Skip to main content
Beantwoord

Geen compensatie voor slechte verbinding

  • 1 januari 2025
  • 7 reacties
  • 71 keer bekeken

Onlangs ruim 1 week geen internet en vaste telefoon gehad door storing. Modem was kapot maar uit onderzoek bleek ook dat er op 102 meter afstand naar de verdeler en op 542 meter afstand van de hoofdaansluiting 2 kabelbreuken zaten. Achteraf gezien hadden wij hier al sinds ongeveer oktober 2023 last van. Ruim een half jaar geleden eerder gemeld bij KPN dat wij slecht internet hadden maar een mevrouw van KPN zei toen, dat alles goed was en dat we maar Wifi versterkers moesten kopen. Blij dat we dat niet gedaan hebben, want dit had het probleem niet opgelost. Wifi manager doorlopen duurde bij ons een half uur en uit speedtest kwam 4.0 Mbps download en 0.5 Mbps upload. Meer dan 1 jaar hebben wij voor internet betaald, terwijl wij nagenoeg geen internet hadden volgens monteur. Uiteraard hiervoor compensatie gevraagd aan KPN. Tevens tijdens storing extra prepaid kosten bij KPN gemaakt omdat we geen mobiel abonnement hebben. Was ons allebei 100 GB gratis internet toegezegd op mobiel maar dit werkt blijkbaar niet op prepaid toestellen. Had de KPN medewerker ook moeten weten, zei een collega van hem later. Maar KPN gaat alleen compensatie geven voor de 1 week storing. Waarom een vaste trouwe klant (al vanaf 2008) niet bijvoorbeeld het komende half jaar 10 euro korting geven op abonnement, zoals ze nieuwe klanten wel kunnen geven. Want inmiddels is ook gebleken, dat wij nog steeds een duur abonnement hadden (ruim 50 euro voor 50 Mbit), dat niet eens meer bestaat. 

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@SW2025 , welkom op de community! Wat vervelend dat je zo lang zonder internet en telefoon hebt gezeten! KPN biedt alleen compensatie voor de directe periode van de storing, in jouw geval is dat voor 1 week. Als je vindt dat de compensatie te laag is, kun je een klacht indienen. ​@JanD  heeft hierboven al een link gedeeld. Je kunt hiervoor ook contact opnemen met onze klantenservice.

Als je toch al contact hebt met de klantenservice, is het goed om te vragen of je abonnement nog past bij wat je nodig hebt. Ze kunnen je helpen om het abonnement aan te passen naar een beter passend of goedkoper pakket, vooral omdat je al zo lang klant bent.

 

Bekijk origineel

7 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8232 reacties
  • 1 januari 2025

Beste ​@SW2025 de storingscompensatie wordt gegeven overeenkomstig de voorwaarden:

https://www.kpn.com/service/administratie/facturen/creditering#cm-ser-creditering/er-was-een-netwerkstoring

 


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 2 januari 2025

Beste ​@JanD , 

de storingscompensatie voor 1 week totaal geen internet hebben wij inmiddels al ontvangen van KPN. Maar wij willen ook graag een (coulance) compensatie voor de vele maanden slecht internet. 


JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8232 reacties
  • 2 januari 2025
SW2025 schreef:

Beste ​@JanD , 

de storingscompensatie voor 1 week totaal geen internet hebben wij inmiddels al ontvangen van KPN. Maar wij willen ook graag een (coulance) compensatie voor de vele maanden slecht internet. 

Dat gaat helaas niet gebeuren ​@SW2025 .

Je kunt wel een klacht indienen als je niet naar tevredenheid geholpen bent en misschien dat daar nog wat uit komt, nee heb je, ja kun je krijgen.

Laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier

Succes.

 


Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 16384 reacties
  • Antwoord
  • 3 januari 2025

Hoi ​@SW2025 , welkom op de community! Wat vervelend dat je zo lang zonder internet en telefoon hebt gezeten! KPN biedt alleen compensatie voor de directe periode van de storing, in jouw geval is dat voor 1 week. Als je vindt dat de compensatie te laag is, kun je een klacht indienen. ​@JanD  heeft hierboven al een link gedeeld. Je kunt hiervoor ook contact opnemen met onze klantenservice.

Als je toch al contact hebt met de klantenservice, is het goed om te vragen of je abonnement nog past bij wat je nodig hebt. Ze kunnen je helpen om het abonnement aan te passen naar een beter passend of goedkoper pakket, vooral omdat je al zo lang klant bent.

 


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 3 januari 2025

Klacht hebben wij al ingediend ​@JanD ,

Naar aanleiding hiervan ook de storingscompensatie (ca. 12 euro) ontvangen. Alleen zijn wij hier niet helemaal tevreden mee. Wij zijn van mening, dat KPN een coulanceregeling dient toe te passen over de periode vanaf onze eerste melding dat wij slecht internet hadden. KPN heeft per slot van rekening niet geleverd, waarvoor wij al die tijd betaald hebben. KPN kan bijvoorbeeld de komende maanden 10 euro korting geven op ons onlangs afgesloten nieuwe jaarabonnement. Want verder zijn wij nog steeds tevreden met KPN en ook de daadwerkelijke storing is netjes opgelost. Alleen hebben wij het afgelopen jaar veel frustratie gehad door de ontzettend slechte internetverbinding. 


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 3 januari 2025

Hoi ​@Vikash van KPN , klacht hebben wij al ingediend en naar aanleiding daarvan de 12 euro ontvangen. Alleen zijn wij hier uiteraard niet tevreden mee, ook telefonisch direct aangegeven maar dan krijg je een kort antwoord, dat er verder niks mogelijk is. Ook vinden wij het raar, dat wij al jaren een (achteraf gezien) duur abonnement hadden (ruim 50 euro voor 50Mbit) terwijl KPN alleen nog maar vanaf 100 Mbit aanbiedt voor 42 euro. Dit is nu wel aangepast maar had de medewerkster ook half jaar geleden al aan kunnen geven. Een vaste klant weet toch zelf niet, dat het inmiddels goedkoper kan. KPN had ons ook automatisch om kunnen zetten naar sneller abonnement voor minder kosten. 


Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 16384 reacties
  • 6 januari 2025

Het klopt dat abonnementen en tarieven in de loop van de tijd kunnen veranderen. Wij proberen klanten hier via verschillende kanalen op te attenderen, zoals onze website, nieuwsbrieven en MijnKPN.

Als de klachtenafdeling heeft aangegeven dat er niets meer mogelijk is, kunnen wij je hier op de community helaas ook niet verder helpen. De community is er vooral voor vragen, advies en het delen van ervaringen. Wij hebben geen extra mogelijkheden om het beleid of de besluiten van de klachtenafdeling aan te passen.


Reageer