Marchello68 schreef:
Oké, ik snap dat bekabeld testen het meest realistische is. Maar ben er net achter gekomen dat mijn op de mobiel van mijn vrouw (op wie het abonnement staat) we met de wifi verbeteraar ineens 800 mbps haalde. Top dacht ik. Opgelost! Totdat ik op m'n eigen mobiel nog een keer de test deed, wat denk je......wederom 395 mbps!!! En gelijk weer gekeken op de mobiel van m'n vrouw diegenen naast me zit, weer 800 mbps met de kpn wifi test. Nou ik snap hier niks meer van....
Hoi ​@Marchello68
De WiFi snelheid meten op twee verschillende smartphones, geeft altijd een ander beeld.
Dit heeft alles te maken met het merk, of het een vlaggenschip of een goedkope smartphone betreft, maar ook welke versie WiFi de smartphone gebruikt.
Waarschijnlijk is de smartphone van je vrouw vrij recent aangeschaft, en ondersteund die WiFi 6 waarmee je hogere snelheden kunt behalen, als jouw eigen smartphone (ouder model) maar WiFi 4 of 5 ondersteund haal je minder hoge snelheden, ook al zit je naast elkaar op de bank.
Dus alles heeft te maken met verschillende factoren, die je niet één op één met elkaar kunt vergelijken.
Daarnaast is een downloadsnelheid van 395 Mbit/s op je eigen smartphone een keurige snelheid, ook voor overige toepassingen in huis mocht je die op WiFi gebruiken.
En met WiFi verbeteraar kun je dit enigszins verbeteren, maar daarmee behaal je niet hetzelfde resultaat als bekabeld internetten.
Dus wil je de snelheid van je internet abonnement willen behalen, dan moet je de PC of Laptop met een UTP kabel (internet kabel) direct op het modem aansluiten.
Bij 1 Gbit/s abonnement is dat tussen de 920 en 930 Mbit/s down- en upload.