Ik zie eventjes door de bomen het bos niet meer…..
Momenteel hebben we ons abonnement (geen PSTN meer gelukkig 😁) nog lopen over het oude antieke koperen lijntje, en momenteel zijn ze bezig in onze straat met de aanleg van de glasvezel aansluitingen. Ik weet nog niet wanneer ze het naar de meterkast brengen, maar morgen komt het (als het goed is) al tot aan de gevel.
Nu wordt alles georganiseerd door Glasdraad. En zodra het hele glasvezelnetwerk in het dorp wordt geactiveerd (1 á 2maandjes verwacht ik) willen we ons KPN abonnement overzetten van koper naar glasvezel, met behoud van alle producten die me nu momenteel afnemen. Ik heb van Glasdraad begrepen dat we voor 30 oktober 2023 een provider op onze aansluiting moeten hebben zitten, omdat we anders eenmalig een bedrag van 280 euro moeten betalen. Dus er lijkt wel wat haast te komen om ons abonnement over te zetten.
Hoe gaat dat administratief in zijn werk? Neemt KPN binnenkort vanzelf contact met ons op, of moet ik zelf actie ondernemen om het abonnement over te zetten van koper naar glas? En zo ja, wat is dan het beste moment?
En hoe zit dat met de Fritzbox? We hebben nu de FRITZ!Box 7590 en willen uiteraard wel bij het merk Fritzbox blijven, maar dan wel met minimaal een 2,5 GB LAN aansluiting :-).
Dus hoe gaan we nu verder?