Skip to main content
Beantwoord

Ik heb een bericht over snelheidsverhoging gekregen, maar is nooit verhoogd

  • 13 juni 2024
  • 6 reacties
  • 90 keer bekeken

Als Telfortklant heb ik deze gratis 'glasvezel snelheidsverhoging’ van Kpn ook al lange tijd geleden gekregen. Echter is het never-nooit-nimmer verhoogd, alleen op papier. Het zit nog steeds op 100/100 i.p.v. 200/200. Zelfs nadat ik vandaag alle aansluitingen heb vernieuwd met s/ftp cat7 kabels.

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Alex van KPN

Fijn dat het bekabeld in ieder geval de goede kant op gaat. WiFi is wat lastiger in te schatten omdat het erg afhankelijk is van je omgeving, je kunt in ieder geval de WiFimanager uitvoeren. 

Bekijk origineel

6 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23397 reacties
  • 16 juni 2024

Hi @ConstantLive . welkom hier. 

Ik denk graag mee. Als ik je screenshot bekijken staat het administratief wel aan, dus het hoort te werken. Zou je je modem en eventueel glasvezelkastje(als je glasvezel hebt) ook 1 minuut uit willen zetten? Wat krijg je te zien als je een speedtest uitvoert op een ander apparaat,? Je telefoon of tablet bijvoorbeeld.


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 16 juni 2024

Bedankt voor het meedenken, @Alex van KPN ,

Na alles nagelopen te hebben en daarnaast met hulp vanuit de klantenservice, ben ik bang dat ik het probleem moet zoeken in mijn pc. Zojuist heb ik een nieuwe netwerkadapter besteld om de huidige mee te vervangen. Hopelijk zal het daarmee vandeweek opgelost zijn. Nog even afwachten dus...


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23397 reacties
  • 18 juni 2024
ConstantLive schreef:

Bedankt voor het meedenken, @Alex van KPN ,

Na alles nagelopen te hebben en daarnaast met hulp vanuit de klantenservice, ben ik bang dat ik het probleem moet zoeken in mijn pc. Zojuist heb ik een nieuwe netwerkadapter besteld om de huidige mee te vervangen. Hopelijk zal het daarmee vandeweek opgelost zijn. Nog even afwachten dus...

Hou ons op de hoogte! 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 18 juni 2024
ConstantLive schreef:

Na alles nagelopen te hebben en daarnaast met hulp vanuit de klantenservice, ben ik bang dat ik het probleem moet zoeken in mijn pc. 

Als u nog een pc heeft met een 100 mbit kaart, dan moet dat toch wel een heel oud gebakje zijn.


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 21 juni 2024

Netwerkkaart is inmiddels vervangen, maar probleem is nog niet geheel opgelost. Internetsnelheid is met wifi zeer instabiel. De ene keer zijn de down-/uploadsnelheden 193,0/196,9 en even daarna 62,2/29,1. Bekabelt gaat het goed, al zou het geweldig zijn wanneer de waarden net andersom zouden liggen: 159,8/243,1.


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23397 reacties
  • Antwoord
  • 24 juni 2024

Fijn dat het bekabeld in ieder geval de goede kant op gaat. WiFi is wat lastiger in te schatten omdat het erg afhankelijk is van je omgeving, je kunt in ieder geval de WiFimanager uitvoeren. 


Reageer