Skip to main content
Beantwoord

Waarom krijgen vaste klanten schamele korting van 10 euro gedurende 6 maanden? Ik overweeg opzeggen!

• 10 januari 2025
  • 5 reacties
  • 121 keer bekeken

Ik verbaas me elke weer hoe slordig KPN omgaat met vaste klanten. Als ik nu mijn all-in contract verleng voor 2 jaar (internet, tv, twee mobiel abonnementen waarvan 1 all-in) dan krijg ik gedurende 6 maanden 10 euro korting per maand. En als ik met 1 jaar verleng dan krijg ik gedurende 3 maanden 7.50 euro korting per maand.

Als je nieuwe klant bent krijg je een Ipad of gedurende 12 maanden lang 35 euro per maand korting (bij 2-jarig abo) en bij een 1-jarig abonnement 6 maanden x 35 euro korting. Ik weet inmiddels wel wat me te doen staat. 

Ik ga even rekenen wat het kost om die twee abonnementen nog even aan te houden tot ik ze allebei kan opzeggen (dat ik over 3,5 maand) en dan gaat alles van KPN de deur uit en stap ik over naar een andere supplier. Belde hier net over met de klantenservice, wat als ik tv en internet er nu al uit zwiep, wat gaan de mobiele abonnementen me dan kosten? Dat wist men niet, kon men niet berekenen. 

Het is heel simpel, ik wil best mijn abonnement met 2 jaar verlengen, maar dan wil ik ook die Ipad. Dus KPN, wat gaan we hieraan doen? Jullie verdienen dik aan mij/ons. Ik ben er wel een beetje van genezen, de KPN-familie. Wil je een iemand van de klantenservice die ietwat in de melk te brokkelen heeft moet je 5 keer bellen en hopen dat je iemand treft met enig inzicht en servicegerichtheid. Het gros kan het geen r'’t schelen of je nu klant blijft of niet. Vind dit niet ok dus gaan we maar eens stappen ondernemen.

KPN mag me bellen als ze me niet kwijt willen. 

Beste antwoord door Joep1965

Kpn gaat natuurlijk niet iedere vaste klant een ipad geven. Dat is niet te betalen! Providers geven al jaren een welkomstcadeau aan nieuwe klanten. Wellicht heb jij dat ook ooit gehad. Als de prijs echt het belangrijkste is dan moet je inderdaad ieder jaar overstappen. 

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22580 reacties
  • Antwoord
  • 10 januari 2025

Kpn gaat natuurlijk niet iedere vaste klant een ipad geven. Dat is niet te betalen! Providers geven al jaren een welkomstcadeau aan nieuwe klanten. Wellicht heb jij dat ook ooit gehad. Als de prijs echt het belangrijkste is dan moet je inderdaad ieder jaar overstappen. 

• 6026 reacties
  • 10 januari 2025

Providers (niet alleen KPN) doen dit zo omdat vaste klanten meestal toch niet overstappen. Dat is bij jou ook zo. Jij stap ook niet over. Je loopt te dreigen, maar ja, je doet het niet. Over 3 maanden. Dan ben je het allang weer vergeten, ben je met je hoofd weer bij andere dingen, zomer, lekker weer buiten, vakantie, hup, je verlengt je mobiele telefoon gewoon weer ff snel voor 2 jaar omdat je een ander toestel wilt en je geen zin hebt in die rompslomp. 

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+8
  • 3063 reacties
  • 10 januari 2025

Je kan ze ook bellen dan krijg je vaak meer aangeboden ;)

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2788 reacties
  • 10 januari 2025
MLangbroek schreef:

Als je nieuwe klant bent krijg je een Ipad of gedurende 12 maanden lang 35 euro per maand korting (bij 2-jarig abo) en bij een 1-jarig abonnement 6 maanden x 35 euro korting. Ik weet inmiddels wel wat me te doen staat. 

KPN mag me bellen als ze me niet kwijt willen. 

Gewoon gaan dan, deze korting ga je niet krijgen als je klant blijft.
Succes met de overstap!

• 0 reacties
  • 10 januari 2025

Nee hoor Marlon, opzeggen is voor mij geen enkel probleem. En overstappen naar andere internetprovider en mobiele provider ook niet. Tv gaat er uit, kijken we toch amper. Ik stap ook makkelijk over van zorgverzekering en energieprovider. Niet iedereen is gemakzuchtig.