Skip to main content
Beantwoord

Inloggen met laptop op modem KPN BOX 12 lukt niet

  • 8 januari 2024
  • 5 reacties
  • 256 keer bekeken

Het lukt niet om middels mijn laptop in te loggen op mijn modem. Dat lukt wel via mijn iphone.

Omdat dat niet handig is bij het aanpassen van de instellingen wil ik inloggen met mijn laptop

Beste antwoord door Remco van KPN

Is het nog gelukt Harrie?  Je kan anders een kijken in het instellingen en specificatie artikel voor de Box 12 op onze kennisbank.

Let op! Lukt inloggen niet via mijnmodem.kpn? Probeer het dan via http://192.168.2.254

Het kan zijn dat je browser eenmalig een beveiligingswaarschuwing heeft. Je kunt dan onder ‘Geavanceerd’ zonder problemen de risico's accepteren. Omdat je binnen jouw eigen netwerk zit, is dit veilig. Daarna word je doorgeleid naar http://mijnmodem.kpn.

Heb je ingesteld dat jouw browser standaard de cookies verwijderd? Dan zal je wel iedere keer de beveiligingswaarschuwing krijgen als je http://192.168.2.254 bezoekt.

 

Blijf je de beveiligingswaarschuwing krijgen of meldingen over een fout wachtwoord? Controleer dan de volgende dingen:

  • Check of je wachtwoord klopt. Sommige tekens lijken op elkaar bijvoorbeeld de letter o en het cijfer 0.
  • Controleer of je de URL met http:// gebruikt, dus zonder de s.
  • Verwijder oude cookies uit de browser en leeg de cache.
  • Gebruik geen VPN.
  • Gebruik de KPN DNS.

Lukt het dan alsnog niet? Probeer een andere browser (Chrome, Firefox, Edge, Opera etc.) of gebruik http://192.168.2.254/2.0/gui/#/login

 

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6877 reacties
  • Antwoord
  • 10 januari 2024

Is het nog gelukt Harrie?  Je kan anders een kijken in het instellingen en specificatie artikel voor de Box 12 op onze kennisbank.

Let op! Lukt inloggen niet via mijnmodem.kpn? Probeer het dan via http://192.168.2.254

Het kan zijn dat je browser eenmalig een beveiligingswaarschuwing heeft. Je kunt dan onder ‘Geavanceerd’ zonder problemen de risico's accepteren. Omdat je binnen jouw eigen netwerk zit, is dit veilig. Daarna word je doorgeleid naar http://mijnmodem.kpn.

Heb je ingesteld dat jouw browser standaard de cookies verwijderd? Dan zal je wel iedere keer de beveiligingswaarschuwing krijgen als je http://192.168.2.254 bezoekt.

 

Blijf je de beveiligingswaarschuwing krijgen of meldingen over een fout wachtwoord? Controleer dan de volgende dingen:

  • Check of je wachtwoord klopt. Sommige tekens lijken op elkaar bijvoorbeeld de letter o en het cijfer 0.
  • Controleer of je de URL met http:// gebruikt, dus zonder de s.
  • Verwijder oude cookies uit de browser en leeg de cache.
  • Gebruik geen VPN.
  • Gebruik de KPN DNS.

Lukt het dan alsnog niet? Probeer een andere browser (Chrome, Firefox, Edge, Opera etc.) of gebruik http://192.168.2.254/2.0/gui/#/login

 


Het is inmiddels gelukt om in te loggen. Met hulp van de service desk van  KPN 


Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6877 reacties
  • 10 januari 2024

Ah dat is mooi @Harrie Lunenburg. Wat was het dan precies? Misschien heb je nog handige tips voor eventuele toekomstige meelezers :-) . 


Ik ben uiteindelijk ingelogd via  https://192.168.2.254. in plaats van  http://192.168.2.254

Je gaat dan via een onbeveiligde site maar als je zeker weet dat het een betrouwbare site is kun je dat rustig doen.

 

 


Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6877 reacties
  • 11 januari 2024

Bedankt voor het delen van de oplossing Harrie. Ik wens je een fijne dag en post gerust nog eens een topic als we iets voor je kunnen doen!