Naar de WiFi instellingen gaan:

Achter Wireless Mode de instellingen op "b+g+n" zetten onder 2,4 Ghz en onder 5 Ghz op "a+n+ac" zetten.
Ik heb ook een box12 met daaraan 2 experia wifi versterkers (1 direct op box12 en 1 via een netgear switch die op box12 zit). Als ik modem en versterkers reset staat de wireless mode standaard op ax voor beide frequenties. Kan ik dat zo laten staan of beter omzetten naar modes die Nick noemt (en waarom dan)?
Overigens ervaar ik dat sommige apparaten, zoals bijvoorbeeld mijn galaxy a41 en chromecast v2 te lang (naar mijn smaak) op 2.4 ghz blijven hangen. De haalbare wifi-snelheid en beeldkwaliteit van bijvoorbeeld streams blijft dan slecht totdat ie (uiteindelijk) naar 5ghz overspringt. Hij springt ook wel eens terug naar 2.4ghz tijdens een stream. Qua gemeten draadloze snelheid meet ik bijv. 35mbps op 2.4ghz en 200mbps (mijn abbolimiet) op 5ghz, onafhankelijk of ik aan modem of een versterker gekoppeld ben (m'n mobiele apparaten springen overigens prima over naar het dichtsbijzijnde wifi-punt). Wellicht is dit vergelijkbaar met de terugval in mpbs nadat topicstarter's monteur een dagje weg is (vandaar deze vervolgvraag in dit topic)?
Kan ik wat doen aan de modem/versterkerzijdige settings om apparaten vaker op optimale snelheid te hebben/houden, met name die apparaten die 'aan het werk zijn'?
Admin: eigen topic voor bericht aangemaakt