Skip to main content
Vraag

DIW7022 quasi uit het niets reboot

Forum|alt.badge.img

Goedemorgen,

Of ik met mijn aanvankelijke lof (na eerdere misere met de VIP5202) te voorbarig geweest ben?

Gisteravond herstartte de box spontaan een tweetal keren…...

Is dit het begin van meer ellende?

Wijze raad is graag welkom!

10 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@geen flauw benul, welkom op onze community! Dit kan gebeuren als hij een update probeert te installeren. Is het sindsdien weer stabiel?

Forum|alt.badge.img

Hallo Thomas,

Bedankt voor je reactie!

Nee, het is helaas beduidend erger geworden.

Ben op de hoogte van de talrijke firmware-updates dus sluit na iedere tv-sessie af met controle op eventuele nieuwe versies.

Het boxje is in principe dus altijd up-to-date….

Afgelopen nacht het kleinood afgekoppeld en het slaapkamerexemplaar (wordt in de regel niet gebruikt) aangesloten.

Ben enigszins radeloos hoe nu verder.

Terug naar de VIP5202 met audioproblemen biedt ook geen soelaas en het einde van mijn contract is nog lang niet in zicht.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 13023 reacties
  • 10 april 2025

Hoe is de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+box) verbonden met de Experiabox of Box12? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.

Forum|alt.badge.img

Dag Joop,

Bekabeld met Fritzbox 7590AX via (snoopy) switch.

Rechtstreekse kabel richting FB haalt niets uit: alle scenario’s al eerder doorgenomen met de VIP5202.

Ik vrees dat het gewoonweg slecht geschreven software betreft die zich op enig moment openbaart.

Uiterst spijtig omdat de decoder me voor de rest prima bevalt!

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 13023 reacties
  • 10 april 2025
geen flauw benul schreef:

Dag Joop,

Bekabeld met Fritzbox 7590AX via (snoopy) switch.

Rechtstreekse kabel richting FB haalt niets uit: alle scenario’s al eerder doorgenomen met de VIP5202.

Ik vrees dat het gewoonweg slecht geschreven software betreft die zich op enig moment openbaart.

Uiterst spijtig omdat de decoder me voor de rest prima bevalt!

Heb je nu de KPN tv ontvanger Arris VIP 5202 of de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)?

Want in de titel staat DIW7022 en in deze tekst staat VIP5202

En rechtstreeks via Snoopy switch?

Wat bedoel je daarmee?

Als de software slecht is, dan zouden meerdere mensen dit probleem hebben.

Forum|alt.badge.img

Beste Joop2011,

Niet ironisch bedoeld maar ik geloof, in alle bescheidenheid, dat al je vragen in het geopende draadje beantwoord worden.

En….echt, het is geen verbindindingsprobleem!

Hoe anders kan het zijn dat het boxje ca. 1 maand na ingebruikname probleemloos functioneerde?!?

Neem van mij aan dat softwareproblemen zich, afhankelijk van allerlei gebruikerscenario’a zich out-of-the-blue kunnen voordoen.

En…...hoewel ik niet per se op zoek ben naar negatieve respons, kwam ik tussentijds legio uiterst negatieve verhalen over de 7022 tegen.

Sommige ervaringen zijn zelfs dermate drastisch dat ik, indien gewapend met die voorkennis, indertijd nooit had ingestemd de VIP om te ruilen voor de 7022!

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Excuus ​@geen flauw benul, ik deelde de verkeerde updates pagina. Jij hebt TV+, de updates daarvoor kun je vinden op deze Product updates pagina: Product Updates | TV+. Je hoeft overigens niet zelf te checken of er nieuwe software is, zodra er een update gepusht wordt krijg je daar bericht over.

Wat is erger geworden? Krijg je ook iets van een foutmelding? Wat bedoel je met een Snoopy switch? Zitten daar nog andere apparaten op aangesloten?
Dit zou wel echt iets in de aansluiting kunnen zijn, problemen met bijvoorbeeld IGMP snooping kunnen tijden lang goed werken en dan ineens niet meer.

Forum|alt.badge.img

Dag Thomas,

Excuus van mij retour; ik heb namelijk het switch protocol verbasterd.

Ja, het gaat dus bij ons om een goedgekeurde Netgear!

Nee, foutmeldingen kwamen niet in beeld, alleen aan het KPN-logo was te zien dat het zaakje (regelmatig) herstartte.

Ik spreek in de verleden tijd want thans doet het slaapkamer-exemplaar dienst en staat de eigenlijke boosdoener min of meer te verstoffen.

De huidige box houdt zich tot nu toe kranig maar dat deed het eerste exemplaar ook ca. een maand lang. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 13023 reacties
  • 15 april 2025
geen flauw benul schreef:

Beste Joop2011,

Niet ironisch bedoeld maar ik geloof, in alle bescheidenheid, dat al je vragen in het geopende draadje beantwoord worden.

Als dat zo was, had ik de vragen niet gesteld.

Maar deze reactie is voor mij ruim voldoende informatie.

Ik meld mij af voor deze topic.

Forum|alt.badge.img

Ik denk dat dat een wijs besluit is Joop2011 !

Wat mij betreft kan er sowieso een slot op dit topic.

Naar mijn bescheiden mening (en ervaring..) is ook deze decoder behept met meer bugs dan een arme Roemeense straathond vlooien telt.

Uiterst jammer en onbegrijpelijk dat na jaren van ontwikkeling de problemen kennelijk nog niet de wereld uit zijn!

Wat me nog meer verbaast is het feit dat er daarentegen wel weer een nieuwe ontvanger op stapel staat!

Mijn medelijden gaat uit naar de toekomstige early adopters….

Ach, er blijft me niets anders over dan mijn contract uit te zitten.

Misschien heeft Freedom met Canal Digitaal als partner het beter voor elkaar, wie weet?

Fijne Pasen!

Reageer