Skip to main content
Beantwoord

slechte wifi na wijziging abonnement

  • 14 december 2020
  • 2 reacties
  • 84 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 2 reacties

Sinds ongeveer een maand overgestapt van KPN internet en tv (200/200mb) naar alleen internet (200/200mb) van KPN. Zelfde modem gehouden dus (v10a in de merkast en xperia kastje boven op zolder). Sinds de overstap werkt de wifi niet meer goed (apps zoals internet bankieren of games openen vaak (soms wel, meestal niet) niet meer op de telefoon, terwijl we voorheen geen problemen hadden. De apps werken wel via de 4G. 

Wat wel anders is, is dat we nu geen KPN tv ontvanger meer hebben tussen de v10a  en de tv. De tv gaat ook via wifi (samsung frame, one connect, geen vaste kabelaansluiting mogelijk), de tv (disney+/netflix etc) werkt wel goed. De KPN wifitool meermaals doorlopen, biedt geen uitkomst. 200/200mb zou toch voldoende moeten zijn of moeten we naar 500? Of weliicht een extra xperia kastje? Of een andere suggestie?

Bvd!

 

Beste antwoord door Bram van KPN

Welkom op het forum @MdB77. Ik denk niet dat een upgrade van het abonnement hier nodig gaat zijn. In dit geval denk ik dat de beste eerste stap is om even een reset te doen van de aanwezige apparatuur. Wat je het beste even kan doen is de Experia Wifi resetten zonder dat daarbij de internetkabel is aangesloten. Daarna de Experiabox resetten en daarna pas de Experia Wifi weer aan te sluiten zodat deze opnieuw kan inladen.  Zou je die stappen eens kunnen uitvoeren en laten weten of het daarna beter gaat?

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Bram van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud Moderator
  • 7879 reacties
  • Antwoord
  • 20 december 2020

Welkom op het forum @MdB77. Ik denk niet dat een upgrade van het abonnement hier nodig gaat zijn. In dit geval denk ik dat de beste eerste stap is om even een reset te doen van de aanwezige apparatuur. Wat je het beste even kan doen is de Experia Wifi resetten zonder dat daarbij de internetkabel is aangesloten. Daarna de Experiabox resetten en daarna pas de Experia Wifi weer aan te sluiten zodat deze opnieuw kan inladen.  Zou je die stappen eens kunnen uitvoeren en laten weten of het daarna beter gaat?


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 21 december 2020

Dank Bram, dit was idd de oplossing! Alles.werkt weer als een zonnetje (als voorheen)!