Skip to main content

SuperWiFi 2 werkt niet meer na update

• 9 februari 2025
  • 5 reacties
  • 329 keer bekeken

Jwam schreef:

Ik heb een v12box met twee SW2 punten die altijd goed gewerkt hebben, gister kreeg ik een melding dat er een update zou komen. Update zou gedaan moeten zijn, echter werken beide mijn SW2 punten nu niet meer. 

Ik heb precies hetzelfde probleem. Wat is de oplossing KPN?

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Jasper van KPN

Welkom op de community ​@EBo007, zoals je ziet zijn jouw berichten verplaatst naar een eigen topic. Zo houden we jouw vraag wat overzichtelijker. Het resetten wat Jwam noemt is een goede stap inderdaad, daarbij zou ik alle SuperWifi's resetten en daarna opnieuw koppelen zoals hier wordt beschreven: 

Let er daarbij op dat je de SuperWifi toch minimaal een half uur bekabeld aangesloten laat. Ook al gaat het lampje eerder groen branden.

Bekijk origineel

5 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 11 februari 2025

Vandaag medewerker van KPN gesproken. Advies wat ik heb gekregen is alle SW2 punten (4st) tegelijk aan het modem te koppelen en dan alles opstarten. Ik heb dit nog niet geprobeerd maar het lijkt mij sterk dat dit gaat werken, als 1 stuks SW2 punt niet wil opstarten waarom dan wel 4 stuks? ​@Alex van KPN SW2 punten zijn niet zichtbaar in MijnKPN app, hoe kan ik dan zien wat de geïnstalleerde firmware is? KPN moet toch een oplossing hebben. Ik heb 4 stuks SW2 punten aangeschaft voor veel geld en nu na nog geen 6 maanden werkt het al niet meer. Het kost ook veel tijd om hier mee bezig te zijn. 

Admin: naar je eigen topic verplaatst

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 12 februari 2025

​@EBo007 

zorg ervoor dat je SW2 gereset is en op paars staat. Plug dan de ethernet kabel in van je router naar je sw2 en wacht tot deze groen is.

ga naar mijnmodem.kpn op internet. Vul daar het admin wachtwoord in dat achterop je modem staat. 

jouw sw2 apparaat zal hier wel bekend worden als een bekabeld apparaat. Kijk naar het IP-adres van je sw2 en vul dit in in jouw webbrowser ( het is waarschijnlijk 192.168.2.2 ) Nu kom je om de inlog pagina van je SW2, op de achterkant van je sw2 staat ook een admin wachtwoord, hier moet je in de instellingen de firmware updaten als je dat nog niet gedaan hebt

Admin: meeverplaatst

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16111 reacties
  • Antwoord
  • 12 februari 2025

Welkom op de community ​@EBo007, zoals je ziet zijn jouw berichten verplaatst naar een eigen topic. Zo houden we jouw vraag wat overzichtelijker. Het resetten wat Jwam noemt is een goede stap inderdaad, daarbij zou ik alle SuperWifi's resetten en daarna opnieuw koppelen zoals hier wordt beschreven: 

Let er daarbij op dat je de SuperWifi toch minimaal een half uur bekabeld aangesloten laat. Ook al gaat het lampje eerder groen branden.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 15 februari 2025

Na een reset werken alle SW2 punten weer. Dit duurde wel lang. Bedankt ​@Jasper van KPN en ​@Jwam. De app, Mijn KPN, doet er wel lang over om alle SW2 punten te tonen.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16111 reacties
  • 18 februari 2025

Dat is goed om te lezen ​@EBo007, fijn dat het gelukt is! Het zichtbaar maken kan soms even duren, maar als ze allemaal werken is dat het belangrijkste.

Reageer