Skip to main content
Beantwoord

Samsung Galaxy S23 FE met e-sim vaak geen bereik

  • 30 november 2024
  • 2 reacties
  • 57 keer bekeken

Ik heb een esim, maar ook daarervaarik dezelfde problemen. Zelfs helemaal geen bereik. Nog geen E. Het is echt erg vervelend.

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt [origineel topic]

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Jacsteef 

Welkom op de community van KPN.

Om te beginnen maakt het helemaal niets uit of je een fysieke simkaart of een E-sim in je smartphone hebt, ze doen namelijk exact hetzelfde, zorgen dat je kunnen bellen en internetten.

Dat je helemaal geen bereik hebt, zelfs geen 2G (wordt vaak weergegeven als een E) is wel raar.
Is de E-sim in jouw Samsung wel goed geactiveerd door jouw?

Daarnaast zou ik sowieso een keer de netwerkinstellingen resetten.
Hiermee haal je eventuele fouten en problemen weg.

Ga hiervoor naar Instellingen > Algemeen beheer > Resetten en kies daar voor de optie Netwerkinstellingen resetten.
Let op! Na het resetten moet je opnieuw verbinden met het WiFi netwerk, dus zorg dat je het wachtwoord van je WiFi verbinding in de buurt hebt.

Laat daarna even weten, of het probleem is opgelost.

Bekijk origineel

2 reacties

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Jacsteef 

Welkom op de community van KPN.

Om te beginnen maakt het helemaal niets uit of je een fysieke simkaart of een E-sim in je smartphone hebt, ze doen namelijk exact hetzelfde, zorgen dat je kunnen bellen en internetten.

Dat je helemaal geen bereik hebt, zelfs geen 2G (wordt vaak weergegeven als een E) is wel raar.
Is de E-sim in jouw Samsung wel goed geactiveerd door jouw?

Daarnaast zou ik sowieso een keer de netwerkinstellingen resetten.
Hiermee haal je eventuele fouten en problemen weg.

Ga hiervoor naar Instellingen > Algemeen beheer > Resetten en kies daar voor de optie Netwerkinstellingen resetten.
Let op! Na het resetten moet je opnieuw verbinden met het WiFi netwerk, dus zorg dat je het wachtwoord van je WiFi verbinding in de buurt hebt.

Laat daarna even weten, of het probleem is opgelost.


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 15612 reacties
  • 3 december 2024

Hoi ​@Jacsteef, welkom op onze community! Ik zie al een mooie samenvatting staan van Michel, heb je je mobiel bereik nog kunnen verbeteren?
Is dit op een specifieke locatie of overal?

Als je bereik slecht blijft kun je hierover ook met ons bellen door een belafspraak te maken.

Je kunt hiermee ook langs een van onze winkels, dan kunnen ze even meekijken naar de instellingen op je toestel en hem eventueel aanbieden ter reparatie als hij defect blijkt.


Reageer