Dag Alexandra,
Helaas, de app en de KPN site (mijn KPN) geven niet precies aan water er verandert waneer ik mijn internetsnelheid verhoog. Mijn specifieke situatie na aanvinken van de snelheidsverhoging:
Kosten straks p/mnd€ 46,13
Product
TFT Internet en Interactieve TV
€ 48,63
Korting Internet en Interactieve TV
€ -2,50
Maandelijkse kosten
Fox Sports
€ 12,99
Fox Sports gratis - Compleetvoordeel
€ -12,99
HD tv-ontvanger - gratis
€ 0,00
Nieuw toegevoegd
Sneller Internet tot 100/10
€ 4,99
Sneller Internet tot 100/10 - 3 maanden gratis
€ -4,99
Totaal per maand
€ 46,13
Dit suggereert dat ik na de drie maanden gratis internet 51,12 euro ga betalen.
Niets is minder waar heb ik inmiddels begrepen, na heel veel vragen in de KPN winkel en bij de KPN Klantenservice (telefonisch). Namelijk, de wijziging van de internetsnelheid betreft een wijziging van het abonnement. Wijzigingen binnen TFT abonnementen zijn niet meer mogelijk. Dus wordt het abonnement omgezet in een KPN Hussel abonnement.
Wat mij steekt is dat KPN op geen enkele manier duidelijkheid biedt dat dit gebeurd en wat hiervan de (mogelijke) gevolgen zijn. Mogelijk tussen aanhalingstekens omdat ook de Klantenservice en het personeel in de winkel dit zelfs niet met zekerheid kunnen, willen of naar mijn stellige indruk niet mogen vertellen wat precies die gevolgen zijn. Wat zijn dan die (mogelijke) gevolgen:
- Je abonnement wordt overgezet van TFT naar KPN Hussel
- Je kunt de omzetting formeel niet meer terugdraaien (geen 14 dagen tijd om te annuleren)
- De meerkosten van de verhoging van de internetsnelheid komen door de omzetting naar KPN Hussel veel hoger uit dan de voorgehouden 4,99 euro
- Extra’s als Korting Internet en Interactieve TV (-2,50) komen te vervallen
- Compleetvoordeel (voorheen combivoordeel) als Fox Sports gratis komt te vervallen
- Mogelijk komt ook de verdubbeling van de mobiele data/belminuten van gelieerde KPN mobiele nummers te vervallen
- Ik vergeet ongetwijfeld nog zaken….
Het achterhouden van die informatie samen met het wekken van verwachting als in bovenstaand kostenoverzicht opgesomd ruikt naar pure misleiding. Met als (door mij verondersteld) doel zoveel mogelijk TFT zieltjes met behoefte aan verdubbeling van de internetsnelheid in de KPN Hussel fuik te lokken. Want, als ‘klap op de vuurpijl’ als je akkoord gaat met de voorwaarden doe je ook nog eens afstand van jouw recht binnen 14 dagen na akkoord te kunnen annuleren. Als je akkoord gaat zit je vast in de fuik.
Mijn oproep: KPN, wees transparant en duidelijk. Ga fatsoenlijk om met trouwe klanten, ook al waren wij eerst klanten van Telfort. Dat waren wij niet voor niets. We letten op de kosten. Laat in ieder geval duidelijk weten wat precies de consequenties van het verhogen van de internetsnelheid zijn. Alle consequenties! Behandel je klanten met respect.
Ik durf op dit moment niet op die knop akkoord te drukken. Ik raad iedereen aan om hier voorzichtig mee te zijn. Als je echt meer snelheid nodig hebt, maak dan een goed kostenvergelijking met de concurrenten, neem van KPN dan de Hussel tarieven mee in dit vergelijk en bekijk of overstappen naar een andere provider wellicht interessant is.
Natuurlijk, het kan dat ik het helemaal fout heb. Dan hierbij de uitdaging aan KPN om (o.a.) in dit forum klip en klaar aan te geven hoe het nu precies zit. Eigenlijk hoop ik stilletjes dat ik het helemaal fout heb en dat ik dus bij KPN veilig mijn TFT internetsnelheid kan verdubbelen, voor 4,99 en met behoud van mijn huidige TFT voordelen.
Ik lees het graag, alvast bedank!
Met vriendelijke groet,
Grappa Fluks