Skip to main content
Beantwoord

Flip Z5 met e-sim defect

  • 7 januari 2025
  • 2 reacties
  • 18 keer bekeken

Ik heb een vraag en een probleem in één.

Mijn telefoon is vandaag opeens kapot gegaan. Na 3 maanden gebruik had mijn telefoon al dode pixels aan de rechterkant in het midden (waar dus de scharnier zit) van het scherm. Ik vond het niet erg maar na mate werd deze stip groter. Inmiddels is de telefoon al 1 jaar en 3 maanden in mijn bezit en is het hele scherm opeens kapot. Ik vind het niet waard om deze telefoon te repareren als ik ook voor ongeveer dezelfde prijs een nieuwe kan kopen, die waarschijnlijk zekerder is i.v.m. niet kapot gaan.

 

Ik heb de telefoon met een abonnement genomen en heb ik gekozen voor de E-SIM. Dit abonnement is nog niet voorbij of afbetaald. Voor het toestel moet ik nog iets meer dan 140 euro betalen, mijn abonnement voor data is 40 euro per maand en ik vind het schandalig als ik dit moet blijven betalen wanneer ik mijn data/toestel niet meer kan gebruiken.

Ik wil wel gewoon bereikbaar blijven als ik een nieuwe telefoon haal met hetzelfde nummer. Ik weet alleen niet of dit kan/mogelijk is. Ik raad het iedereen af om überhaupt ooit een fliptelefoon te kopen, aangezien de levensduur veel te kort is voor de prijs die je betaald. 

 

Hoe kunnen jullie mij helpen?

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@EliseHm. Welkom op de KPN Community! Jammer dat je toestel na nog niet eens anderhalf jaar helemaal defect is. 

Om eerst in te gaan op het defect van het toestel en de eventuele kosten, heb ik eigenlijk dezelfde vraag als ​@JanD: Waarom onderzoek je niet eerst of de schade gerepareerd kan worden onder de garantie (van 2 jaar). Als wordt geconstateerd dat het defect niet door gebruikerschade is ontstaan, dan wordt het kosteloos gerepareerd. Als het toch gebruikerschade blijkt te zijn, dan betaal je alleen de onderzoekskosten van €65,34. 

Als je toch wilt gaan voor een nieuw toestel, dan ben je daar helemaal vrij in natuurlijk en je kunt zonder problemen je e-sim overzetten op je nieuwe toestel. Wel moet je op je oude toestel (met geactiveerde e-sim) nog een SMS kunnen uitlezen die je ontvangt bij de activatie van de nieuwe e-sim. Als dat niet meer gaat, dan kun je het beste eerst een vervangende plastic sim aanvragen. Die kun je dan in je nieuwe toestel doen (en later kun je eventueel de e-sim activeren). 

Wel is het zo dat de resterende kosten voor je toestel blijven staan. Aan het einde van de rit heb je pas het toestel afbetaald en dat is nu nog niet het geval. Dat verandert verder niet als je toestel kapot is en je er niet voor kiest om het te laten repareren. 

Hopelijk kun je zo vooruit met deze informatie en heb je snel weer een werkend toestel. 

 

Bekijk origineel

2 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8320 reacties
  • 7 januari 2025

Beste ​@EliseHm een telefoon is technisch niet aan een simkaart en/of abo gevonden.

Je kunt gewoon een gewenste telefoon kopen en daarop de esim installeren of een fysieke simkaart.

Zit er geen garantie meer op je huidige telefoon??? Is in de regel toch 2 jaar en dan nog.

 


Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1012 reacties
  • Antwoord
  • 10 januari 2025

Hoi ​@EliseHm. Welkom op de KPN Community! Jammer dat je toestel na nog niet eens anderhalf jaar helemaal defect is. 

Om eerst in te gaan op het defect van het toestel en de eventuele kosten, heb ik eigenlijk dezelfde vraag als ​@JanD: Waarom onderzoek je niet eerst of de schade gerepareerd kan worden onder de garantie (van 2 jaar). Als wordt geconstateerd dat het defect niet door gebruikerschade is ontstaan, dan wordt het kosteloos gerepareerd. Als het toch gebruikerschade blijkt te zijn, dan betaal je alleen de onderzoekskosten van €65,34. 

Als je toch wilt gaan voor een nieuw toestel, dan ben je daar helemaal vrij in natuurlijk en je kunt zonder problemen je e-sim overzetten op je nieuwe toestel. Wel moet je op je oude toestel (met geactiveerde e-sim) nog een SMS kunnen uitlezen die je ontvangt bij de activatie van de nieuwe e-sim. Als dat niet meer gaat, dan kun je het beste eerst een vervangende plastic sim aanvragen. Die kun je dan in je nieuwe toestel doen (en later kun je eventueel de e-sim activeren). 

Wel is het zo dat de resterende kosten voor je toestel blijven staan. Aan het einde van de rit heb je pas het toestel afbetaald en dat is nu nog niet het geval. Dat verandert verder niet als je toestel kapot is en je er niet voor kiest om het te laten repareren. 

Hopelijk kun je zo vooruit met deze informatie en heb je snel weer een werkend toestel. 

 


Reageer