Skip to main content
Vraag

Port forwarding KPN Box 12 werkt niet meer na update

• 25 maart 2025
  • 8 reacties
  • 48 keer bekeken

Sinds de software-update van de router werkt portforwarding niet meer op mijn BOX 12. Daarvoor heeft het jaren gewerkt. Ook na eerdere updates. Nu lijken poort 8080, 8081, 32400, en 80 dicht te staan en te blijven. QNAP (leverancier NAS) heeft van alles geprobeerd, maar probleem lijkt in router te zitten.

Andere topics in de kennisbank helpen mij niet.

Wat kan ik nog doen?

8 reacties

GeSp
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+19
  • 6590 reacties
  • 25 maart 2025

Hallo ​@BvdHoogen 

Meest gemaakte vergissing is dat er bij Internet IP adres het eigen publieke IP adres ingevuld wordt en dat werkt niet, dat veld moet je leeg laten (of je kan ook een specifiek IP adres invullen waarvandaan de NAS bereikbaar moet zijn).

Je zou ook de Box 12 eerst een reset kunnen geven, wellicht werkt het daarna wel.

Je hebt dit kennisbank artikel gevolgd?

Kan je anders een afbeelding plaatsen van zo'n port forwarding.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 26 maart 2025

Dank voor je reactie. Heb het volgens mij volgens het boekje gedaan.

Veld internet IP adres is leeg.

De Box 12 is afgelopen week vervangen.

Verder heb ik alle stappen uit het kennisbank artikel gevolgd.

GeSp
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+19
  • 6590 reacties
  • 26 maart 2025

​@BvdHoogen Portforwardings zien er goed uit, heb je het IP-adres van de NAS ook vastgezet via DHCP binding?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 26 maart 2025

Zojuist poging gedaan.

Vraag me alleen af wat ik hier mag invullen.

GeSp
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+19
  • 6590 reacties
  • 26 maart 2025

Je moet dat in het KPN modem doen.
Dit lijkt meer iets van je NAS. klopt dat?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 26 maart 2025

Haha, check. Nu aangepast in modem, maar lost het probleem nog niet op.

GeSp
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+19
  • 6590 reacties
  • 26 maart 2025

Je kan het KPN modem eens herstarten, dat zou kunnen helpen omdat je de DHCP binding pas achteraf hebt aangemaakt.

Anders blijft alleen een reset van het KPN modem over en daarna alles opnieuw instellen, verder zou ik het ook niet weten omdat alles er nu goed uitziet.

• 3349 reacties
  • 26 maart 2025

Je moet het ip inderdaad in de KPN Box reserveren. Maar de NAS moet ook echt daadwerkelijk op DHCP mode staan. Dus nergens in de NAS mag dat ip adres ingesteld staan.

Als jij in de KPN Box het ip adres wat je gereserveerd hebt voor de NAS aanpast, bijvoorbeeld naar 192.168.2.25, en je start de NAS opnieuw op, krijgt de NAS dan dat nieuwe ip adres?

Reageer