Enige optie nu is een nieuwe fysieke simkaart. Daarop kan je dan de sms met de verificatie ontvangen.
De simkaart wordt wel naar je Nederlandse adres gestuurd.
Een kennis of familielid kan die in z'n toestel hebben. En terwijl jij via de MijnKPN app (staat die al op je nieuwe toestel, en hopelijk heb je die verdomde 2 trapsgewijs sms verificatie uit staan) je esim installeert, direct de code aan je doorgeven. Via WhatsApp bijvoorbeeld.
Heb je sms verificatie op MijnKPN dan zal dat contact ook nodig zijn daarvoor.
Andere optie is dat ze de simkaart doorsturen naar je adres daar. Kan er een simkaart in je nieuwe toestel?
Simkaart aanvragen kan alleen telefonisch. Bellen kan met iedere telefoon.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.
Buiten Nederland via elke telefoon: +316 1200 1200 (gebruikelijke kosten ter plaatse)
Het forum staat 'vol' met deze e-sim ellende. Ik zorg dat er naar het buitenland een simkaartje in zit. Dan heb ik 't probleem alleen nog bij verlies of diefstal. Maar niet defect en vervangen.