Skip to main content
Beantwoord

Roon Arc foutmelding ondanks Upnp aan op Box 12

• 23 februari 2025
  • 10 reacties
  • 113 keer bekeken

Ik heb Roon Rock draaien op een NUC. Nu wil ik Roon ARC erbij gaan gebruiken maar bij activatie krijg ik een foutmelding. Ik heb een Box 12, Heb Upnp aan staan, maar heb geen idee wat ik nu moet doen. Ik krijg dit fout rapport van Roon namelijk. 

{
"ipv6_connectivity": {"status":"NetworkError","status_code":504,"error":"error: Error: ETIMEDOUT, response code: undefined, body: undefined connected? undefined"},
"ipv4_connectivity": {"status":"NetworkError","status_code":504,"error":"error: Error: ETIMEDOUT, response code: undefined, body: undefined connected? undefined"},
"external_ip": {"actual_external_ip":"86.hhh.iii.jjj","actual_external_ipv6":"fd4e:aaa:bbb:ccc:ddd:eee:fff:ggg","router_external_ip":"null"},
"natpmp_autoconfig": {"status":"NotFound"},
"upnp_autoconfig": {"server_ip":"192.168.2.254","found_upnp":true,"error":"Did not find UPnP service with WANIPConnection on network"}
}

Dit zou plug en play moeten zijn. Ik heb vast iets uit of aanstaan wat dit conflict verzorgt. Hoop dat ieman mij kan helpen

Beste antwoord door Kruiffie

Ik had een heel verhaal geschreven, en zie zojuist jouw laatste bericht. Ik ga er eens goed naar kijken, en kom zo snel mogelijk hierop terug.

Het screenshot komt van de ingebouwde firewall daar zit het probleem niet.

Andere versie van Eriks instructies  Fixed ip  Dat lijkt al gelukt te zijn. 192.168.2.99

Port forwards:  Als deze versie klopt

Van boven naar beneden

Service: Roon ARC

Protocol: TCP

Internet IP adres: Niets invullen

Internet Poort Nummer: 55000 (is blijkbaar de echte standaard) 

Doel IP adres: 192.168.2.99

Doel Poort Nummer: 55000

Jouw NUC dien je dan ook op poort 55000 in te stellen.

Succes weer

Bekijk origineel

10 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 110 reacties
  • 23 februari 2025

@MartenHh 

Hallo Marten,

Roon ARC wekt gewoonlijk via poort 55002 vanuit de Roon server, jouw NUC. Bij mij werkt het prima op een Windows machine.

Op de Box 12 dien je handmatig een portforward met het TCP protocol op te zetten van jouw WAN externe i.p. naar het interne LAN i.p adres van jouw NUC, en de firewall van jouw NUC dient poort 55002 ook nog door te laten. Wel jouw NUC via de Box 12 instellingen eerst van een vast i.p. adres  voorzien. Hoe dat alles gedaan moet worden op de Box 12 kan je in de handleidingen vinden. Een tip: Wijzig de externe poort in iets anders dan 55002 om scans op bekende “open” poorten een beetje tegen te gaan. Gebruik bij voorkeur geen UPnP omdat dat een veiligheidsrisico is.

Als je het Engels machtig ben kan je hier op de ROON Community ook nog eens kijken.

Succes

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 24 februari 2025

Dankjewel, ik zal Upnp weer uitzetten. Maar weet  niet wat ik wel moet doen. Heb er geen verstand van. Het lijkt erop dat ik een netwerkmonteur/engineer nodig zal hebben. Ik lees wat er staat in de diverse fora, maar mijn brein is te Alpha hiervoor denk ik. 

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 110 reacties
  • 24 februari 2025

Goedemorgen,

Ik ga proberen om het begrijpelijker op te schrijven.

Eerste stap: Voor de KPN Box 12 DHCP Binding / Vast IP instellen heeft Erik van KPN een uitleg geschreven.

In het Blauwe blok kies je bij device name het apparaat met ip adres192.168.2.245, dat is jouw NUC. Herhaal indien nodig dit ip adres in het vakje ipv4 address Bevestig met de blauwe knop.

Hij heeft hetzelfde gedaan voor het instellen van Port Forwards

In het rode blok vul je bij custom service name Roon ARC in

Protocol TCP    External Port 55002  Internal Port 55002  Internal Host 192.168.2.254 (Als het goed is staat dat ip nummer en Het MAC adres van jouw NUC in de keuzelijst) Bevestig weer met de blauwe knop.

Nu naar Roon.  Je bent al bekend met het instellingen menu daar,

Vul in het vakje Port 55002 in, Klik weer op het pijltje en als je de voorgaande stappen goed hebt uitgevoerd hoort het te werken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 24 februari 2025

Super. Veel dank. Ik ga het vanavond proberen. Ik laat het hier weten

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 25 februari 2025

Helaas ook deze keer geen succes,

Ik heb overigens een heel andere modeminterface zonder blauwe knoppen. Zo zuiet de linker kan van mijn modem overzixht eruit met ernaast een soort overzicht bvan de internetverbinding, het modem, verbonden apparaten telefoon en tv.

In dat eerste scherm staat overigens dat ik geen IPv6 verbinding heb. Zou het daar aan kunnen liggen?

Bij IPv4 Gaat alles automatisch en krijg ik de adressen direct. bij Ipv6 zegt ie dat roon geen IPv6 adres heeft, maar in Roon staat er wel een Ipv6 adres. Dat voer ik dan in en activeer de portforwarding net als bij Ipv4.

Huidige foutmelding die Roon geeft bij IpV6 en Ipv4 geactiveerd:

{
"ipv6_connectivity": {"status":"NetworkError","status_code":504,"error":"error: Error: ETIMEDOUT, response code: undefined, body: undefined connected? undefined"},
"ipv4_connectivity": {"status":"NetworkError","status_code":504,"error":"error: Error: ETIMEDOUT, response code: undefined, body: undefined connected? undefined"},
"external_ip": {"actual_external_ip":"86.hhh.iii.jjj","actual_external_ipv6":"fd4e:aaa:bbb:ccc:ddd:eee:fff:ggg","router_external_ip":"null"},
"upnp_autoconfig": {"server_ip":"192.168.2.254","found_upnp":true,"error":"Did not find UPnP service with WANIPConnection on network"}
}

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 25 februari 2025

Zojuist ook even KPN gebeld, en met hem alles nog eens nagelopen. er lijkt geen beperking in het modem te zitten. Echter is het verschil tussen de instructies die ik hier van je krijg dat mijn modem op de laatste firmware draait en wellicht dat daar de beperkingen vandaar komen? Wild guess. 

Ik heb het IP adres in de call vast gezete en is: 

De door hat modem toegepaste regels zijn de volgende en wellicht dat daar het probleem in ziet. Ik kan daar handmatig in wijzigen maar we weten niet wat dan gewijzigd moet worden: 

Voor de volledigheid ook nog even de foutmelding in ROON die ik krijg na de toegepaste wijzigingen: 

{
}

Excuses voor dit aanhoudende probleem . Mijn waardering dat je dit wil doen ​@Kruiffie is groot.

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 110 reacties
  • Antwoord
  • 25 februari 2025

Ik had een heel verhaal geschreven, en zie zojuist jouw laatste bericht. Ik ga er eens goed naar kijken, en kom zo snel mogelijk hierop terug.

Het screenshot komt van de ingebouwde firewall daar zit het probleem niet.

Andere versie van Eriks instructies  Fixed ip  Dat lijkt al gelukt te zijn. 192.168.2.99

Port forwards:  Als deze versie klopt

Van boven naar beneden

Service: Roon ARC

Protocol: TCP

Internet IP adres: Niets invullen

Internet Poort Nummer: 55000 (is blijkbaar de echte standaard) 

Doel IP adres: 192.168.2.99

Doel Poort Nummer: 55000

Jouw NUC dien je dan ook op poort 55000 in te stellen.

Succes weer

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 110 reacties
  • 25 februari 2025

Update vorige bericht als gezien?

😃 ​@MartenHh 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 25 februari 2025

Je bent een Held! Heel veel Dank. Uren heb ik hieraan besteed met Roon en anderen, maar jij hebt het voor elkaar gekregen. Geweldig! 1 stap nog wel toegevoegd is dat het werkte na een reboot. Maar een volgende die dit leest heeft er vast veel plezier van.

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 110 reacties
  • 25 februari 2025

@MartenHh 

Goed om te lezen en graag gedaan.

Hoe ben je eigenlijk bij Roon terechtgekomen. Als je de moeite neemt om ARC in te stellen vermoed ik dat jij zelf ook een redelijke muziekverzameling hebt. Of, is het jou te doen om een een andere interface voor Qobuz of Tidal.

Ik ben benieuwd mag ook via privébericht.

Reageer