Skip to main content
Beantwoord

Glasvezel aansluiting in huis kapot. Vernield door vorige bewoner


ik zit er aan te denken om over te stappen van Ziggo naar KPN Glasvezel. Echter is mijn glasvezelaansluiting in huis kapot (door vorige bewoner). Hoe kan ik dit laten repareren en wie betaald dit?

Beste antwoord door Ward_

Je kan een aansluiting bestellen maar pas als de KPN monteur komt kan hij een storingsticket aanmaken. Dat kan helaas niet vooraf.

Dan zal er (een dag later) een monteur van de aannemer van KPN Netwerk komen en de FTU weer herstellen inclusief kabel. De kosten daarvoor liggen meestal rond de 300 euro. De monteur van de aannemer noteert of er een schuldige aan te wijzen is. Als jij niks zegt krijg jij de rekening. Wellicht dat hij voor je wil noteren dat dit de vorige bewoner was maar helaas is dit geen garantie om dan alsnog geen rekening te krijgen.

Dus al met al: geen zekerheid. Sorry...

 

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

  • 0 reacties
  • 4 maart 2023

Hallo @glasvezel aansluiting in huis kun je eens een foto plaatsen van de glasvezelkast?

 


Het kastje heb ik ook wel wel maar is niet meer aangesloten omdat de glasvezelkabel zelf kapot is


  • 0 reacties
  • 4 maart 2023

Het lijkt wel of iemand daar de muur opnieuw gedaan heeft en voor die tijd de boel gesloopt heeft, de muurverf zit nog op de glasvezelkabel.

Ik vraag aan @Ward_ even of hij daar meer van weet.

Ik heb hem even ingeseind.

 


Het kastje heb ik zelf verwijderd om inderdaad de muur te verven. De kabel was toen al kapot


  • 0 reacties
  • 4 maart 2023
glasvezel aansluiting in huis schreef:

Het kastje heb ik zelf verwijderd om inderdaad de muur te verven. De kabel was toen al kapot

Dan wordt het betalen vermoed ik, want dat had je niet mogen verwijderen, is eigendom van KPN. Het kastje van de kabelaansluiting (Ziggo) mag je ook niet verwijderen, en de gas-, licht- en watermeter ook niet, maakt allemaal deel uit van de infrastructuur van de betreffende leveranciers.

Laten we even de reactie van @Ward_ afwachten.

 

 

 


MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 1225 reacties
  • 4 maart 2023

ik ben idd benieuwd, hier had je nooit aan mogen zitten zelf , want het is niet jouw eigendom maar dan van de provider/netwerkbeheerder 


Ok, bedankt voor de reacties. Ik heb het kastje nog wel dus ik kan deze gewoon terugplaatsen. Probleem is dat de kabel doorgesneden is, niet dat het kastje er niet meer zit


MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 1225 reacties
  • 4 maart 2023

en juist die kabel is het meest dure eraan

 


wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 4 maart 2023

Komt die glasvezelkabel uit de kruipruimte?

Zo ja, kan je zien hoeveel extra glasvezelkabellengte daar nog beschikbaar is.

In mijn woning heeft de glasvezel nog in twee ruime cirkels in de kruipruimte alsvirens hij naar de meterkast loopt. Hierdoor is er nog wel zo'n 6 tot 8 meter reserve aan glasvezelkabel.

Als er bij jou ook nog reserve lengte beschikbaar is, dan is reparatie vrij eenvoudig en zijn de kosten te overzien.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 4 maart 2023
JanD schreef:

Het lijkt wel of iemand daar de muur opnieuw gedaan heeft en voor die tijd de boel gesloopt heeft, de muurverf zit nog op de glasvezelkabel.

Stukadoors. Die staan er om bekend dat ze alles wat nog op de muur zit er rücksichtslos vanaf trekken.


Forum|alt.badge.img+10
  • KPN Netwerk
  • 2476 reacties
  • Antwoord
  • 4 maart 2023

Je kan een aansluiting bestellen maar pas als de KPN monteur komt kan hij een storingsticket aanmaken. Dat kan helaas niet vooraf.

Dan zal er (een dag later) een monteur van de aannemer van KPN Netwerk komen en de FTU weer herstellen inclusief kabel. De kosten daarvoor liggen meestal rond de 300 euro. De monteur van de aannemer noteert of er een schuldige aan te wijzen is. Als jij niks zegt krijg jij de rekening. Wellicht dat hij voor je wil noteren dat dit de vorige bewoner was maar helaas is dit geen garantie om dan alsnog geen rekening te krijgen.

Dus al met al: geen zekerheid. Sorry...