Skip to main content
Beantwoord

KPN Smart TV app nog niet te vinden in Play Store

• 7 februari 2025
  • 31 reacties
  • 403 keer bekeken

Na nu 17 dagen nog steeds geen nieuwe app te vinden in de Google app store, via google Store een review achter gelaten, via community nu weet gemeld en via Facebook messenger een melding gemaakt en daar wordt alleen maar aangegeven media februari. Ik ben het zat om continue via mobiel te moeten casten. En dan krijg je via review een antwoord kun je dit eens proberen http/ nog wat en dan vraag je hoe en geen enkele reactie terug..

Beste antwoord door Jasper van KPN

Met de laatste update is de TV+ Smart TV app weer beschikbaar geworden voor meer apparaten inderdaad, en de nieuwste versie daarvan wordt geleidelijk voor alle apparaten beschikbaar:

Bekijk origineel

31 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8334 reacties
  • 7 februari 2025

Beste ​@Mirocky je kunt een gratis abo nemen op de Product Updates

dan ben je als 1e op de hoogte van de wijzigingen.

• Auteur
  • Helper
  • 58 reacties
  • 7 februari 2025

Beste Jan,

Als ik op product updates klik kom ik bij een hele lijst, wat moet ik dan doen, en hoe kan ik dit doen naar de tv toe, want ik heb helemaal geen app meer, dus ik kan helemaal niets dus kan ik ook niets updaten

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8334 reacties
  • 7 februari 2025

Beste ​@Mirocky je zoekt dan naar het product dat voor jou van toepassing is en lees het laatste nieuws over dat product.

Komt er een update voor een bepaald product krijg je daar een mail over en kun je je product bijwerken, inzien, gebruiken en wat er nog meer allemaal voor/met dat product kan.

Met een abo ben je als 1e op de hoogte, zoals ik eerder schreef.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12956 reacties
  • 7 februari 2025

@Mirocky 

Ik ga ervan uit dat je het op een Mobiele telefoon met Android de app wilt vingen.

Als de Android versie niet te oud is, dan kan je de app van KPN tv probleemloos vinden.

En als ik het goed heb, is dat alleen nog de KPN tv+ app. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12956 reacties
  • 7 februari 2025

Ik zag hierover nog een topic met veel informatie.

Zie ook hier.

• Auteur
  • Helper
  • 58 reacties
  • 7 februari 2025
joop2011 schreef:

@Mirocky 

Ik ga ervan uit dat je het op een Mobiele telefoon met Android de app wilt vingen.

Als de Android versie niet te oud is, dan kan je de app van KPN tv probleemloos vinden.

En als ik het goed heb, is dat alleen nog de KPN tv+ app. 

Nee,ik wil op mijn tv de app zetten, ik zit nu omdat de klantenservice had aangegeven de oude app verwijderen en nieuwe erop zetten, ja dat lukte niet, sindsdien op mobiel aan dmher casten naar tv.... Of ik moet je verkeerd begrijpen 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12956 reacties
  • 8 februari 2025

Op een Smart tv zit wel degelijk een zoekfunctie.

Zie ook de gebruiksaanwijzing van de tv.

Welke tv heb je? 

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 324 reacties
  • 8 februari 2025

Je geeft niet aan wat voor merk TV je hebt. Er is een groot probleem geweest met de Smart TV+-app en KPN heeft deze voor bepaalde merken geblokkeerd. Er is ondertussen weer een geleidelijke vrijgave, maar ze houden nog steeds een slag om de arm.

• Auteur
  • Helper
  • 58 reacties
  • 8 februari 2025
joop2011 schreef:

Welke tv heb je? 

Chiq

• Auteur
  • Helper
  • 58 reacties
  • 8 februari 2025
jojootje schreef:

Je geeft niet aan wat voor merk TV je hebt. Er is een groot probleem geweest met de Smart TV+-app en KPN heeft deze voor bepaalde merken geblokkeerd. Er is ondertussen weer een geleidelijke vrijgave, maar ze houden nog steeds een slag om de arm.

Chiq

• Auteur
  • Helper
  • 58 reacties
  • 8 februari 2025
Mirocky schreef:
jojootje schreef:

Chiq

Ja, ik weet dat er een groot probleem is, de kpn medewerkers/klantenservice geven elke keer aan geef het door op community en dat doe ik, ik zit al 17 dagen zonder app en dit ook door klantenservice, die gaven aan oude app verwijderen, nieuwe installeren, en dat ging niet goed, dus problemen al 17 dagen 

• Auteur
  • Helper
  • 58 reacties
  • 10 februari 2025
Mirocky schreef:
joop2011 schreef:

Welke tv heb je? 

Een chiq tv, en glasvezel. En ik weet de zoekfunctie maar daar kan ik kon niet op vinden

PeterG
Superuser
  • 61112 reacties
  • 10 februari 2025

Helaas is de app voor jouw tv nog niet beschikbaar. Melding van uit de KPN Moderators en het TV team:

“medio februari moet iedereen de app weer kunnen downloaden van uit de Play Store”.

Februari is nog niet voorbij…

Hier ook 2 van de 3 apparaten waar ie nog niet op te downloaden is. Gelukkig had/heb ik 'm daarop nooit verwijderd, dus heb 'm nog wel.

Overigens is een app verwijderen altijd een slecht idee. In principe heb je altijd de meest recente dus haal je ook weer dezelfde versie op uit de Store.

• Auteur
  • Helper
  • 58 reacties
  • 10 februari 2025
PeterG schreef:

Helaas is de app voor jouw tv nog niet beschikbaar. Melding van uit de KPN Moderators en het TV team:

“medio februari moet iedereen de app weer kunnen downloaden van uit de Play Store”.

Februari is nog niet voorbij…

Hier ook 2 van de 3 apparaten waar ie nog niet op te downloaden is. Gelukkig had/heb ik 'm daarop nooit verwijderd, dus heb 'm nog wel.

Overigens is een app verwijderen altijd een slecht idee. In principe heb je altijd de meest recente dus haal je ook weer dezelfde versie op uit de Store.

Ja maar de app verwijderen was op aanraden van de klantenservice, dat zie ik ook in meerdere onderwerpen terug, dan moet dit ook niet meer aangegeven worden door de klantenservice, en geen aanval, zij zullen ook niet alles weten

PeterG
Superuser
  • 61112 reacties
  • 10 februari 2025

Tja, hier indertijd hetzelfde advies toen Videoland naar de nieuwe app ging. Van de Videoland KS dus.

Ook niet handig. Want op de Samsung was toen de nieuwe nog niet beschikbaar.

Dus adviezen om te verwijderen doe ik nooit meer.

Dan ga ik naar de Store zónder te verwijderen. Dan wordt ie of overschreven of niet, maar verdwijnt tenminste niet.

Staat ie inmiddels niet in de app store van de ChiQ? 

Hier had ik 'm om kwart over vier nog niet, maar om half vijf wel.

• Auteur
  • Helper
  • 58 reacties
  • 10 februari 2025
PeterG schreef:

Tja, hier indertijd hetzelfde advies toen Videoland naar de nieuwe app ging. Van de Videoland KS dus.

Ook niet handig. Want op de Samsung was toen de nieuwe nog niet beschikbaar.

Dus adviezen om te verwijderen doe ik nooit meer.

Dan ga ik naar de Store zónder te verwijderen. Dan wordt ie of overschreven of niet, maar verdwijnt tenminste niet.

Staat ie inmiddels niet in de app store van de ChiQ? 

Hier had ik 'm om kwart over vier nog niet, maar om half vijf wel.

Ja, ik heb even gekeken en ik kan eindelijk weer tv kijken op de juiste manier

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16188 reacties
  • Antwoord
  • 11 februari 2025

Met de laatste update is de TV+ Smart TV app weer beschikbaar geworden voor meer apparaten inderdaad, en de nieuwste versie daarvan wordt geleidelijk voor alle apparaten beschikbaar:

• Auteur
  • Helper
  • 58 reacties
  • 11 februari 2025

Het enige probleem, tot nu toe werkt het prima, alleen als je via Gods naar je programma gaat het dan naar kijken, en het programma komt ervoor, je kan dan eerst 2 tellen kijken en dan springt het automatisch weer terug naar gids

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16188 reacties
  • 12 februari 2025

Dat is een nieuwe voor mij, die heb ik nog niet eerder gezien. Merk je dit bij alle zenders, of gebeurt het bij specifieke zenders/programma's? En maakt het verschil als je Multimedia Tunneling aan of uit zet?

• Auteur
  • Helper
  • 58 reacties
  • 12 februari 2025
Jasper van KPN schreef:

Dat is een nieuwe voor mij, die heb ik nog niet eerder gezien. Merk je dit bij alle zenders, of gebeurt het bij specifieke zenders/programma's? En maakt het verschil als je Multimedia Tunneling aan of uit zet?

Gebeurd bij meerdere zenders, gids, dan programma, kijken, dan wil je het of harder doen de tv of zachter dan gebeurd het ook en soms als je 2 a 3 seconden kijkt springt het ook weer terug naar gids

• Auteur
  • Helper
  • 58 reacties
  • 12 februari 2025
Mirocky schreef:
Jasper van KPN schreef:

Gebeurd bij meerdere zenders, gids, dan programma, kijken, dan wil je het of harder doen de tv of zachter dan gebeurd het ook en soms als je 2 a 3 seconden kijkt springt het ook weer terug naar gids, hoe zet ik multimedia tunneling aan of uit? En ondertiteling is ook nog erg klein

• Auteur
  • Helper
  • 58 reacties
  • 12 februari 2025
Jasper van KPN schreef:

Ik heb er een video van gemaakt

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16188 reacties
  • 13 februari 2025

Laten we het eerst even proberen met Multimedia Tunneling. Die kan je aan- en uitzetten via de Apparaat instellingen. Als je linksboven naar jouw profiel gaat is het een van de opties die je in beeld krijgt. 

En je zei eerder dat je een Chiq tv hebt, welk specifieke model is dat precies?

• Auteur
  • Helper
  • 58 reacties
  • 13 februari 2025
Jasper van KPN schreef:

Laten we het eerst even proberen met Multimedia Tunneling. Die kan je aan- en uitzetten via de Apparaat instellingen. Als je linksboven naar jouw profiel gaat is het een van de opties die je in beeld krijgt. 

En je zei eerder dat je een Chiq tv hebt, welk specifieke model is dat precies?

Ik zou niet weten welk model, geen verstand van, ik zie bij de instellingen ook niets staan betreffende multimedia tunneling.. ik heb het even uitgeprobeerd allemaal, het betreft elke zender, en als ik het geluid aan wil zetten of uit of harder/zachter dan verspringt het weer naar de gids, als je het net op de zender hebt wat je wil kijken 

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16188 reacties
  • 14 februari 2025

Onder instellingen staat het bij 'Apparaat instellingen’, daar isa het een schuifje die je aan of uit kunt zetten. Dat kan hierbij een verbetering geven, dus het is wel belangrijk om daar naar te kijken.

Welk model tv je hebt zal op een sticker achterop de tv zelf staan.

Reageer