Skip to main content
Vraag

Superwifi 2.0 installatie mislukt

• 25 maart 2025
  • 2 reacties
  • 35 keer bekeken

afgelopen weekend 2x Superwifi 2.0 versterkers aangeschaft. Proberen te installeren, maar tot op heden levert het uitsluitend frustratie op. Het lukt gewoon niet, ondanks alle instructies en tips die ik op het forum of elders op het internet vond.

Wat is het probleem:

Na installatie, wanneer ik de SW2.0 loskoppel van de kabel die verbonden was met modem (V12) voor installatie (lampje al uren groen), verandert het lampje binnen enkele seconden in rood. En blijft rood. Opnieuw opstarten van modem en SW2.0 helpt hier niet bij. Hetzelfde resultaat met beide SW2.0 punten.

Wat heb ik gedaan:

SW2.0 punten beide eerst gereset (lampje constant paars op beide SW2.0) - Modem (V12) volledig gereset - SW2.0 met ethernetkabel aangesloten op modem - SW2.0 aangezet.

Na geruime tijd zie ik groen knipperen - dan tussendoor nog poosje paars knipperen en uiteindelijk constant groen. Wat teken zou moeten zijn dat installatie gelukt is. Helaas wanneer ik dan ethernetkabel loskoppel, blijft het lampje niet groen maar wordt die direct rood. (afstand modem SW2.0 ongeveer 30 cm, dus afstand zal het niet zijn ;-))

Installatie, inclusief reset/opnieuw starten e.d. meermaals opnieuw gedaan en ook na constant groen ethernet kabel halve middag nog laten zitten.. Maar altijd zelfde resultaat. Direct rood na loskoppelen kabel. 

Op ander ander adres zelfde installatie gedaan en daar lukt het wel. Mijn vermoeden is dat de SW2.0 en modem niet draadloos met elkaar willen “praten”? Kan het zijn dat de modem een Firmware update nodig heeft om de kunnen communiceren met de SW2.0 punten? Hoe gemakkelijk het ging op ander adres (ook na FW update op die V12 box), hoe frustrerend gaat het nu en lukt het op geen enkele manier.

Gevonden info

modem: Firmware V12.C.24.05.08 (geen mogelijkheid zelf te checken voor updates?)

SW2.0 punten: Firmware 3.00.31 (geeft aan dat meest recente versie is geinstalleerd)

Wie kan helpen?!!?!

2 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 25 maart 2025

Update: zojuist nogmaals geprobeerd. Weer alles gereset, zelfde resultaat. 
Wat wel opmerkelijk is (voor mij dan) is dat wanneer lampje groen brand (uiteraard aangesloten met ethernetkabel nog) geeft KPN BOX 12 inlogscherm nog steeds aan dat er geen extenders zijn aangesloten. (“er zijn geen extenders op uw netwerk” en rood knipperend “lampje” bij het logootje)
Wanneer ik inlog als admin op de box12, zie ik het apparaat wel bedraad aangesloten. SWP2-001E5F op Ethernet2. De Box12 ziet ze niet als extender ofzo? 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi en welkom ​@Kimaxsofie! Niet fijn dat het niet lukt met je SuperWifi, we denken hier graag met je mee.

Mijn eerste vermoeden is dat de SuperWifi's na de reset langer (bekabeld) aangesloten moeten blijven op je modem. Ze moeten dan nog updates binnen halen, en dat kan een poos duren. Hoe lang heb je je SuperWifi precies aangesloten gelaten nadat je ze gereset hebt?

Je kunt het overigens ook handmatig proberen, lukt het als je je SuperWifi op deze manier probeert te updaten?

Reageer