Skip to main content
Beantwoord

Chromecast issue, kan niet casten vanuit KPN TV+ app naar TV

• 4 januari 2025
  • 10 reacties
  • 106 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 3 reacties

Sinds enkele maanden werkt het niet om iets van de kpn tv app via de google chromecast te casten naar een tv. Dit probleem staat ook bij de comments onder de app. Maar blijkbaar is er nog niks aan gedaan. 

Gaat dit nog opgelost worden of is er een alternatieve optie?

Zo niet overweeg ik toch eens te kijken of een andere provider dit beter ondersteunt.

Bvd

Beste antwoord door Jasper van KPN

Welkom op de community ​@KenD. Wat voor Chromecast heb je precies, en wat gebeurt er als je probeert te casten? Er wordt gewerkt aan een update specifiek voor de Chromecast 2 waarmee het casten een zwart beeld geeft:

Bekijk origineel

10 reacties

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 15912 reacties
  • Antwoord
  • 7 januari 2025

Welkom op de community ​@KenD. Wat voor Chromecast heb je precies, en wat gebeurt er als je probeert te casten? Er wordt gewerkt aan een update specifiek voor de Chromecast 2 waarmee het casten een zwart beeld geeft:

PeterG
Superuser
  • 60489 reacties
  • 7 januari 2025

Cast je vanaf een iPhone of een Android toestel?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 8 januari 2025

We hebben een android en een iphone en beide toestellen geven hetzelfde. Zwart beeld waarbij je het laden icoontje ziet met de titel van de aflevering/ film. Terwijl de film binnen de app zonder casten het wel gewoon doet.

andere apps geven geen problemen met casten alleen de kpn app. Dus onze conclusie is toch echt dat het aan de kpn app ligt. Mede ook vanwege de recensies die de app in de app store krijgt. Hierin wordt precies ons probleem omschreven.

Jasper van KPN
Moderator

Weet je ook welke versie van de Chromnecast het is ​@KenD? Als het de Chromecast 2 is, is het zoals ik zei een bekend issue waar aan gewerkt wordt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 8 januari 2025

nc2-6a5, neem aan dat dit chromecast 2 is?

Wanneer verwachten jullie deze update? 

PeterG
Superuser
  • 60489 reacties
  • 8 januari 2025

Geen idee aan de hand van dat nummer ​@KenD .

Dit is de Chromecast 2, waar nu een probleem mee is. 

Jasper van KPN
Moderator

Als ik Google op dat typenummer lijkt het inderdaad de Chromecast 2 te zijn. Wanneer die update komt durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik hoop dat het snel is. Als de update er is delen we dit als een Product Update. Je kunt je daar abonneren zodat je een mailtje krijgt als er iets nieuws is. 

PeterG
Superuser
  • 60489 reacties
  • 9 januari 2025

Op het doosje van mijn Chromecast v3 staat datzelfde. Maar ja, het kan echter natuurlijk op al die doosjes voor chromecasts v2 en v3 staan. De afbeelding op de chromecast zelf geeft de beste duidelijkheid. Daar hebben we van ​@KenD nog niet over gehoord.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 10 januari 2025
PeterG schreef:

Op het doosje van mijn Chromecast v3 staat datzelfde. Maar ja, het kan echter natuurlijk op al die doosjes voor chromecasts v2 en v3 staan. De afbeelding op de chromecast zelf geeft de beste duidelijkheid. Daar hebben we van ​@KenD nog niet over gehoord.

Ja wij hebben dezelfde als de afbeelding die hierboven gepost is.

Jasper van KPN
Moderator

Dan is het inderdaad wachten op de update daarvoor, wordt aan gewerkt dus!

Reageer