Skip to main content
Beantwoord

SuperWifi werkt niet meer goed na update

• April 8, 2025
  • 9 reacties
  • 160 keer bekeken

Eind februari hetzelfde issue gehad. Na meer dan 1 uur te hebben gebeld met de klantenservice werkte het uiteindelijk weer na volledige reset van de superwifi 1 punten.

Nu, na iets meet dan een maand plotseling dezelfde issue. Mijn apparaten (meerdere telefoons / computers) lijken soms even heel kort verbinding te maken met het superwifi punt, dan zie je het maximale aantal streepjes op de wifi verbinding, maar dan schakelen ze terug naar de wifi van de modem. Aangezien deze te  ver weg staat wordt de verbinding dan zeer traag en instabiel. Inmiddels weer alles opnieuw gereset, maar werkt nog steeds niet.

Vraag aan de KPN; gaan jullie dit nog oplossen, is er nog ondersteuning voor de superwifi 1 punten of niet? Dit kan echt niet zo, ik heb stabiele wifi nodig om thuis te kunnen werken en dit gedoe kost me veel te veel tijd!

Admin: afgesplitst en een eigen topic voor jouw vraag aangemaakt

Beste antwoord door Thomas van KPN

Sinds de laatste update is er zeker wel wat veranderd wat dus kan zorgen dat het nu niet meer goed werkt. Welke experiabox gebruik je? Hoe staan de superwifi punten opgesteld in je huis? Met backbone bedoel je de onderlinge verbinding tussen je superwifi punten en experiabox?

Om een voorbeeld te noemen; als je een V10 hebt zal wifi daarop nu ingeschakeld staan en moet het eerste superwifi punt daar dus ook een stukje verder vandaan. 

Op onze product updates pagina hebben we hier trouwens nog wat achtergrondinformatie over.

Je kunt hierover ook altijd nog even contact opnemen met mijn telefonische collega's, die kunnen op afstand even meekijken. Je kunt daarvoor online een belafspraak maken

@Ohmak als dit voor jou de oplossing niet biedt, wil je dan een eigen topic aanmaken?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Gerard1000, welkom op onze community! Dit moet goed op te lossen zijn! Sinds de nieuwe update kan het wel zijn dat je misschien iets moet aanpassen in de opstelling. Hoe brandt het lampje op je superwifi punt? Zou je deze kunnen verplaatsen?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 10, 2025

Dag Thomas,

Het lampje brandt groen.

De backbone is bekabeld

Ik heb in de afgelopen zes weken zelf geen aanpassingen gedaan. 

Mijn conclusie, maar misschien ga ik te snel, is dat de software dan niet stabiel is. Maar ik kan toch niet elke zes weken de boel meerdere keren gaan resetten, dat kost me veel te veel tijd...

• Deelnemer
  • April 14, 2025

Hier ook het zelfde probleem, beide SW1 punten zijn bekabeld aangesloten. En hebben de laatste S/W.

Via het SW punt is de snelheid rond de 40 mbps, als ik verbonden bent met het modem dan is mijn snelheid rond de 190 mbps.

Nu gaat mijn abo prijs ook nog binnenkort omhoog, ik ben echt niet blij.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 15, 2025

Sinds de laatste update is er zeker wel wat veranderd wat dus kan zorgen dat het nu niet meer goed werkt. Welke experiabox gebruik je? Hoe staan de superwifi punten opgesteld in je huis? Met backbone bedoel je de onderlinge verbinding tussen je superwifi punten en experiabox?

Om een voorbeeld te noemen; als je een V10 hebt zal wifi daarop nu ingeschakeld staan en moet het eerste superwifi punt daar dus ook een stukje verder vandaan. 

Op onze product updates pagina hebben we hier trouwens nog wat achtergrondinformatie over.

Je kunt hierover ook altijd nog even contact opnemen met mijn telefonische collega's, die kunnen op afstand even meekijken. Je kunt daarvoor online een belafspraak maken

@Ohmak als dit voor jou de oplossing niet biedt, wil je dan een eigen topic aanmaken?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 28, 2025

De modem (box 12) staat in de meterkast. De superwifi in de garage is bedraad verbonden met de modem.
Na volledige reset van de superwifi punten en de modem opnieuw opstarten maken mijn apparaten weer af en toe verbinding met het superwifi punt. Maar die verbinding is heel erg instabiel en de apparaten willen telkens weer verbinding maken met de modem, maar die staat een stuk verder weg waardoor de wifi verbinding telkens uit valt.

Voor de update van februari had ik nergens last van en werkte alles een paar jaar naar tevredenheid. Nu is het doffe ellende, kan de software update niet teruggedraaid worden? 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Het is niet mogelijk de updates terug te draaien maar we zijn natuurlijk constant bezig deze te verbeteren. Op onze product updates pagina kun je op de hoogte blijven van alle updates.
Kun je hierover anders eens met ons bellen? Dan kijken mijn collega's even mee.

• Nieuwkomer
  • April 29, 2025

Hi ​@Thomas van KPN, I have a similar issue, I already posted this but no answers yet.

I recently moved to the apt so I am told the SuperWifi points used to work but now it’s a struggle.

I used the steps in the kpn guide here and managed to reset/reconnect the extenders but they only work one by one, when they are connected by cable to the modem (v10). As soon as you unplug the ethernet cable between them, they go red. Also, since this was done, the modem doesn’t provide wifi anymore, only the SuperWifi while connected by cable. so basically there is only wifi from close to the modem and the other extender is idly red.

Any help would be appreciated.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hi ​@Chris Serato, for the superwifi points to fully update after a reset they'll have to be connected by wire for about 30 minutes. If that alone doesn't do it we'll look into it in your own topic. In the meantime you can also give us a call on  0800-0402. You can also schedule a call on kpn.com/english

• Nieuwkomer
  • April 30, 2025

Thanks for answering ​@Thomas van KPN , yeah, they were connected for days. I tried the number a week ago but it says something in dutch then it hangs up (sorry I don’t understand Dutch). If there is no answer on my topic I will also try to schedule a call. Thank you.