Skip to main content
Vraag

Sinds modem update werkt de KPN Thuis app niet meer

• 27 februari 2025
  • 19 reacties
  • 182 keer bekeken

De KPN Thuis app werkt niet meer en verwijst je door naar de mijnKPN app.  Als ik mijn WiFi wil beheren in de mijnKPN app word ik automatisch door de app doorgestuurd naar de KPN thuis app.

Dit is gebeurt na de upgrade van het modem.

Verwijderen en herinstalleren van de kpn thuis app, en de mijnkpn app heeft niet geholpen

19 reacties

• 3250 reacties
  • 27 februari 2025

Dit kan kloppen. Zie dit topic bijvoorbeeld:

Heb jij nog WiFi punten in je netwerk die op de oude firmware draaien? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 27 februari 2025

Beide WiFi punten draaien op SW1.C.24.13.06 versie.

Het zijn witte WiFi punten die bij mij thuis staan.

Hebben zwarte WiFi punten dat dit probleem dan niet.?

• 3250 reacties
  • 27 februari 2025
Ad1234 schreef:

Beide WiFi punten draaien op SW1.C.24.13.06 versie.

Het zijn witte WiFi punten die bij mij thuis staan.

Hebben zwarte WiFi punten dat dit probleem dan niet.?

De witte SuperWiFi's met nieuwe firmware zouden dit probleem ook niet moeten hebben. 

Op de Experiabox/KPN Box staat ook nieuwe firmware? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 27 februari 2025

Er staat versie V12.C.24.05.08 op zie foto.

• 3250 reacties
  • 27 februari 2025

Dan vind ik het raar. Dan zou het goed moeten werken met de MijnKPN app. Ik hoop dat hier een KPN medewerker meeleest en reageert. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 28 februari 2025

Kan je 2 zwarte wifi punten opsturen dan kan ik die testen, als dat mogelijk is.?

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Ad1234, de KPN Thuis app werkt niet samen met de nieuwe software die je nu hebt inderdaad. Laten we eerst ook nog even een stapje terug doen: werken ze SuperWifi1 punten wel goed? Dat is het belangrijkste daarbij, dat ze niet worden weergegeven is een tweede ding. 

Je kunt de SuperWifi punten helemaal opnieuw instellen, kijken of ze daarmee zichtbaar worden: 

We zijn ook bezig met een nieuwe functie voor de weergave, die gaat getest worden: 

Je valt buiten de test doordat je SuperWifi1 hebt, maar uiteindelijk zal je er wel gebruik van kunnen maken.

• 3250 reacties
  • 3 maart 2025
Jasper van KPN schreef:

Hoi ​@Ad1234, de KPN Thuis app werkt niet samen met de nieuwe software die je nu hebt inderdaad.

Waarom niet? Wat is daar de bedoeling van? Hoe gaat dit opgelost worden?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 3 maart 2025

Ja de SuperWifi punten werken correct, ik kan ze ook benaderen via het lokale  .254 ip address of via  mijnmodem.kpn.

Wat ik constateer is dat de “mijnkpn” app en de “Thuis” app in een soort endless loop blijven . Zo gauw de knop “WiFiNetwerk beheren” wordt ingedrukt in “mijnkpn” kom ik weer uit in de  KPN “Thuis” etc.

Door de upgrade ben ik nu wel wat functionaliteit kwijt. 

Jasper van KPN
Moderator
Marlon92 schreef:

Dat geef ik in de laatste 3 regels van dat bericht aan 😉

Ad1234 schreef:

Ja de SuperWifi punten werken correct, ik kan ze ook benaderen via het lokale  .254 ip address of via  mijnmodem.kpn.

Wat ik constateer is dat de “mijnkpn” app en de “Thuis” app in een soort endless loop blijven . Zo gauw de knop “WiFiNetwerk beheren” wordt ingedrukt in “mijnkpn” kom ik weer uit in de  KPN “Thuis” etc.

Door de upgrade ben ik nu wel wat functionaliteit kwijt.

De functionaliteit is er nog wel, als je in het modem zelf inlogt. Daar kan je die functies nog doen.

Die loop is niet handig inderdaad. Gebeurt dat ook als je de Thuis app verwijderd van je telefoon?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 4 maart 2025

Als de thuis app is verwijdert dan gaat vanuit mijnkpn app, weer in de richting van de kpn thuis app installatie proces.

Wel hardleers dus.

Jasper van KPN
Moderator

Dat is niet ideaal inderdaad, die link naar de Thuis app zou niet meer gemaakt moeten worden. Daar ga ik naar laten kijken.

Lukt het in de tussentijd wel om in te loggen in het modem en daar eventuele instellingen te wijzigen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 5 maart 2025

Ja ik kan lokaal op ip .254 inloggen

• 3250 reacties
  • 5 maart 2025
Jasper van KPN schreef:
Marlon92 schreef:

Dat geef ik in de laatste 3 regels van dat bericht aan 

Nou daar schrijf je niet veel. Daar staat een link naar de test van de nieuwe MijnKPN app, maar die is niet van toepassing op de witte SuperWiFi's. 

Is het later weer de bedoeling dat de witte SuperWiFi's weer ondersteund worden door de MijnKPN app? Of gaat dat niet meer gebeuren? 

Jasper van KPN
Moderator
Ad1234 schreef:

Ja ik kan lokaal op ip .254 inloggen

Dan kan je daar in ieder geval de instellingen beheren tot je niet meer naar de Thuis app wordt doorverwezen. 

Marlon92 schreef:

Is het later weer de bedoeling dat de witte SuperWiFi's weer ondersteund worden door de MijnKPN app? Of gaat dat niet meer gebeuren? 

Ja, dat geldt alleen voor de test.

Jasper van KPN schreef:

Je valt buiten de test doordat je SuperWifi1 hebt, maar uiteindelijk zal je er wel gebruik van kunnen maken.

• 3250 reacties
  • 6 maart 2025
Jasper van KPN schreef:
Marlon92 schreef:

Ja, dat geldt alleen voor de test.

Jasper van KPN schreef:

Ik begrijp niet wat die test er mee te maken heeft. Het werkt nu niet. En met die nieuwe testversie van die app werkt het nog steeds niet begrijp ik?

En sorry dat ik het zeg. Maar "uiteindelijk" klinkt alsof het nog een heel poosje gaat duren. 

Jasper van KPN
Moderator

Ik geef aan dat het in die toekomst via die weg mogelijk wordt. Dat is gewoon ter informatie, niet meer, niet minder. Je zoekt er nu allemaal dingen achter die niet relevant zijn, dus laten we ontopic blijven.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 6 maart 2025

@Jasper van KPN  werkt het dan wel met de zwarte superwifi punten. Als je er twee opstuur kan ik testen of het in die combinatie wel werkt.?

Jasper van KPN
Moderator

Nee, die optie is er niet. De SuperWifi1 punten werken goed zei je en je kunt de instellingen aanpassen via het modem zelf. 

Reageer