Vandaag ook geconfronteerd met €20 herinneringskosten van KPN over een factuur van Oktober, en pas in December die herinneringskosten in rekening brengen……???????
Wettelijk gezien krijg je als consument 30 dagen de tijd om een factuur te betalen naar een bedrijf, daarna mag KPN een eerste herinneringsbrief sturen die twee weken geldig is na twee weken mogen een tweede herinneringsbrief sturen, na deze herinneringstermijnen mogen ze pas kosten in rekening brengen.
Aangezien ik de factuur van Oktober begin December heb betaald, (dus ietsje langer dan één maand ) kreeg ik bij de eind factuur van December pas de 2de herinneringskosten in rekening ( ook raar want die herinneringskosten kreeg ik nadat ik de factuur al had betaald)
Vandaag belde ik met KPN en uiteraard kwam ik zoals gewoonlijk met een helpdesk geen steek verder, ze lezen alleen wat op hun scherm staan en tonen verder totaal geen Empathie met hun vaste klanten ( enige wat het bedrijf interesseert is zo groot mogelijk inkomsten genereren), ik heb de helpdesk medegedeeld om de factuur niet te gaan betalen, enige wat hij hierop kon zeggen is “dat er meer kosten dan in rekening zal worden gebracht” dus dat is enige oplossing voor KPN . dreigen met meer kosten, zodat de consument toch overstag gaat en alsnog de onrechtvaardig factuur gaan betalen…. zo is de werkwijze van KPN…. mensen ik zeg stap over naar kleine telecom bedrijven die veel meer klant vriendelijkheid tonen… ga ik ook doen, na meer dan 18 jaar bij KPN te hebben gezeten…