KPN monteur is zojuist geweest en heeft alles werkend opgeleverd met hun eigen modem.
Mijn modem, een ‘UXG Lite’ werkt nu ook maar ik haal ongeveer 150mbit up en down. Terwijl ik 4gig abbonement heb.
Ik heb al wat dingen geprobeerd zoals:
glasvezel kastje uit zetten, ethernet kabel eruit, kastje weer aan en wachten tot verbinding tot stand is gebracht, ethernet kabel naar modem er weer in
smart queue uit en aan
IDS/IPs uit en aan gehad
modem is up to date (4.0.6)
Hebben jullie nog andere suggesties die ik zou kunnen proberen om de internet snelheid te verbeteren?
*edit* na een herstart van het modem gaan de eerste speed tests naar 700-800mbit maar de 2de en 3de speedtest gaan weer naar <200mbit.
Beste antwoord door Erwin van KPN
MennoG78 schreef:
TDN schreef:
MennoG78 schreef:
Erwin van KPN schreef:
@Tafelkleed Lukt het om in die online tool te komen?
Welke online tool? ik heb nog nooit naar een online gekeken
maar ik heb niet de KPN ONT staat er wel in ik heb ooit zelf een Genexis geplaatst die niet bij KPN vandaan komt
Maar moest die niet geactiveerd/geregistreerd worden?
Tafelkleed schreef:
Ik ben er nog niet aan toegekomen en ik ga vrijdag met vakantie. Dus ik denk dat ik het daarna doe voor het geval het is mis gaat wil er even goed de tijd voor kunnen nemen.
Ik geef je gelijk. Eerst lekker van je vakantie genieten. Ik lees het wel als je terug bent.
Ja het is een NTU die jullie zelf ook gebruiken. Die vriend van me werkt bij KPN reseller en suggereerde deze optie voor me, dus dat zou moeten werken.
Bij wil zou ik dan de huidige NTU kunnen laten deactiveren en de nieuwe laten activeren?
Ik zie wisselende resultaten. Ik vermoed dat je straks moet inloggen met je KPN id. Zorg dat daar alles goed gekoppeld staat (dus je vaste abonnement onder het klantnummer hangen voorzover dat nog niet gebeurd is). En ik weet ook uit ervaring dat het soms even duurt voordat alles goed verwerkt is in MijnKPN.
Je schrijft dat de monteur vandaag geweest is? Zo ja, kan dat een beetje kort dag zijn voor het succesvol doorlopen van de servicetool
Maar heb express nog niet geüpdatet naar de nieuwste software ik zit nog op 3.2.17
Die werkt voor mij prima en ook met TV ik las op de community van Ubiquity ook alleen maar issues nog met 4.0.6 en dat dit in 4.0.12 opgelost is (early versie)
Ik ben er nog niet aan toegekomen en ik ga vrijdag met vakantie. Dus ik denk dat ik het daarna doe voor het geval het is mis gaat wil er even goed de tijd voor kunnen nemen.
maar ik heb niet de KPN ONT staat er wel in ik heb ooit zelf een Genexis geplaatst die niet bij KPN vandaan komt
Tafelkleed schreef:
Ik geef je gelijk. Eerst lekker van je vakantie genieten. Ik lees het wel als je terug bent.
Tafelkleed schreef:
Hoi Erwin ik heb hem er gewoon opgeschoven en gaan met die banaan. (is dit wellicht met AON anders?) Aansluit type GoF
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.