Skip to main content
Beantwoord

Verbinding via Fritzbox 7590 valt regelmatig volledig weg

• 2 februari 2025
  • 19 reacties
  • 259 keer bekeken

Ik ben al jaren klant bij KPN/Xs4all. Mijn fritzbox 7590 router valt een keer per week weg, overdag of nacht. Alle updates bijgewerkt. Enige wat werkt is router resetten en dan komen verbindingen weer terug.

Heb glasvezel. Heb al de 2e router van KPN.

Hoor graag want issue speelt al bijna een jaar.

Beste antwoord door driemaster

Het is mij nog steeds niet geheel duidelijk wélke verbindingen er weg vallen.

Internet?

De handigste en snelste manier voor hulp hierbij is door een terugbelafspraak te maken. Een collega van KPN belt je dan terug en helpt je verder.

Klant van XS4ALL, dan via onderstaand nummer:

Heeft u vragen? Neem dan contact met op via telefoonnummer 020 398 76 66. We zijn iedere werkdag bereikbaar tussen 08.00 - 20.00 uur en op zaterdag tussen 10.00 - 17.00 uur.

Bekijk origineel

19 reacties

• 0 reacties
  • 2 februari 2025

@halleman 

U heeft FritzOS 8 erop staan begrijp ik?

Wat bedoelt u met “wegvallen”?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 2 februari 2025

Dat wifi en internet al geheel niet meer werkt. Kan ook fritz,box in netwerk via browser niet meer benaderen. Dus moet dan router resetten.

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 851 reacties
  • 2 februari 2025

(x)DSL of Glasvezel?
Welke apparaten zijn er allemaal aangesloten op de FB?
Zijn er nog switches actief in het netwerk?

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 917 reacties
  • 2 februari 2025

Inloggen in de FB lukt niet via wifi? En bedraad lukt het dan wél? Ik ben nl. benieuwd wat het log in dit geval zegt.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14749 reacties
  • 3 februari 2025

Hi ​@halleman,

Ik zie dat de community je al te hulp is geschoten en een aantal goede vragen heeft gesteld, top!

Hoe staat het er nu voor? Heb je kunnen testen of het inloggen wél lukt via een bekabelde verbinding? En maak je gebruik van extra apparatuur zoals een switch?

halleman schreef:

Heb al de 2e router van KPN.

Wat bedoel je precies met deze zin? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 4 februari 2025

Ja ik gebruik een switch achter de router. Netgear. 

Inloggen in de fb lukt dan ook niet via wifi omdat als verbinding wegvalt alles wegvalt wifi en bedraad geen connectie. Ook inloggen of fritzbox lukt dan niet via de browser. 

Ene keer komt het 2 x in 3 dagen voor maar meestal 1 keer per week of in de 2 weken. 

Erg vervelend omdat ik ook geen log kan inzien omdat ik steeds opnieuw moet opstarten. Had gelezen dat wellicht de switch een bottle neck kan zijn.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 917 reacties
  • 4 februari 2025

Probeer eens direct via een kabel, dus zonder tussenkomst van een switch, te verbinden met de FB en via https://fritz.box kan je dan inloggen. 

Het zou kunnen dat het aan de switch ligt, maar daar kan de log je meer info over geven.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 4 februari 2025

sorry maar heb niet een laptop die ik met router kan verbinden heeft geen utp aansluiting

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 917 reacties
  • 4 februari 2025

Oeps! Dat wordt dan lastig. Je hebt dan ‘n adaptertje nodig RJ45 naar USB.

Is er wel een verbinding met ‘buiten’ oftewel, draait internet nu wel? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 4 februari 2025

Ja internet draait wel maar kan zo zijn dat hij er komende dagen keer uitvalt. 

Had iets gelezen dat veel data door switch niet goed verwerkt wordt en dat dan systeem stopt.

De lampjes branden overigens wel als internet wegvalt. Alleen geen wifi en internet.

Is glasvezel aansluiting en in huis 2 mesh repeaters van fritzbox alles geupdate naar laatste versie. 

Ook gekeken of fritzbox kijkt naar nieuwe updates en of dat dan systeem klapt maar die correlatie is er niet.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 917 reacties
  • 4 februari 2025

Zo te zien ligt het vermoedelijk toch ná de KPN, dus intern. 

Als je kan inloggen op FB staan de ‘mesh’ tekens er wel? 

Probeer eens te werken zonder die switch. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 4 februari 2025

Ja alle repeaters staan op mesh zoals in plaatje.

Wat kan het issue zijn met de switch? En welke soort switch zou ik moeten hebben?

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 917 reacties
  • 4 februari 2025

Heb je ook TV? Dan moet je een switch gebruiken die IGMP ondersteund. Deze switch, verkrijgbaar bij KPN, doet dit wel: https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/

Het kan ook zijn dat de bekabeling niet helemaal voldoet, stekkertjes niet goed e.d. Als alles gecheckt is moet het allemaal weer gaan werken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 4 februari 2025

Ja maar heb al netgear switch dus daar kan het niet aanliggen.

stekker beetje los dan zou het niet werken tenzij je stekker weer goed in doet. Nu valt onverwacht verbinding weg ook als ik er niet ben. 

Dus moet iets anders zijn. Hebben jullie eerder gehoord/ervaren dat dit door switch kan komen of instelling in de 7590 fritzbox?

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 917 reacties
  • Antwoord
  • 4 februari 2025

Het is mij nog steeds niet geheel duidelijk wélke verbindingen er weg vallen.

Internet?

De handigste en snelste manier voor hulp hierbij is door een terugbelafspraak te maken. Een collega van KPN belt je dan terug en helpt je verder.

Klant van XS4ALL, dan via onderstaand nummer:

Heeft u vragen? Neem dan contact met op via telefoonnummer 020 398 76 66. We zijn iedere werkdag bereikbaar tussen 08.00 - 20.00 uur en op zaterdag tussen 10.00 - 17.00 uur.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 9 februari 2025

Hier een zelfde soort situatie. 

Fritzbox 7590AX V2.  Inmiddels FRITZ!OS: 8.02

Om de paar uur ligt het internet eruit, dat na enkele seconden (soms 5 maar vaak 30) weer hersteld is. Soms ook meerdere keren achter elkaar. Soms ook een dagje niet. 

We hebben er iemand bij gehad van KPN, we hebben onze FRITZ!Repeater 3000 AX een tijdje uit gezet. Omdat men vermoedde dat er een conflict ontstond met schakelen van één naar ander netwerk. Wat knap is want daarvoor is Mesh toch dacht ik….. maar hé laten we het gewoon testen. We hebben een nieuw glasvezel modem gekregen. Just in Case! We hebben de afgelopen 6 maanden echt van alles geprobeerd en elke keer updates en dergelijk gedaan. Werken op de Ethernet kabel dan weer op wifi.  

Onder aan de streep hebben we absoluut ondersteuning gehad van KPN. Maar de problemen blijven en is echt zwaar kak!  Want het is echt om gek van te worden als je net in een call zit of inde cloud zit te werken.  

Mocht er iemand nog een goed idee hebben hou ik mij aanbevolen! Want ik droom regelmatig dat ik het zooitje afkoppel, de draden bij de voordeur afknip en er met een bulldozer overheen rij (43 keer) 

Let me know 😃

Edit:  Ik zie in de log van de fritzbox wel veel deze melding:

09.02.25 17:51:08 Automatische configuratie en updates door de dienstaanbieder niet mogelijk voor dit apparaat: timeout [7 meldingen sinds 09.02.25 17:35:37]

En deze ook:

09.02.25 18:01:44

Automatische configuratie en updates door de dienstaanbieder niet mogelijk voor dit apparaat: timeout

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 917 reacties
  • 10 februari 2025

@gebruiker-X1D Wellicht heeft dit te maken met het feit dat de instellingen niet staan aangevinkt. 

Log in het modem en ga naar internet → toegangsgegevens. Staan daar vinkjes?

Dan kan, in dit geval KPN, gegevens naar het modem sturen voor een goede werking.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 10 februari 2025
driemaster schreef:

@gebruiker-X1D Wellicht heeft dit te maken met het feit dat de instellingen niet staan aangevinkt. 

Log in het modem en ga naar internet → toegangsgegevens. Staan daar vinkjes?

Dan kan, in dit geval KPN, gegevens naar het modem sturen voor een goede werking.

Dankjewel voor het meedenken, zojuist gecontroleerd en daar staan inderdaad alle 4 de vinkjes geactiveerd. 

Ik blijf de melding wel verdacht vinden. Want verder kan men namelijk niets vinden helaas. 

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 26 februari 2025

Ik heb sinds vorige week glasvezel. heb hetzelfde probleem. paar keer per dag valt het internet helemaal weg. zowel wifi als via ethernet kabel geen signaal meer.

Erg irritant als je net in een Teams meeting zit.

Na opnieuw opstarten vd Fritzbox werkt het weer.

Heb alle instellingen van de Fritzbox al nagelopen.

Iemand al een oplossing gevonden?

ik heb trouwens een UTP kabel naar boven liggen (heb daar een repeater 3000 staan).vanaf de repeater heb ik een snelheid (bedraad of wifi) van 92mb/s. in de woonkamer via wifi 190mb/s. wat kan dat zijn? oude utp kabel?

Reageer