Gisteren 3 augustus om 11:55 uur werd ik opgebeld vanaf 039-8553682 telefoonnummer dat op binnenlands nummer lijkt. Na mijn onderzoek blijkt dat een dergelijke 039 netnummer in Nederland niet bestaat. Wat sceptisch heb ik toen toch opgenomen, maar de verbinding werd snel verbroken.
Vandaag 4 augustus,1 om 14:07 uur werd ik opgebeld vanaf 00349-85870903 dat op Zuid-Koreaanse nummer lijkt te zijn! Verbaasd dat ik deze keer overduidelijk van buitenlands nummer gebeld word heb ik deze keer niet opgenomen. Mijn verbazing was nog groter dat de verbinding tot stand is gekomen zonder mijn interactie(!), dus geactiveerd was terwijl het telefoontoestel in basisstation ligt! Ik drukte meteen op de rooie knop om de verbinding te verbreken.
Heeft iemand ervaring mee en wat zou KPN in dit geval voor mij kunnen betekenen als ik volgende factuur krijg? Recentelijk ben ik naar KPN overgestapt en kwaliteit van de verbinding voor vaste telefonie in vergelijking met Ziggo is enorm beter.
Als bewijs heb ik een foto van 2e telefoontje gemaakt. Wel is het zo dat mijn telefoonnummer nergens op sociale media vermeld staat want ik prefereer niet vermeld in gidsen te worden. Dus, zomaar aan mijn telefoonnummer komen kan ook niet en van tijd tot tijd zorg ik dat vermelding in bel-mij-niet register en bij mijnnummervermelding.nl correct zijn of alles afgevinkt of aangevinkt is. Het is eerder mogelijk dat juist telefoonregister gehackt is en dat kom je nooit te weten, want het is 1) een schaamte, 2) dan krijg je meteen met de AP te maken, 3) datalek en het AVG gedoe en 4) een boete of zo! Daarnaast is de vraag wie is de eigenaar van die telefoonregisters en degene dat over boete of datalek beslist, dus wie is de uitvoerder en eigenaar ervan. Het toeval is juist dat ik op 2 augustus alles op Mijnnummervermelding.nl ook geregeld heb en in het toeval geloof ik niet!
Van Mijnnummervermelding.nl heb ik bevestigingsmails met volgend inhoud ontvangen :
Ik geef toestemming voor vermelding van deze gegevens in:
Papieren gids: Nee
Online gidsen : Nee
Nummerinformatiediensten : Nee
Nummerafscherming:
Ik verzoek mijn nummer op gespecificeerde facturen af te
schermen : Ja

*Admin: topic verplaatst naar juiste board