Skip to main content
Beantwoord

Heeft KPN een alternatief op Odido's Klik&Klaar

  • 23 oktober 2024
  • 16 reacties
  • 3793 keer bekeken

Goedendag,

 

Sinds vorige week heeft Odido het product Klik&Klaar in de markt gezet: Een losstaande router met 5g internetverbinding voor thuis voor slechts 25 euro per maand.

Ik heb zo'n abonnement genomen voor mijn vakantiewoning en het werkt fantastisch; stekker in het stopcontact, even wachten en dan heb je lekker snel internet. Via NL Ziet kan ik er TV mee kijken. 

Het werkt zelfs zo lekker dat ik overweeg om mijn vaste KPN verbinding (DSL, helaas nog geen glas) thuis er uit te doen en met Odido verder te gaan. De router gaat dan mee naar de vakantiewoning en weer naar huis. 

En als ik dat doe gaat, vanwege de korting, ook mijn mobiele abonnement mee naar Odido. Dan kost Klik&Klaar internet nog maar 20 euro per maand.

Voordat ik de boel overhoop ga halen wil ik weten of KPN met iets soortgelijks op de markt gaat komen; thuis is mijn internetverbinding maar matig (veel haperingen) en voor 4 g buitengebied kom ik niet in aanmerking. Ik ben het wachten op glasvezel een beetje zat.

 

Dus, KPN: wat wordt jullie antwoord op Odido?

 

 

Beste antwoord door Maja van KPN

Hi @Melliw114,

Ik snap heel goed dat dit heel aantrekkelijk is, zeker gezien je KPN verbinding regelmatig haperingen vertoont en er nog geen glasvezel beschikbaar is. Anderen hier hebben je al uitgelegd dat ik je helaas niks zinnigs zal kunnen vertellen over een toekomstige variant van dit product bij KPN en dat klopt, ik weet hier echt helemaal niks over. 
Kan zijn dat we er snel mee komen, of dat dit nog jaren duurt en het kan ook zijn dat het helemaal niet gaat gebeuren. 

Jouw twijfel om over te stappen is uiteraard logisch, je hebt al wel eens met onze technische dienst gebeld om te kijken of er verbetering mogelijk is op je bestaande koperlijn? Zo nee, dan wil ik je dat nog aanraden om te doen, wie weet valt er wat te verbeteren en ben je daardoor een stuk meer tevreden met je KPN lijn! Via onze digitale assistent kun je gemakkelijk een belafspraak maken. Of dat nu zo snel mogelijk is of op een later moment dat jou het beste uitkomt, het kan allebei. We hebben alle informatie van de beller al klaarstaan, zodat je direct met een medewerker kunt praten die op de hoogte is van je situatie ðŸ˜Š

Mocht je dit al gedaan hebben en er valt echt niks te verbeteren aan de huidige lijn, dan kan je uiteraard even kijken welk abonnement beter bij je past: schakel het KPN modem helemaal uit voor een bepaalde periode, en maak enkel gebruik van Klik&Klaar. Op die manier kan je testen welke verbinding je het best bevalt en kan je goed onderbouwd een keuze maken!

Bekijk origineel

16 reacties

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13

Hoi @Melliw114 

Welkom op de community van KPN.

Je bent niet de eerste die deze vraag stelt (en waarschijnlijk ook niet de laatste), nadat Odido met Klik & Klaar op de markt kwam.
Helaas kan niemand jouw hierop een antwoord geven, niet de klantenservice van KPN en ook niet één van de moderatoren.

Het is dus volkomen onduidelijk of KPN met een soortgelijk product op de markt gaat komen, want dat wordt pas bekend gemaakt op de dag van lancering, dit in verband met de concurrentie die mee kan kijken.

Medewerkers van de klantenservice en de moderatoren krijg het vaak een dag voor de lancering te horen, maar mogen dit dan nog niet communiceren met de klant.

Dus of KPN wel of niet komt met een soortgelijk product zoals Klik & Klaar 5G voor thuis, is dus niets over te zeggen, het is gewoon de website van KPN, de media en de community van KPN in de gaten houden.


Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 1125 reacties
  • 23 oktober 2024

Test K&K ook thuis eerst goed. Op Tweakers zijn ook veel slechte ervaringen.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2268550/0

Na aanschaf hebt u 15 dagen retour recht.

 

 

 


Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
Ernst-Jan schreef:

Test K&K ook thuis eerst goed. Op Tweakers zijn ook veel slechte ervaringen.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2268550/0

Na aanschaf hebt u 15 dagen retour recht.

 

 

 

Hoi @Ernst-Jan 

KPN kijkt daarom ook eerst de kat uit de boom ðŸŒ³.
En leest ook deze berichten op de diverse fora zoals op Tweakers, alvorens ook met een soortgelijk product op de markt te komen.


Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4388 reacties
  • 23 oktober 2024
Ernst-Jan schreef:

Test K&K ook thuis eerst goed. Op Tweakers zijn ook veel slechte ervaringen.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2268550/0

Na aanschaf hebt u 15 dagen retour recht.

 

 

 

Het is sowieso maandelijk opzegbaar. Ik las ook dat er een mobiele band was uitgezet waardoor het een stuk minder stabiel werkt, maar dat zullen ze vast wel oplossen.

 

Michel.uit.Arnhem schreef:

Medewerkers van de klantenservice en de moderatoren krijg het vaak een dag voor de lancering te horen, maar mogen dit dan nog niet communiceren met de klant.

@Michel.uit.Arnhem  Vaak wel enkele weken en/of maanden van te voren hoor. KPN bereidt medewerkers goed voor met trainingen en als monteurs moeten wij natuurlijk ook weten wat te doen als er problemen zijn. 


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 23 oktober 2024

Sorry dat ik in herhaling val :-), ik zie nu dat er al meerdere berichten zijn met hetzelfde onderwerp.

Maar met mij zullen er nu wel meerdere KPN klanten zijn die nu met de gedachten spelen om over te stappen terwijl ze liever bij KPN blijven. Het wordt nu wel héél aantrekkelijk om te switchen.

 

En omdat KPN meeleest:

 

KPN kom uit je luie stoel en doe iets! 😊😊😊 

 


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14762 reacties
  • Antwoord
  • 25 oktober 2024

Hi @Melliw114,

Ik snap heel goed dat dit heel aantrekkelijk is, zeker gezien je KPN verbinding regelmatig haperingen vertoont en er nog geen glasvezel beschikbaar is. Anderen hier hebben je al uitgelegd dat ik je helaas niks zinnigs zal kunnen vertellen over een toekomstige variant van dit product bij KPN en dat klopt, ik weet hier echt helemaal niks over. 
Kan zijn dat we er snel mee komen, of dat dit nog jaren duurt en het kan ook zijn dat het helemaal niet gaat gebeuren. 

Jouw twijfel om over te stappen is uiteraard logisch, je hebt al wel eens met onze technische dienst gebeld om te kijken of er verbetering mogelijk is op je bestaande koperlijn? Zo nee, dan wil ik je dat nog aanraden om te doen, wie weet valt er wat te verbeteren en ben je daardoor een stuk meer tevreden met je KPN lijn! Via onze digitale assistent kun je gemakkelijk een belafspraak maken. Of dat nu zo snel mogelijk is of op een later moment dat jou het beste uitkomt, het kan allebei. We hebben alle informatie van de beller al klaarstaan, zodat je direct met een medewerker kunt praten die op de hoogte is van je situatie ðŸ˜Š

Mocht je dit al gedaan hebben en er valt echt niks te verbeteren aan de huidige lijn, dan kan je uiteraard even kijken welk abonnement beter bij je past: schakel het KPN modem helemaal uit voor een bepaalde periode, en maak enkel gebruik van Klik&Klaar. Op die manier kan je testen welke verbinding je het best bevalt en kan je goed onderbouwd een keuze maken!


Redshibaman
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 28 reacties
  • 27 oktober 2024

Mijn situatie: woonachtig in het hele mooie buitengebied van Dordrecht. Geen kabel, geen glas. Heel blij toen KPN een paar jaar geleden met "snel internet buitengebied" kwam. Download gemiddeld zo'n 30 mbps. Daarnaast heb ik vaste lijn telefoon en Digitenne van KPN, om een aantal zenders in HD te kunnen zien. Mijn maandrekenig is sinds afgelopen augustus €52,60.

Ik heb Odido klik & klaar aangeschaft en vanaf afgelopen vrijdag heb ik me een versuffing gespeedtest op meerdere plekken in en buiten het huis, met veel verschillende speedtest-aanbieders. De resultaten zijn hoopgevend. Download tussen de 100 en 200 mbps, maar meestal (in huis) tegen de 200. Af en toe een rare piek van ongeveer 600. Upload tussen de 30 en 35 mbps.

Ik heb de tip gekregen im NLZiet eens te proberen. Nou, ook dat bevalt prima. Odido klik & klaar én NLZiet samen €36,95 en maandelijks opzegbaar.

Sorry KPN, ik kan goed leven zonder vaste lijn, dus jullie zijn mij (even?) als klant kwijt.


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22048 reacties
  • 27 oktober 2024

Leuk verhaal @Redshibaman. Waarschijnlijk woon je in de Biesbosch. Ik moet nog zien of je die snelheid ook haalt in het toeristenseizoen. Spraak heeft voorrang op data dus dan kan het weleens heel anders zijn.


Redshibaman
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 28 reacties
  • 27 oktober 2024
Joep1965 schreef:

Leuk verhaal @Redshibaman. Waarschijnlijk woon je in de Biesbosch. Ik moet nog zien of je die snelheid ook haalt in het toeristenseizoen. 

Randje Biesbosch, ja. Een echt toeristenseizoen ken ik hier niet. De dijk waaraan ik woon wordt vooral gebruikt door wandelaars en fietsers. 's Zomers inderdaad iets meer.

En of ik deze snelheid blijf houden zal inderdaad moeten blijken. Ik hou wel van de uitdrukking "komt tijd, komt raad", maar ik denk dat KPN toch wel vaart moet gaan zetten om met iets op de proppen te komen, dat lijkt op wat Odido nu aanbiedt.


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22048 reacties
  • 27 oktober 2024

Ik woon in de Brabantse Biesbosch. Over sneller internet buitengebied ben ik zeer tevreden. Weliswaar met een buitenantenne. In combinatie met de vaste lijn kom ik zo rond de 80/20 uit qua snelheid. De reacties op het Odido verhaal zijn gematigd positief las ik. Maar de ontwikkelingen staan natuurlijk niet stil dus zal kpn vast met een vergelijkbaar iets komen. 


PPT
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 86 reacties
  • 27 oktober 2024

Zoek ook op de odido dekkingskaart het 5g bereik op je adres op. Bij mij is er geen 5g bereik van odido. Elke provider heeft plekken zonder 5g bereik. 


Beste KPN, ik was benieuwd of er inmiddels al meer duidelijk is of KPN met een soortgelijke oplossing komt. Na mijn laatste ervaring met Odido om te proberen sneller internet te krijgen kwamen deze hun afspraken niet na en liep ik tegen een data limiet aan. Blij dat ik terug was bij KPN komt Odido enkele maanden later met Klik en Klaar wat een prima oplossing lijkt voor mijn situatie. Ik zit met een haperende ADSL lijn combinatie 4G die vanwege een verkeersknooppunt in de spits matige snelheid oplevert. Ik betaal een aanmerkelijk bedrag maar ben nog steeds ontevreden over de snelheid en stabiliteit. Dus komt KPN met een soortgelijke oplossing of is er een mogelijkheid om mijn 1,5 jaar resterend abonnement zonder extreem hoge kosten op te zeggen?


JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8295 reacties
  • 18 maart 2025

Beste ​@Michael buitengebied als KPN met zoiets komt kondigen ze dat zeker aan aan het grote publiek.

Afkopen van je huidige abo kan, dan moet je de resterende niet-verstreken termijnen in 1 keer betalen.

 

 


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22048 reacties
  • 18 maart 2025

Waarschijnlijk krijg je hetzelfde als wat je nu hebt. Als het druk is zal de snelheid bij klik en klaar ook lager zijn. Gebruik je een buitenantenne bij het 4gmodem??


  • 3225 reacties
  • 18 maart 2025
Michael buitengebied schreef:

Ik zit met een haperende ADSL lijn combinatie 4G die vanwege een verkeersknooppunt in de spits matige snelheid oplevert. 

Als jij duidelijk de drukte van de spit kan merken, dan zal dat bij Odido waarschijnlijk ook zo zijn.


  • Slimmerik
  • 59 reacties
  • 19 maart 2025

Ik heb zelf ook klik en klaar van Odido genomen, naast mijn huidige KPN verbinding (sneller internet buitengebied). Puur om de periode te overbruggen tot er KPN glasvezel ligt. (geen Ziggo en alleen oud ADSL lijntje hier). Hoewel de glasvezel kabel al een behoorlijke tijd in de straat ligt helaas nog geen zicht op aansluiting in huis….

 

Het verschil is aanzienlijk. Met sneller internet buitengebied haal ik ongeveer 60-70 Mbit/s. Met Odido klik en klaar tussen de 500 en 600 Mbit. 


Reageer