Skip to main content
Beantwoord

Na update Experia Box V10 geen VPN-verbinding meer mogelijk

  • 17 december 2024
  • 14 reacties
  • 241 keer bekeken

Na update V10 modem werkt de VPN niet meer, alle nodige poorten opnieuw aangezet zonder resultaat. Contact met klantenservice gehad en die kan niet helpen.

Beste antwoord door wjb

Wat voor een VPN wordt er gebruikt?

Als dat een PPTP VPN verbinding is dan zal dat met de nieuwe firmware inderdaad niet werken, daar zit een bug in die deze vorm van VPN blokkeert. Dit wordt in een toekomstige versie van de firmware gecorrigeerd alleen de vraag is wanneer dat zal zijn.

Andere VPN typen zijn wel gewoon mogelijk.

Als je overigens inderdaad een VPN verbinding o.b.v. PPTP gebruikt dan doe je er wel verstandig aan om eens na te denken een andere VPN type te gaan gebruiken, PPTP is niet zo veilig.

Bekijk origineel

14 reacties

wjb
Superuser
  • 74570 reacties
  • Antwoord
  • 17 december 2024

Wat voor een VPN wordt er gebruikt?

Als dat een PPTP VPN verbinding is dan zal dat met de nieuwe firmware inderdaad niet werken, daar zit een bug in die deze vorm van VPN blokkeert. Dit wordt in een toekomstige versie van de firmware gecorrigeerd alleen de vraag is wanneer dat zal zijn.

Andere VPN typen zijn wel gewoon mogelijk.

Als je overigens inderdaad een VPN verbinding o.b.v. PPTP gebruikt dan doe je er wel verstandig aan om eens na te denken een andere VPN type te gaan gebruiken, PPTP is niet zo veilig.


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 17 december 2024

idd PPTP was voorheen

 


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 15454 reacties
  • 18 december 2024

Hoi ​@Paul ATS, welkom op onze community! Wat balen dat je VPN nu niet werkt. Ik zie dat WJB je vraag al beantwoord heeft.
Zodra er informatie is over de volgende firmware update zullen we dit met jullie delen via een product update. Je kunt je daarop ook abonneren!


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 19 december 2024

Hallo Thomas, ben benieuwd of de update dit oplost, hoe kan ik abbonneren op de nieuwste software, vlgns KPN medewerker kan dit niet en moet ik wachten tot die uitgerold wordt..


wjb
Superuser
  • 74570 reacties
  • 19 december 2024
Paul ATS schreef:

Hallo Thomas, ben benieuwd of de update dit oplost, hoe kan ik abbonneren op de nieuwste software, vlgns KPN medewerker kan dit niet en moet ik wachten tot die uitgerold wordt..

Je zult helaas nog moeten wachten want de mogelijkheid om zelf de firmware update in gang te zetten is nog niet geactiveerd op de V10. Overigens zit er nog geen fix voor dit issue in de laatste firmware voor de V10 (V10.C.24.12.11).


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 19 december 2024

jammer, toch bedankt voor je reactie


wjb
Superuser
  • 74570 reacties
  • 19 december 2024
Paul ATS schreef:

jammer, toch bedankt voor je reactie

Je doet er echt verstandig aan om een ander VPN type te gaan implementeren. PPTP zou je mijns inziens niet meer moeten willen gebruiken, dat VPN type is vrij simpel te kraken. Laat natuurlijk onverlet dan KPN ASAP met een fix zou moeten komen maar ook de gebruikers van PPTP VPN verbindingen zouden mijns inziens actie moeten ondernemen.


  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 25 januari 2025

Van zo'n op maandag is er een update geweest. Zit nu al een week zonder WiFi.  De help desk weet het ook niet. Ik kan gezien het een werklaptop is zelf geen andere vpn inschakelen.  Hoe nu verder?


wjb
Superuser
  • 74570 reacties
  • 25 januari 2025

WiFi en VPN zijn twee verschillende dingen.

Heeft jouw werklaptop via wifi überhaupt geen verbinding met jouw thuisnetwerk en werkt alleen de VPN niet?

En wat als je de werklaptop met een netwerkkabel aansluit?

Hebben andere apparaten wel een wifi verbinding?


  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 25 januari 2025

Via de kabel werkt het goed. 


wjb
Superuser
  • 74570 reacties
  • 25 januari 2025

Hoe oud is die werklaptop?

Krijgt die werklaptop wel een wifi verbinding?

Zo nee, waar staat op de V10 de de wifi beveiliging op, op WPA2-Personal of op WPA2/WPA3-Personal?


  • 363 reacties
  • 25 januari 2025

​@wjb, de v10 kent alleen maar wpa2-personal. Dit geldt voor zowel versie V10.C.24.10.03 als V10.C.24.12.11. Dit uit eigen ervaring.

De hogere wpa’s zitten op de v12 en v14 denk ik.


  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 25 januari 2025

Na de aansluiting via de kabel werkt het nu wel. Bedankt voor uw reactie. 


wjb
Superuser
  • 74570 reacties
  • 25 januari 2025
Edu2020 schreef:

​@wjb, de v10 kent alleen maar wpa2-personal. 

Dan zit de oorzaak van het eventueel niet verkrijgen van een wifi verbinding daar in ieder geval niet in.


Reageer