Skip to main content
Beantwoord

WiFi op Experiabox V10A werkt, met de SuperWiFi's niet

• April 2, 2025
  • 2 reacties
  • 81 keer bekeken

Hallo

ik heb problemen gehad met het inloggen op mijn Experia V10A modem

zojuist heb ik een reset via mijnkpn gedaan en kon ik het wachtwoord overnieuw instellen waarna ik weer kon inloggen in het modem

wifi ging via het modem automatisch weer werken. Echter de witte superwifi punten gaan niet meer aan. De bekabelde en onbekabelde blijven rood branden.

als ik via de thuis app inlog en dan de stappen ga volgen om alles overnieuw aan te sluiten kom ik niet verder als het modem aansluiten 

vanaf het punt dat op mijn scherm komt dat hij verbinding gaat maken wat maximaal 15 minuten kan duren gaat hij niet meer verder.  Na lang wachten komt op het scherm dat er geen verbinding is en dat ik overnieuw moet beginnen  het modem werkt op dat moment wel ik ben namelijk gewoon op iPad via wifi verbonden.

hebben jullie enig idee wat ik nu verder moet doen?

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Sundawn. Welkom op de KPN Community! Erg lastig dat je SuperWifi punten even niet thuis geven.  Dat is wel vervelend met de afhankelijkheid van een goede Wifi verbinding tegenwoordig.

Het advies hierboven van Noordzee is denk ik niet van jou van toepassing. Dit is namelijk het advies wanneer klanten zijn overgegaan op de nieuwe KPN Software op hun modem, maar als het goed is ben jij nog niet over op jouw V10a. Alleen V10a modems waar geen SuperWifi op is aangesloten worden momenteel gemigreerd. 

Dan wil ik je adviseren om eens een schone installatie te doen van je SuperWifi punten. Op die manier heb je de Thuis app niet nodig en kun je ze één voor één weer goed verbinden met je modem. Daarna zouden ze weer goed moeten werken. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 3, 2025

Hallo ​@Sundawn ,

Check nog wat zaken om te controleren.  

• Check in het modem wat de WPA instelling is. Als deze op WPA 3 staat, zet hem terug op WPA 2. De SuperWifi 1 ondersteunen alleen WPA 2, en als deze instelling in je modem overeenkomt met de SuperWifi kan de performance verbeteren. Je vindt dit onder Wifinetwerk bij de optie Beveiliging.
  • Als je in de webinterface van het modem naar het Thuisnetwerkoverzicht gaat, klik dan op een SuperWifi en ga naar het tabje WiFi-Radio. Pas deze aan naar deze instellingen, als het punt op dit moment niet zo ingesteld is: 
  • Sluit het SuperWifi punt dat nu niet goed meedraait rechtstreeks bekabeld aan op je modem. Werkt hij dan wel?

Meer informatie: 

In dit topic staan meer tips om jouw WiFi te verbeteren: 

Werkt het dan nog steeds niet? Volg dan de instructie van moderator Erik: 

Erik van KPN schreef:

Ja, SuperWifi 1 kan wifiproblemen geven na de update. Hier zijn verschillende oorzaken voor. En voor een groot deel van de problemen hebben we gewoon oplossingen.

Als dat niet zo is, dan kun je het beste contact opnemen met onze telefonische collega's. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen we je terug op een moment dat jou uitkomt. De collega die je spreekt zal met jou nogmaals de boel even doorlopen. Mocht dat niet tot resultaat leiden kan er een melding worden aangemaakt voor de achterliggende afdeling. Die nemen dan weer contact met je op voor verdere afhandeling. En die verdere afhandeling kan betekenen dat je SuperWifi 1 vervangen worden door SuperWifi 2. Maar dat is geen garantie

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 4, 2025

Hoi ​@Sundawn. Welkom op de KPN Community! Erg lastig dat je SuperWifi punten even niet thuis geven.  Dat is wel vervelend met de afhankelijkheid van een goede Wifi verbinding tegenwoordig.

Het advies hierboven van Noordzee is denk ik niet van jou van toepassing. Dit is namelijk het advies wanneer klanten zijn overgegaan op de nieuwe KPN Software op hun modem, maar als het goed is ben jij nog niet over op jouw V10a. Alleen V10a modems waar geen SuperWifi op is aangesloten worden momenteel gemigreerd. 

Dan wil ik je adviseren om eens een schone installatie te doen van je SuperWifi punten. Op die manier heb je de Thuis app niet nodig en kun je ze één voor één weer goed verbinden met je modem. Daarna zouden ze weer goed moeten werken.