Skip to main content
Beantwoord

Gigaset 550A IP SIP instellen lukt niet

  • 21 juni 2024
  • 15 reacties
  • 175 keer bekeken

Ik probeer een gigaset 550A IP aan te melden met VOIP maar helaas gaat dit niet out of the box.

modem: Experia Box V10 H369A
VOIP uitgezet op het modem zodat er geen conflict ontstaat

 

wat ik kan invullen op de gigaset:

authentication name: gaatjeniksaan@ims.imscore.net (username weggelaten)
password: aangemaakt password via de tool
username: +31000000000 (echte nummer weggelaten)
dns srv lookup: no
domain: ims.imscore.net
proxy server address: 145.7.97.53
proxy server port: 5060
registration server: ims.imscore.net
registration server port: 5060
registration refresh time: 3600 sec
stun enabled: yes
stun server address: stun.solcon.nl
stun server port: 3478
stun refresh time: 240 sec
nat refresh time: 20 sec
outbound proxy mode: always
outbound server address: 145.7.97.53
outbound proxy port: 5060
select network protocol: automatic

gek genoeg heb je het password niet nodig met de Experia Box als SIP naar analoog verbinding daarom twijfel ik of het password wel gezet is.
 

Met deze settings krijg ik “connection failed” 

Beste antwoord door williew

Update:
Alles werkt nu! 
Bij het password aanmaken staat dat je geen speciale tekens mag gebruiken. Wat er niet staat is dat je verplicht bent een hoofdletter en een getal te gebruiken. Iets wat ik in het begin wel had gedaan maar door de problemen had ik een simpel
lower case only password geprobeerd.

Bekijk origineel

15 reacties

wjb
Superuser
  • 74582 reacties
  • 21 juni 2024

Heb je al een wachtwoord ingesteld via de KPN SIP Servicetool?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 21 juni 2024

Ja, dat is ook het password wat ik heb gebruikt. Als ik weer terug ga naar de SIP instellingen van de Experiabox hoef ik geen password in te vullen. 


wjb
Superuser
  • 74582 reacties
  • 21 juni 2024
williew schreef:

Ja, dat is ook het password wat ik heb gebruikt. Als ik weer terug ga naar de SIP instellingen van de Experiabox hoef ik geen password in te vullen. 

Dat klopt, de Experia Box wordt automatisch voorzien van dat wachtwoord.

Ik heb de instellingen op mijn N300A IP als onderstaand.

Het gebruik van een stun server is niet meer nodig.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 21 juni 2024

-TUN server uitgezet,

-IP adres weer teruggezet naar voip1-ext.kpn.net

-network protocol op UDP only gezet

Helaas nog steeds “Registration Failed”

Voor de aardigheid het ip van de gigaset ook via DMZ omgeleid om de firewall uit te sluiten. Maakt gelukkig niet uit

 


wjb
Superuser
  • 74582 reacties
  • 21 juni 2024

Heb jij een mail gehad dat het wachtwoord succesvol ingesteld is?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 21 juni 2024

Nee zie geen melding betreffende het wachtwoord, lijkt er dan op dat het toch daar fout gaat.

 


wjb
Superuser
  • 74582 reacties
  • 21 juni 2024

Staat er administratief wellicht nog een order open want dat is vaak de oorzaak van het niet doorlopen van een wachtwoord wijziging.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 25 juni 2024

Net de klantenservice gebeld, administratief staat er niks open. Verder konden ze weinig voor me betekenen behalve modem reset, maar daar zit de fout niet in.

Wellicht dat iemand van KPN meeleest?


Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7597 reacties
  • 1 juli 2024

Hoi @williew, bedankt voor jouw bericht, welkom hier op onze Community en excuses voor de late reactie!

Met alle goede wil van de wereld durf ik niet te zeggen waar het hier fout gaat. Ik kwam wel een ouder topic waarin iemand een soortgelijk probleem had, wellicht dat je iets hebt aan de informatie in dat topic. Zelf ben ik niet heel erg thuis in deze materie dus ik vind het lastig om hier inhoudelijk iets zinnigs over te zeggen. Misschien dat @Ik_Combineer hier nog ideeën heeft?🙏🏻


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 1 juli 2024

Hoi @Jan van KPN , in ieder geval bedankt voor het meedenken.
Helaas is het aanmaken van een password noodzakelijk via https://servicetools.kpn.com/v2/#/voip-credentials 
Wellicht dat jij intern iemand kan benaderen die weet waarom het aanmaken fout gaat?

Bij het aanmaken krijg ik:
 

Er is een fout opgetreden

Hierdoor kunnen we je helaas nu niet verder helpen. Probeer het op een later tijdstip nogmaals.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 8 juli 2024

Zelfde euvel blijkbaar, wie weet kan die betreffende medewerker ook mij helpen 


Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7597 reacties
  • 9 juli 2024

Goedemorgen @williew!

Zou jij je forumprofiel in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Dan kan ik je klantdossier er meteen bij pakken en vanuit daar verder kijken. Hoor graag weer van je. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 16 september 2024

@Jan van KPN Blijkbaar heb ik je post over het hoofd gezien.

Profiel is nu ingevuld


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • Antwoord
  • 19 september 2024

Update:
Alles werkt nu! 
Bij het password aanmaken staat dat je geen speciale tekens mag gebruiken. Wat er niet staat is dat je verplicht bent een hoofdletter en een getal te gebruiken. Iets wat ik in het begin wel had gedaan maar door de problemen had ik een simpel
lower case only password geprobeerd.


Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7597 reacties
  • 23 september 2024
williew schreef:

Update:
Alles werkt nu! 
Bij het password aanmaken staat dat je geen speciale tekens mag gebruiken. Wat er niet staat is dat je verplicht bent een hoofdletter en een getal te gebruiken. Iets wat ik in het begin wel had gedaan maar door de problemen had ik een simpel
lower case only password geprobeerd.

Dat zijn de betere updates om te lezen @williew en al helemaal fijn dat je dit hier ook met de Community hebt gedeeld, super waardevolle informatie! Dat er bij het password aanmaken wordt aangegeven dat je geen speciale tekens mag gebruiken maar dat er niet staat dat je verplicht bent om een hoofdletter en een getal te gebruiken, is een signaal dat we meenemen! In ieder geval heel erg bedankt voor je bijdrages :) 


Reageer