Beste KPN klanten,
Dit is niet de eerste post over ongevraagde extra gemaakte kosten op een boot/ferry via wifi/satelliet maar hopelijk wel één van de laatste. Heb een plan 😉
Ook ik was slachtoffer van die extra 60 euro omdat mijn telefoon blijkbaar (ongevraagd) contact heeft gemaakt met een satelliet die buiten het EU reglement qua telefoonverkeer valt. Reis van Dover naar Duinkerken op een GRATIS wifi bleek anders en binnen 5 minuten had ik 60 euro aan mijn broek hangen.
De meldingen per SMS van KPN kwamen uiteraard nadat het kwaad al was geschied of hebben sowieso geen enkele waarde als je een uur verder bent.
2 maal gebeld met KPN. Eerste gesprek verliep redelijk totdat het gesprek werd verbroken en ik nooit meer ben teruggebeld. 2e gesprek heel, heel erg slecht.
Heb begrepen dat KPN niets doet aan deze situatie omdat zij slechts betalen aan de eigenaar van de satelliet. Het enige wat ik van KPN wens is mij de gegevens van die eigenaar te verstrekken. Als gebruiker/consument van wat dan ook heb ik het recht om mijn beklag te doen als ik het er niet mee eens ben. KPN weigert mij die gegevens te verstrekken. Ze geven aan het niet te weten? Lijkt mij vreemd als je ze moet betalen.
In beide telefoongesprekken met medewerkers van KPN heeft geen van beide mij laten weten dat je met een simpel “bescherming aan” naar hun SMS alles kan voorkomen. Dat geeft mij te denken… zij verwachten wel dat jij dat weet en zelf weten ze het niet, of zit er dan toch een verdienmodel in voor KPN en zeggen ze het daarom niet?
De laatste medewerker van KPN heeft mij bijna uitgelachen omdat ik de onderste steen boven wil hebben. Moest blij zijn dat het niet meer is dan 60 euro. Blij? 60 euro is een boel centen voor niets, nada, noppes.
Aangezien KPN de kop in het zand steekt wil ik sowieso uitzoeken waar mijn (en jullie) geld naartoe gaat. Iemand word hier slapend rijk en niemand heeft dáár toestemming voor gegeven of enigzins iets van gerief aan gehad.
Heb door te zoeken op soortgelijke aangelegenheden al wat e-mailadressen kunnen verzamelen van slachtoffers maar hoop op meer via die forum. Samen sterk 💪🏼
Hoor graag!