Skip to main content
Beantwoord

Waarom werkt de KPN TV+ App niet op een smart tv via mobiel internet?

• September 9, 2025
  • 3 reacties
  • 133 keer bekeken

Ik heb een smart tv op de boot waar de KPN+ app op draait. Deze tv is aangesloten via 5G. De app doet het dan niet. Al sik de app op mijn mobiel start (via dezelfde 5G) werkt het wel. Dan kan ik ook streamen naar de tv.

Mijn conclusie is dat KPN iets filtert om die app niet op een smart tv te gebruiken die niet op een vaste internet is aangesloten. 

Waarom is dat en wordt dat nog opengezet? 

Beste antwoord door PeterG

Door afspraken in de EU hoeven providers, niet alleen kpn, geen extra rechten te betalen bij gebruik via smartphone, tablet of laptop buiten de deur en in de EER landen. 

Die rechten zijn niet geregeld voor de app in een smart televisie of streamingapparaat. Kpn, Odido,  Ziggo en Delta geven dat ook daarom niet vrij. En om delen van het tv abonnement te ontmoedigen. Vanwege deze 2 redenen gaat dat niet opengezet worden. Echter:

Voor de nieuwe Android-TV / Google-TV app is wel een uitzondering.

Namelijk als je hebt ingelogd tijdens verbinding met je wifi thuis.

Ik kan 'm dan via de Hotspot van m'n kpn mobiel gebruiken. En via  een andere vaste kpn internet verbinding werkt het ook. Maar je moet natuurlijk niet uitgelogd raken als je niet in de buurt van je huis bent.

Overigens zijn buitenshuis van dezelfde zenders live kijken en opnames niet beschikbaar als je mobiele apparaten. De zenders die je niet kunt gebruiken (live en opnames) geef ik hier aan.

Ik ga binnenkort 'testen' via een Ziggo vaste verbinding. 

Samsung, LG en Loewe werken nog met de oude app. Dat verandert de komende 12 maanden zeker niet. In die app is het nog volledig geblokkeerd. 

3 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • September 9, 2025

Door afspraken in de EU hoeven providers, niet alleen kpn, geen extra rechten te betalen bij gebruik via smartphone, tablet of laptop buiten de deur en in de EER landen. 

Die rechten zijn niet geregeld voor de app in een smart televisie of streamingapparaat. Kpn, Odido,  Ziggo en Delta geven dat ook daarom niet vrij. En om delen van het tv abonnement te ontmoedigen. Vanwege deze 2 redenen gaat dat niet opengezet worden. Echter:

Voor de nieuwe Android-TV / Google-TV app is wel een uitzondering.

Namelijk als je hebt ingelogd tijdens verbinding met je wifi thuis.

Ik kan 'm dan via de Hotspot van m'n kpn mobiel gebruiken. En via  een andere vaste kpn internet verbinding werkt het ook. Maar je moet natuurlijk niet uitgelogd raken als je niet in de buurt van je huis bent.

Overigens zijn buitenshuis van dezelfde zenders live kijken en opnames niet beschikbaar als je mobiele apparaten. De zenders die je niet kunt gebruiken (live en opnames) geef ik hier aan.

Ik ga binnenkort 'testen' via een Ziggo vaste verbinding. 

Samsung, LG en Loewe werken nog met de oude app. Dat verandert de komende 12 maanden zeker niet. In die app is het nog volledig geblokkeerd. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 1, 2025

Update. Heb het niet goed kunnen testen via Ziggo. De wifi in het hotel was maar 2 Mbps 😥🙃. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 2, 2025

Update. Heb het niet goed kunnen testen via Ziggo. De wifi in het hotel was maar 2 Mbps 😥🙃. 

Thanxs voor de update. Ik wist al genoeg,  wat ik wil kan niet. Ik pas mijn verwachting aan.