Hallo,
Ik ben sinds iets meer dan een jaar tevreden klant echter heb ik periodes dat ik wel vol bereik heb (5g/4g) maar dat toch niemand mij kan bereiken. Ik dacht eerst dat dit aan mijn vorige toestel lag (S20 FE 5G) maar ook merk ik op dat sinds enkele dagen het nu ook raak is met het nieuwe door KPN geleverde toestel Samsung Flip 4.
Vorig jaar zijn er al wat testen gedaan door het netwerkteam, ik vermoede toen dat het lag aan het feit dat T-Mobile nummers mij niet konden bereiken, ten tijde dat ze mij belden werkte het telkens maar het probleem is blijkbaar breder dan dat. Gisteren en vandaag ben ik weer amper bereikbaar, dit terwijl ik thuis zit en direct in de straal van een omgebouwde Huawei mast zit met 5ca mogelijkheid.
Vanochtend met mijn vaste voip telefoon getracht te bellen naar mijzelf en ik krijg inderdaad te horen dat ik 'tijdelijk’ geen bereik zou hebben. De enige oplossing dan is mijn toestel van Wifi afhalen en data over 5G versturen of zelf uitgaand bellen naar bv 1233. Hierna gaat het weer een tijd goed, echter na een uur ben ik wederom niet bereikbaar en krijgen bellers weer te horen dat ik buiten bereik zou zijn.
Meermaals simkaart gewisseld, nu heb ik een E-Sim dus het lijkt mij niet dat het daarin moet zitten.
Wifi bellen aan of uit maakt geen verschil (behalve dat de tijd tussen bellen en overgaan van het toestel vele malen langer duurt over VoWifi dan over VoLTE.
Ik heb ook mijn toestel al getracht vast te zetten op 4g/3g/2g ipv 5g/4g/3g/2g. Zonder gewenst resultaat.
Her enige wat ik nog zou kunnen proberen is VoLTE uit te zetten en over 2g gaan bellen met als resultaat dat mijn internet verbinding onderweg tijdens een gesprek weg zou vallen. En dat vind ik een ongewenste situatie.
Heeft iemand ook deze problemen ervaren? En zoja wat was de gouden oplossing, want dit is knap vervelend namelijk
NB ; Ook smsjes komen niet aan in zo'n situatie, ook even getest met vliegtuigstand en wifi aan en vowifi geactiveerd. Dan krijg direct een voicemail. Lijkt wel een routerings probleem of een volle node. Uitgaand bellen om het boeltje weer te activeren via VoWifi heeft ook geen effect. Lijkt toch echt aan de kant van KPN te zitten.
Update 13:45 ; Op het toestel VoLTE en VoWifi uitgezet en gesprekken komen direct door. Mijn gevoel zegt dat er toch iets niet helemaal jofel gaat in de routering