martin Woudstra
Deelnemer

Gisteren de helpdesk gebeld. We wilden een nieuwe tv kopen in Frankrijk en dan de kpn app installeren, zodat we niet meer via de laptop en de hdmi hoefden te knoeien. 

"geen probleem, dat is zeker mogelijk" zegt de vriendelijke meneer. 'Maar ik lees dat er problemen kunnen zijn in het buitenland' zeg ik nog. Maar hij vraagt het nog even voor me na bij een collega!

Geen probleem, werkt in heel Europa! Dus ik hoef niet met de tv naar Nederland op het thuis netwerk? "nee dat zou niet best zijn meneer, haha". 

Dus wij kopen de tv en krijgen helaas de melding dat we op het thuisnetwerk van kpn moeten zijn om het te gebruiken.

Wat een ellende! 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag gemaakt

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

14 reacties

wjb
Wijsgeer
  • January 19, 2025

Als je zowel thuis als in Frankrijk een goede Internetverbinding hebt, dan zou je jouw televisie een VPN verbinding naar jouw thuisnetwerk kunnen laten maken zodat het TV platform van KPN die televisie ziet alsof deze thuis staat. Een vereiste is dus wel dat je op jouw thuisnetwerk een VPN server actief hebt.

Zelf heb ik thuis een router waarop een WireGuard VPN server geconfigureerd staat en gebruik ik een Chromecast Google TV om buitenshuis met de smart-TV+ app televisie te kunnen kijken. Dezelfde VPN verbinding wordt ook gebruikt voor Netflix aangezien ook zij actief willen voorkomen dat een account op meerdere locaties gebruikt wordt. Daar gebruik ik de app VPN Client Pro voor met een WireGuard licentie (€11,99) want met deze app kan je volledig automatiseren dat er een VPN verbinding opgezet wordt zodra je de KPN smart-TV+ app of Netflix start. Maar je kunt uiteraard ook gewoon de gratis VPN Client van WireGuard zelf gebruiken.

Martin Woudstra
Deelnemer

Wauw! Kijk daar kan ik wat mee! Ik heb een VPN, maar zal mijn zoon vragen dit klusje voor me te doen, want ik snap dat het kan, maar niet HOE 😋😉

wjb
Wijsgeer
  • January 19, 2025

Ik heb een VPN, maar zal mijn zoon vragen dit klusje voor me te doen, want ik snap dat het kan, maar niet HOE 😋😉

Dat moet wel een VPN naar jouw thuisnetwerk zijn.

Martin Woudstra
Deelnemer

Eerst nog even kpn hun oplossing /reactie afwachten, want ze zeiden expliciet dat ik het gewoon kon gebruiken 🤔

wjb
Wijsgeer
  • January 19, 2025

Eerst nog even kpn hun oplossing /reactie afwachten, want ze zeiden expliciet dat ik het gewoon kon gebruiken 🤔

Dat kan je vergeten, de smart-TV+ app is alleen voor gebruik op jouw eigen thuisnetwerk.

Bron

Maar gelukkig werkt het dus ook via jouw thuisnetwerk.

In principe is de app ook maar op één televisie tegelijkertijd te gebruiken…

...maar dat blijkt in de praktijk gelukkig niet zo te zijn, de app is prima tegelijkertijd op meerdere apparaten te gebruiken.

• January 19, 2025

Gisteren de helpdesk gebeld. We wilden een nieuwe tv kopen in Frankrijk en dan de kpn app installeren, zodat we niet meer via de laptop en de hdmi hoefden te knoeien. 

De app installeren op je telefoon. En dan casten naar de tv. Dat kan in heel de EU.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 19, 2025

De app IN een tv kan alleen via je eigen kpn aansluiting in Nederland gebruikt worden. Hij werkt zelfs niet bij je buren in Nederland met ook kpn internet maar met jouw tv abonnement. 

De enige manier om dit te omzeilen is met een vpn tunnel naar je NL  huisadres. Dus met gewoon een vpn dienst gaat het ook niet.

Mijn neef gebruikt NLziet. Dat werkt wel in de hele EU zonder vpn.

Martin Woudstra
Deelnemer

Nl-ziet heb ik ook al gehoord, maar hoe bestaat het dat ik er apaet voor bel. Hun uitleg dat ik een nieuwe tv wil gaan kopen die dag om NIET meer te hoeven streamen vanuit de app op mijn telefoon , en dat ze heeeeeel zeker weten dat het gaat werken, zelfs zijn collega heeft hij nog even gevraagd, “en het werkt door heel de EU meneer!”

Tv gekocht dus! Nu heb ik 2 tv's maar geen KPN. 

• January 19, 2025

maar hoe bestaat het dat ik er apaet voor bel. Hun uitleg dat ik een nieuwe tv wil gaan kopen die dag om NIET meer te hoeven streamen vanuit de app op mijn telefoon , en dat ze heeeeeel zeker weten dat het gaat werken, zelfs zijn collega heeft hij nog even gevraagd, “en het werkt door heel de EU meneer!”

Omdat de meeste van die gasten daar zitten om salaris te krijgen. Niet omdat het hun hobby is. En misschien heel niet goed naar je vraag luisteren. Of zich er niet goed in verdiepen. Of bij de cursus niet goed hebben gelet. En het zelf ook nog nooit uitgeprobeerd hebben.

Dat merk ik hier bij de medewerkers op het forum ook wel eens. Dat ze sommige diensten van KPN nog nooit zelf gebruikt hebben, nog nooit hebben uitgeprobeerd. Dus niet uit eigen ervaring kunnen vertellen hoe het werkt. Dat vind ik dan wel eens een beetje raar.

Martin Woudstra
Deelnemer

Maar ik heb net wel heel veel geld uitgegeven vanwege hun advies.😂

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Martin Woudstra . Wat ontzettend vervelend om te horen dat het niet werkt zoals beloofd. Helaas is het momenteel niet mogelijk om de KPN TV app in het buitenland. Ik begrijp hoe frustrerend dit moet zijn, en ik bied onze excuses aan voor het ongemak. Wat ​@Marlon92 hierboven aangeeft is wel mogelijk.

De app installeren op je telefoon. En dan casten naar de tv. Dat kan in heel de EU.

Martin Woudstra
Deelnemer

Dag Vikash, 

Zal ik de rekening van de tv naar jullie sturen en dat jullie dan ook de tv komen ophalen in Frankrijk?

Het is wel leuk dat je schrijft dat het vervelend is, dat is een goede counter vanuit een Servicedesk, maar wanneer je even het gesprek met jouw collega's terugzoekt (gesprekken worden opgenomen voor interne opleidingen...), dan kan je zien dat ik door hun werkelijk op het verkeerde been ben gezet.

Ik belde om het juiste advies te krijgen omdat op internet er verschillende verhalen de ronde doen.

Als ik tegen jou zou zeggen dat je met een auto kunt varen en jij koopt vervolgens een auto, dan ben je er toch ingeluisd?

Sorry is hier niet de oplossing.

• January 21, 2025

Als ik tegen jou zou zeggen dat je met een auto kunt varen en jij koopt vervolgens een auto, dan ben je er toch ingeluisd?

Ik denk niet dat je er bent ingeluisd, maar laat het een les zijn voor iedereen die zaken doet met KPN, Zegt een medewerker je iets toe, laat het dan op schrift zetten en naar je toe sturen.

Jouw vraagstelling kan volledig anders begrepen zijn dan jij denkt dat je hem hebt gezegd. 

De medewerkers hebben geen belang om jou verkeerde informatie te geven. Een autoverkoper vaak wel. 

Martin Woudstra
Deelnemer

Hoi @dommeke, mijn vraag kan absoluut niet verkeerd zijn begrepen hoor. Hij begreep prima mijn vraag, verwoorde het naar mij terug en ging toen ook nog bij een collega vragen om het heel zeker te weten. Natuurlijk niet met opzet, maar wel een misser waar ik dus de schade van heb.