Sinds 11 september overgestapt naar KPN glas met als modem Box 12. Geïnstalleerd door een KPN monteur. Zoals velen valt ten minste 1x per dag de Box uit een start zichzelf weer op. 1 rood lampje op de Modem dat langzaam over gaat in de vertrouwde groene lampjes. Maar minutenlang geen TV en internet. Klantenservice heeft gekeken en een update geplaatst. Helaas blijft het probleem, tot steeds grotere irritatie. Ik neem aan bij heel veel klanten. Dat kan toch niet? Dan is er iets mis met het toestel/firmware en KPN laat iedereen zoeken op het forum, maar een oplossing is er kennelijk niet. Ik denk er serieus over mijn contract te beëindigen en weer naar mijn vorige provider te gaan. Dus KPN, help u een die vele anderen met dit probleem.
KPN Box 12 valt vaak uit
Beste antwoord door Liesbeth van KPN
Hoi
Het is zeker niet de bedoeling dat de Experia Box steeds uitvalt. Ik zie dat je je profiel hebt ingevuld, dankjewel daarvoor, en ik heb zonet de verbinding gecontroleerd. Ik zie vandaag geen verbreking terug, maar in de afgelopen dagen wel verschillende. De oorzaak van de verbreking lijkt thuis te ontstaan, bijvoorbeeld doordat je zelf de Experia Box even opnieuw opstart, er een stroomonderbreking is of dat een kabel geen contact meer maakt.
Ik zie dat je een glasvezelverbinding hebt en je geeft aan dat het lampje op de Experia Box rood wordt. Zie je ook een verandering bij de lampjes op het glasvezelkastje? Blijven deze hetzelfde branden of gaan ze uit of knipperen? Vanaf het glasvezelkastje loopt een kabel naar de rode poort WAN op de Experia Box. Mocht je weer een onderbreking opmerken, wil je dan het glasvezelkastje twee minuten stroomloos maken, de Experia Box uitzetten en deze kabel controleren? Is de kabel goed bevestigd? Je kan het beste de kabel even losmaken, losklikken en daarna weer bevestigen. Mocht je een andere kabel hebben om te testen, probeer dan vooral eens een andere kabel.
Opnieuw een onderbreking na deze stappen? Laat het dan vooral weten.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.