- De datum beƫindiging van het oude abonnement staat op 8 januari maar bij het aangaan van het nieuwe abonnement, dat begin november in ging, is afgesproken dat het oude zo snel mogelijk zou stoppen na het ingaan van het nieuwe abonnement. Dit hadden we verwacht en het zou normaal moeten zijn bij een verhuizing maar het is niet gebeurd. Het oude abonnement loopt zelfs twee maanden door na de verhuizing. Graag zouden we de betaalde abonnementskosten van het te lang doorlopen van het abonnement teruggestort krijgen. S.v.p. bevestigen.
- Al onze bestaande email adressen moeten behouden blijven binnen het nieuwe abonnement, dus onze @kpnmail.nl adressen, onze @hetnet.nl adressen en onze @freeler.nl adressen. Graag bevestigen.
- We kunnen de oude apparatuur nu al terugsturen omdat de nieuwe apparatuur al in gebruik is. U kunt de retourdoos al sturen naar ons nieuwe adres.
Nieuw abonnement bij verhuizing op advies van KPN maar oude niet door KPN stopgezet
Beste antwoord door Erik van KPN
Dank je,
Je geeft aan dat het nieuwe abonnement sinds begin november actief is. Maar opzegging van het oude abonnement is op 9 december ingevoerd nadat je toen contact hebt opgenomen. Standaard wordt dan die maand opzegtermijn door het systeem gehanteerd. Waardoor de daadwerkelijke beƫindiging op 8 januari plaatsvindt. Wat ik in dit geval dus kan doen is een maand aan abonnementskosten vergoeden ter compensatie van de de maand opzegtermijn. Dit krijg je op de januarifactuur verwerkt. Let daar even op het volgende: je factuur datum is de 6e van de maand. Dat betekent dan dat je op 6 januari een factuur krijgt met mijn creditering erop, maar ook nog abonnementskosten. Dit omdat de beƫindiging pas de 8e ingaat. Je slotfactuur krijg je vervolgens op 6 februari. Daarop worden de kosten teruggaand naar 6 januari gecorrigeerd.
Wat betreft retourneren, het lijkt me inderdaad verstandig dat je het handmatig terugstuurt. Dit omdat de retourdoos voor de opzegging naar je oude adres verstuurd wordt. Je mag de Experia Box + stroomkabel, tv ontvanger(s) + afstandsbediening(en) en stroomkabel(s) in een doos doen en afgeven bij een PostNL punt met onderstaande adres erop. Dan wordt het gratis terug gestuurd.
KPN
Antwoordnummer 10119
2400 VB Alphen aan den Rijn
Dan, e-mail. Hiervoor heb ik de back office aangestuurd. Het is even afwachten of ze dit nu al gelijk kunnen doen, of dat dit pas vanaf 8 januari kan als de beƫindiging gedaan is. Als het nodig is nemen ze hiervoor telefonisch contact met je op.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.