Is het mogelijk dat vanwege IPv6 mijn printer (draadloos) geen verbinding kan maken omdat de printer IPv6 niet ondersteund
Is het mogelijk dat vanwege IPv6 mijn printer (draadloos) geen verbinding kan maken omdat de printer IPv6 niet ondersteund
Beste antwoord door Denise van KPN
Een correctie op mijn vorige reactie: Jouw printer zou gewoon moeten werken, ook als jouw modem IPv6 ondersteunt. KPN biedt namelijk IPv4 + IPv6 aan op de breedband verbinding. Dat betekent dat als een apparaat nog geen IPv6 ondersteuning biedt, dat geen reden is dat het apparaat niet kan verbinden met thuis netwerk of geen Internet toegang heeft. Dat kan het apparaat dan prima met alleen IPv4.
Mogelijk wordt jouw probleem veroorzaakt door de frequentie van het wifi signaal. De Experia Box V10, de Experia Box V10a en de KPN Box 12 ondersteunen 2.4 én 5 GHz. Sommige apparaten kunnen niet goed overweg met 5 GHz. Nu ondersteunen onze apparaten bandsteering, wat maakt dat ze zelf het beste netwerk kunnen selecteren. Maar soms is dit niet handig voor oude apparatuur of apparatuur dat alleen met 2.4 GHz overweg kan. Je kunt daarom voor de installatie van dit soort apparaten 5 GHz tijdelijk uitzetten:
- Ga naar https://192.168.2.254 en log in.
- De eerste keer dat je inlogt op de Experia Box laat je het wachtwoord leeg. Je stelt na het inloggen dan zelf een wachtwoord in.
- Eenmaal ingelogd ga je naar ‘WiFi’ en daarna ‘Geavanceerd’.
- Hier heb je de optie om 2.4 GHz of 5 GHz in of uit te schakelen.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.