Skip to main content
Beantwoord

Internetlampje knippert op Box 12, geen internet

  • 24 december 2023
  • 6 reacties
  • 356 keer bekeken

Heb al heel wat forum topics doorgespit opzoek naar een werkend antwoord maar tot nu toe niks gevonden.

 

Sinds vanochtend is er geen internet meer in huis en knippert het internet lampje van de Xperia box 12 snel. Heb de glasvezel aansluiting van het stroom gehaald, box van het stroom gehaald, reset gedaan aan de box. Kabels eruit en weer in gestoken maar tot nu toe zonder resultaat.

 

monteur kan op zijn vroegst 28december komen. Heeft iemand toevallig de gouden tip om toch al wat eerder te kunnen internetten?

Beste antwoord door Erik van KPN

Ik verwacht het niet, @Jopske. Alle opties heb je al zo'n beetje geprobeerd. Als je wel allemaal groene lampjes op je glasvezelkastje hebt, dan zou je nog een andere kabel tussen glaskastje en Box 12 kunnen proberen.

Als je ook rode lampjes hebt op het glaskastje, of er branden lampjes niet die normaal wel branden, dan is het helaas toch wachten op de monteur.

 

Als je ook een mobiel abonnement van ons hebt, dan zou de collega die je gesproken hebt, je ook moeten hebben voorzien van een extra databundel. Zo kun je dan je telefoon gebruiken als hotspot en heb je in ieder geval nog een manier om online te kunnen zijn,

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28488 reacties
  • Antwoord
  • 26 december 2023

Ik verwacht het niet, @Jopske. Alle opties heb je al zo'n beetje geprobeerd. Als je wel allemaal groene lampjes op je glasvezelkastje hebt, dan zou je nog een andere kabel tussen glaskastje en Box 12 kunnen proberen.

Als je ook rode lampjes hebt op het glaskastje, of er branden lampjes niet die normaal wel branden, dan is het helaas toch wachten op de monteur.

 

Als je ook een mobiel abonnement van ons hebt, dan zou de collega die je gesproken hebt, je ook moeten hebben voorzien van een extra databundel. Zo kun je dan je telefoon gebruiken als hotspot en heb je in ieder geval nog een manier om online te kunnen zijn,


RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17693 reacties
  • 26 december 2023

Hi @Erik_ , ik vraag me af of hier weer sprake is van een Genexis XGS-PON ONT met een defecte WAN poort door een stroomonderbreking.

Vraag aan @Jopske : heb je dit glasvezelkastje en branden de twee lampjes (groen en oranje) bij de rode ethernet poort nog wel? Zo niet, dan zal de monteur dit kastje moeten vervangen.

 


  • Auteur
  • Helper
  • 28 reacties
  • 26 december 2023
RBxx schreef:

Hi @Erik_ , ik vraag me af of hier weer sprake is van een Genexis XGS-PON ONT met een defecte WAN poort door een stroomonderbreking.

Vraag aan @Jopske : heb je dit glasvezelkastje en branden de twee lampjes (groen en oranje) bij de rode ethernet poort nog wel? Zo niet, dan zal de monteur dit kastje moeten vervangen.

Ha @RBxx net even gecheckt, inderdaad geen groen/oranje lampje op het glasvezel kastje. Gek dat het power en connection lampje op de voorzijde dan wel gewoon groen zijn. En ook de WAN in port op de box 12 zijn de groen/oranje lampjes aanwezig.

Maar dan is het wachten op de monteur die het hopelijk snel vervangen heeft, bedankt voor jullie reacties en nog een fijne kerst. 


RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17693 reacties
  • 26 december 2023

Tja @Jopske  een storing komt nooit gelegen, maar het gebeurde nu wel op een erg ongunstig moment, aan het begin van een extra lang weekend.


Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28488 reacties
  • 29 december 2023

Ik zie dat de monteur geweest is, Jopske, en dat die inderdaad het glasvezelkastje vervangen heeft. Alles zou nu weer in goed werkende staat moeten zijn.


  • Auteur
  • Helper
  • 28 reacties
  • 30 december 2023

Yes, erg vriendelijke monteur had het snel opgelost!