Skip to main content
Beantwoord

Wifi via SuperWifi1-punten werkt niet meer na update

• 11 maart 2025
  • 6 reacties
  • 68 keer bekeken

Zwarte Experia v12 modem in de meterkas, 3x bedrade witte superwifi 1 punten op BG, 1e en 2e verdieping. 2 switches. Door KPN monteur 3 jaar geleden geinstalleerd. Wifi op modem stond uit.  

Nu meermaals “schone installatie” gedaan, zowel met wifi uitgeschakeld op het modem als wifi ingeschakeld op het modem. Maar wifi lijkt alleen via het modem tot stand te willen komen. Wat is nu de oplossing? Telefonische helpdesk komt niet verder dan de ususal tricks als resetten, stroom eraf etc

Het kost mij al opgeteld zeker 8 uur dat ik de helpdesk heb gehad, zelf heb lopen zoeken! 

Beste antwoord door Joris76

Het enige wat bij mij hielp was een extra wifi aanzetten met alleen 2.4Ghz en daarmee verbinden. Niet ideaal (want trager), maar in elk geval weer stabiele wifi. Probleem zat blijkbaar in de 5GHz band.

Bekijk origineel

6 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 11 maart 2025

@Marcia van KPN kan je mij ook SW2 punten toesturen, zoals je ook voor ​@Jannie 23 hebt gedaan?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 11 maart 2025

@Erik van KPN ​@Jasper van KPN ​@Erwin van KPN jullie hulp wordt gewaardeerd, alles wat op de fora staat reeds geprobeerd. Ik snap alleen niet of ik nou juist wel/niet de wifi op mijn modem aan moet laten staan of juist uit om het via de SW punten te krijgen. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8386 reacties
  • 11 maart 2025

Beste ​@PieterForum KPN gaat niet gratis vervangende Wifipunten leveren.

Zie onderstaande link voor een mogelijke oplossing:

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • Antwoord
  • 11 maart 2025

Het enige wat bij mij hielp was een extra wifi aanzetten met alleen 2.4Ghz en daarmee verbinden. Niet ideaal (want trager), maar in elk geval weer stabiele wifi. Probleem zat blijkbaar in de 5GHz band.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 11 maart 2025
JanD schreef:

Beste ​@PieterForum KPN gaat niet gratis vervangende Wifipunten leveren.

Zie onderstaande link voor een mogelijke oplossing:

reeds geprobeerd, geen soelaas 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 12 maart 2025

Wat wel werkt is een 2.4 ghz wifinetwerk aanzetten, die doet het wel idd. Dank ​@Joris76 

Reageer