Vooropgesteld dat je TV niet wegvalt aangezien die altijd prioriteit krijgt in de beschikbare bandbreedte. Die bandbreedte is maximaal 8 Mbit per decoder die aan staat.
30 Mbit is niet veel naar hedendaagse maatstaven maar het zal je verrassen hoe bruikbaar het is. iPhones of iPads gebruiken helemaal niet zoveel bandbreedte dat je er iets van zou merken. Eigenlijk kan je alles prima doen behalve downloaden op de PC, dat gaat wel merkbaar langzamer.
Thuiswerken kan ook prima. Video vergaderingen in Teams nemen hooguit enkele Mbits/sec in (2 of 3).
Wat updates betreft: Dit pand kon destijds bij de verbouw (2008 als ik het goed zie) alleen nog maar op een kabel aangesloten worden die direct in de centrale uitkomt waardoor je nu geen VVDSL kan krijgen en dus met ca 30 Mbit zit. Alle straatkasten in de omgeving hebben wel VVDSL en die woningen halen 100 Mbit.
Een groot aantal centrales wordt dit jaar toch nog aangepast voor VVDSL waardoor 30 zou kunnen verbeteren naar 60 tot 70.
Ik zie dat hier niet meteen gepland staan in de komende paar maanden maar je weet nooit. Ik zie ook maar twee maanden vooruit.
Glasvezel komt hier ook uiteraard, net als bijna heel Nederland maar dat kan nog een paar jaar duren.