Sinds gisteren plots dramatisch wifi performance. Speed op en neer tussen 5 en 120mbit. Daarvoor al maanden stabiel rond 120mb.
Iemand ervaringen met de box 12 met de 60E update en superwifi v1 ?
Ik had beide superwifis na de update naar 528 draadloos opgesteld. En dat ging heel goed. Tot gisteren dus. Vanmorgen alles reset naar fabrieksinstelling en weer opgebouwd. Ging heel even goed. Daarna weer wifi speed heel variabel tot vrijwel nul.
Bedraad ook getest. Geen probleem.
Maar dat is geen optie natuurlijk voor telefoon en tablet en laptop
Volgens een medewerker van kpn servicedesk die ik vanmiddag belde moet 1 superwifi v1 altijd bedraad aan modem blijven. Ik bestreed dat, gezien ervaringen van maanden draadloos met software 528.
Maar hij wilde niets weten van de op dit forum vermeldde update info en hield voet bij stuk.
Ook maar getest dus... helaas. Maakt geen enkel verschil.
Tenslotte: kpn thuis app is ook in paniek. Blijft in de meeste gevallen zoeken naar wifipunten. Als ze dan gevonden zijn, wordt er, ook sinds gisteren, opeens een derde ? Gevonden. Ook nog eens van type 2. Die heb ik helemaal niet! Ook, via de webinterface van het modem zie ik die derde. Wel vermeld als zijnde offline. De firmware die die heeft is dezelfde als die van het modem zelf ?! Heel raar.
Zou heel graag ervaringen van anderen met zelfde apparatuur vernemen en of tips natuurlijk !!